Yamaha TZR viritys/tekniikka

tanskude
Pyörä:
Gsx-r
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
26.12.2007 17:39

ViestiKirjoittanut tanskude » 9.5.2010 23:07

Pienentäähän se renkaan halkaisijaa jolloin nopeus laskee. Tiedä sitten onko mitään huomattavaa eroa.. :roll:
Katso ilmoitukset!
**MYYDÄÄN DERBI GPR 170CC**
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 11.5.2010 2:29

Kyselisin näin etukäteen, että kuin vittumainen homma on vaihtaa tetsariin kytkinlevyt??
Kun en ole koskaan käyttänyt tetsarin alakertaa auki... Ja meinaa tuo kytkin luistaa enemmän, kuin laki sallii!!

Ja sitten kysymykseen numero kaksi:
Mikä on tse tse horossa ongelmana, kun valot himmenee kun kaasuttaa.. yleensähähän se menee niin, että valot kirkastuu kaasutellessa...
Olenko onnistunut laittamaan jotku kaabelit väärinpäin tai jtn?
Ja kyllä, akku on ihan susi, mutta sillä ei pitäisi olla mitään seksuaalista merkitystä valojen toiminkaan.


Vois sitä leijuakki "vireistä":P
Tessun "virinä" on TT suutin ja boyesenin läpättimet.
YPVS ei ole käytössä, koska akseli oli masentunut ja päätti tehdä itsemurhan.. Eli lenti moottoritiellä hevonkuuseen ja pyörän matka jatkui peräkärryn kyydissä :lol:
Huipuksi olen joskus saanut 145km/h muna-asennossa alamäkee..
Räikkä kiihtyy yleensä ihan mukavasti, mutta nyt se ei kule eikä kiihy, kun kytkin luistaa...
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 11.5.2010 3:34

kytkinlevyjen vaihto on helppo homma, katteita eestä pois, jäähdytysnesteet ja öljyt pois, kytkinkoppa auki, kytkinjouset irti ja vaihtaa. endurossa ei tarvi öljyjäkään laskea jos laskee pyörän niin kyljelleen ettei ne valu ulos mutta meneekö kyykyssä katteet. ois hyvä kans öljytä levyt enne asennusta.
sacred-sheep
Liittynyt:
22.8.2009 23:40

ViestiKirjoittanut sacred-sheep » 11.5.2010 9:50

artzka kirjoitti:Kyselisin näin etukäteen, että kuin vittumainen homma on vaihtaa tetsariin kytkinlevyt??
Kun en ole koskaan käyttänyt tetsarin alakertaa auki... Ja meinaa tuo kytkin luistaa enemmän, kuin laki sallii!!

Ja sitten kysymykseen numero kaksi:
Mikä on tse tse horossa ongelmana, kun valot himmenee kun kaasuttaa.. yleensähähän se menee niin, että valot kirkastuu kaasutellessa...
Olenko onnistunut laittamaan jotku kaabelit väärinpäin tai jtn?
Ja kyllä, akku on ihan susi, mutta sillä ei pitäisi olla mitään seksuaalista merkitystä valojen toiminkaan.


Vois sitä leijuakki "vireistä":P
Tessun "virinä" on TT suutin ja boyesenin läpättimet.
YPVS ei ole käytössä, koska akseli oli masentunut ja päätti tehdä itsemurhan.. Eli lenti moottoritiellä hevonkuuseen ja pyörän matka jatkui peräkärryn kyydissä :lol:
Huipuksi olen joskus saanut 145km/h muna-asennossa alamäkee..
Räikkä kiihtyy yleensä ihan mukavasti, mutta nyt se ei kule eikä kiihy, kun kytkin luistaa...


Minulla ainaki tuo valojen himmeneminen korjautui kun vaihdoin akun ja kytkin levyjen vaihdon suoritin kuukausi sitten ja sanoisin että todella helppo ja nopea homma.
dopperi
Pyörä:
Yamaha tzr
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
14.5.2008 18:39

ViestiKirjoittanut dopperi » 12.5.2010 0:02

mites ton vaihdepolkimen kanssa onko sen tarkotus olla tollanen jännä et liikkuu aika paljon? ja mistä tietää että koneessa on tarpeeks vaihteistoöljyä?
-mapo-
Pyörä:
Yamaha tzr 125x2 ja suzuki s
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
27.2.2009 17:15

ViestiKirjoittanut -mapo- » 12.5.2010 14:16

vaihteisto öljyn määrän näkee kytkimen puolella sijaitsevasta kurkistus "ikkunasta". Itselläni ainakin vaihdepoljin liikkuu aikapaljon johtuen huonoista pallonivelistä ja kiinnityksistä :)
dopperi
Pyörä:
Yamaha tzr
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
14.5.2008 18:39

ViestiKirjoittanut dopperi » 12.5.2010 23:15

juuh vaihdepoljin halkes... mistähän noita sais?
jynsered
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.9.2009 7:56

ViestiKirjoittanut jynsered » 13.5.2010 19:34

Käytettynä joltai, mulla olis mut tarviin itekki ku kohta oma näyttäs lohkeavan myös..

Mutta mun ongelmaan eli tuo prkleen kytkin luistaa. Oikean verran on hyvälaatuista 10-30w lootaöljyä ja levyt on vaihdettu vuosi sitten. Luulisi olevan pintaa? Kytkin vaijeri on hiukan rispaantunut kahvan luota mutta liekkö tuolla merkitystä? Monesti riippu vähä mite kiihdyttää et luistaako mut ärsyttää esim 2 päällä ajaessa. Mitähä pitäs ekana tehä?
-mapo-
Pyörä:
Yamaha tzr 125x2 ja suzuki s
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
27.2.2009 17:15

ViestiKirjoittanut -mapo- » 13.5.2010 20:34

jynsered kirjoitti:Mutta mun ongelmaan eli tuo prkleen kytkin luistaa. Oikean verran on hyvälaatuista 10-30w lootaöljyä ja levyt on vaihdettu vuosi sitten. Luulisi olevan pintaa? Kytkin vaijeri on hiukan rispaantunut kahvan luota mutta liekkö tuolla merkitystä? Monesti riippu vähä mite kiihdyttää et luistaako mut ärsyttää esim 2 päällä ajaessa. Mitähä pitäs ekana tehä?

Luultavasti sulla on vaijjeri säädetty hyvin mutta jos ei niin siinä ois hyvä olla pien väljys :) Mutta onkos teillä muillakin sellasta että tälläisenä lämpimänä kev't p'ivänä lämmöt nousee pelottavan korkeelle. Ei oo paljoo mittarissa matkaa puna-alueelle. Onkohan mulla jäähdytyksessä jotain häikkää vai onko se normaalia?
jynsered
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.9.2009 7:56

ViestiKirjoittanut jynsered » 13.5.2010 23:41

Kyllä siinä välys on, mikähä lie, ei kiinostais rueta availee ja vaihtaa vastavaihdettuja levyjä, tai sit jouset on paskana :S liekkö sulla termostaatti rikki? kiertääkö nesteet? itellä on koko mittari paskana ku toimii vaan valot kiinni :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.5.2010 2:56

jynsered kirjoitti:Käytettynä joltai, mulla olis mut tarviin itekki ku kohta oma näyttäs lohkeavan myös..

Mutta mun ongelmaan eli tuo prkleen kytkin luistaa. Oikean verran on hyvälaatuista 10-30w lootaöljyä ja levyt on vaihdettu vuosi sitten. Luulisi olevan pintaa? Kytkin vaijeri on hiukan rispaantunut kahvan luota mutta liekkö tuolla merkitystä? Monesti riippu vähä mite kiihdyttää et luistaako mut ärsyttää esim 2 päällä ajaessa. Mitähä pitäs ekana tehä?


katoppa siitä kytkinakselin juuresta onko se kytkin oikeen säädetty. siinä akselissa on nuoli joka pitäs osottaa siihen lohkon merkkiin. toiseksi kokeile että vaijeri irti koneen päästä, pyörä käyntiin, työnnät vähä alkuvauhtia, ykkönen silmää, kiihytät ilman kytkintä, kiihytät ja pykällät 6 asti ja kokeile luistaako. sitte hiastat vauhtia niin että kutosella alkaa olee tyhjäkäynnillä ja sitte pykällät pienemmälle nii ei tykkää laatikko huonoa. ylöspäin se on ihan jees vaikkei kytkintä käytäkkää. onko vaijeri hyvässä rasvassa ? ja onko öljyssä kytkinlisäaineet ?
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 14.5.2010 16:10

Kannattaako mun suoraan vaihtaa levyt ja jouset ku alko luistaa isompien viritysten tultua(isompi kaasari ja madallettu kansi) Laitoin lootaan Motulin Transoil öljyt samalla. Kytkin rempattu 2-3tkm sitten..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.5.2010 18:33

jerbona kirjoitti:Kannattaako mun suoraan vaihtaa levyt ja jouset ku alko luistaa isompien viritysten tultua(isompi kaasari ja madallettu kansi) Laitoin lootaan Motulin Transoil öljyt samalla. Kytkin rempattu 2-3tkm sitten..


vaiha jäykemmät jouset. ei kyktin kulu noilla kilometreillä vielä mitään. vaja 20 vuotta vanhat orginaali jouset voi olla jo hitusen väsähtäneet.
-mapo-
Pyörä:
Yamaha tzr 125x2 ja suzuki s
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
27.2.2009 17:15

ViestiKirjoittanut -mapo- » 14.5.2010 21:01

En tiedä mikä tetsariin nyt tuli kun päivällä pistin pyörimään annoin vähän kaasua ja jätin pyörimään. Parin minutin päästä vaan kuulu varastoon että pyörä sammui. No työnsin alamäkeen ja parikertaa meinas hörähtää käyntiin mutta ei oikein pysynyt joten ajattelin että vika oli tulpassa. Vaihoin tulpan ja vanha oli ihan karstainen ja polkaisin uudella tulpalla ekalla käyntiin. No sitä iloa ei riittänyt kuin 10s sitten sammui taas ja alamäkeen työntämällä ei mitään eloa. otin tulpan irti varmistin että antaa kipinää ja se antoi joten laitoin tulpan kiinni ja ei vieläkään käynnistynyt. Osaisko kukaan sanoo mikä on vikana?
jynsered
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.9.2009 7:56

ViestiKirjoittanut jynsered » 14.5.2010 23:37

Johani kirjoitti:
jynsered kirjoitti:Käytettynä joltai, mulla olis mut tarviin itekki ku kohta oma näyttäs lohkeavan myös..

Mutta mun ongelmaan eli tuo prkleen kytkin luistaa. Oikean verran on hyvälaatuista 10-30w lootaöljyä ja levyt on vaihdettu vuosi sitten. Luulisi olevan pintaa? Kytkin vaijeri on hiukan rispaantunut kahvan luota mutta liekkö tuolla merkitystä? Monesti riippu vähä mite kiihdyttää et luistaako mut ärsyttää esim 2 päällä ajaessa. Mitähä pitäs ekana tehä?


katoppa siitä kytkinakselin juuresta onko se kytkin oikeen säädetty. siinä akselissa on nuoli joka pitäs osottaa siihen lohkon merkkiin. toiseksi kokeile että vaijeri irti koneen päästä, pyörä käyntiin, työnnät vähä alkuvauhtia, ykkönen silmää, kiihytät ilman kytkintä, kiihytät ja pykällät 6 asti ja kokeile luistaako. sitte hiastat vauhtia niin että kutosella alkaa olee tyhjäkäynnillä ja sitte pykällät pienemmälle nii ei tykkää laatikko huonoa. ylöspäin se on ihan jees vaikkei kytkintä käytäkkää. onko vaijeri hyvässä rasvassa ? ja onko öljyssä kytkinlisäaineet ?



En ole rasvaillu kyl :nolo:
On hyvät öljyt jossa on kytkinlisäaineet. Pitää kokeilla tuota sun neuvoa, jos ei auta niin remonttia pitää alkaa tekee.