2T viritys ja tekniikka

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jkoljo » 14.10.2012 16:15

Mikäli GPR toimii tuorevoitelultaan samalla lailla kuin 2T moottorit yleensä, öljyn määrällä ei ole vaikutusta bensa-ilmaseokseen. Pienemmällä öljyn määrällä kiinnileikkaamisen riski kasvaa (yllätys), karstoittuminen vähenee ja teho laskee marginaalisesti.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DOGI » 16.10.2012 23:49

Oon täs katellu osia mitä pistäsin toho räsääni talvella et sais nii paljo tehoja irti ku koneesta lähtee ja loppuu se husse/kotari/muide kevarittomie jonneje ulinat et räsällä ei pääse mihinkää jne.

Eli oikeestaa asia koskee sitä et mitä iloa noista boyesen teholäpistä ois ? Onko ostamisen arvosia ja onko kokemuksia niistä verrattuna vakioläppiin ? :D Räsästä ois paras saada esimerkki, mut muutki käy. moottorihan se on jokases kevarissa kuitenki :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.10.2012 23:52

Kuulemma suurin ero on se että lisää bensankulutusta. Jos haluat maksimit irti, niin lähetä pytty mick abbeylle viilattavaks ja ostat siltä samalla sille pytylle suunnitellun putkiston. Halpaahan tuo ei ole, mutta jos syykin on noin naurettava, että pitää näyttä kavereille et räsä lähtee niin mikäs siinä :lol:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DOGI » 17.10.2012 0:02

Rajis- kirjoitti:Kuulemma suurin ero on se että lisää bensankulutusta. Jos haluat maksimit irti, niin lähetä pytty mick abbeylle viilattavaks ja ostat siltä samalla sille pytylle suunnitellun putkiston. Halpaahan tuo ei ole, mutta jos syykin on noin naurettava, että pitää näyttä kavereille et räsä lähtee niin mikäs siinä :lol:



Onhan siinä sekin syy et PAKKO PÄÄSSÄ KOVEMPAA JA NOPEAMMIN :D Ja minä millekkää mikki hiirelle mitää lähetä, itte haluan tehdä kaiken :lol: Ja kyllähä se räsä lähtee mut ei tarpeeks hyvi ku alkaa ottaa kiinni muut vastaku 100 km/h raja on ylittyny ;)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.10.2012 0:04

No jos siitä oikeesti kaiken haluut irti niin toi jätkä sen osaa tehä, mut sitten huoltovälitki rupee olemaan sen mukaset.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DOGI » 17.10.2012 0:09

Rajis- kirjoitti:No jos siitä oikeesti kaiken haluut irti niin toi jätkä sen osaa tehä, mut sitten huoltovälitki rupee olemaan sen mukaset.


Tämän takia ei pahemmi tee mieli viilatetuks pistäkkää, varsiki ku pitää ostaa kokonaa uus pytty toho -96 räsää (vanhaku leipo ja oli muuteki viilattu pitki mäntyjä ni hyvä vaa :D ) ni ei huvittas heti ainakaa sitä viilauttaa, mut eiköhä mieli muutu ku viilattuna nauku hyvi verrattuna toho viilaamattomaa -01 räsään jossa samat muut osat :) Mut onko muilla kokemuksia boyesen läpistä ?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.10.2012 0:22

Käy kyselee räsätopikista, sieltä saat tuomion.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 19.10.2012 16:45

DOGI kirjoitti:
Eli oikeestaa asia koskee sitä et mitä iloa noista boyesen teholäpistä ois ? Onko ostamisen arvosia ja onko kokemuksia niistä verrattuna vakioläppiin ? :D Räsästä ois paras saada esimerkki, mut muutki käy. moottorihan se on jokases kevarissa kuitenki :)


Vfore3 on parhaat läpät räsään. Teharin laitat(arrow, gianelli, jollymoto, paremmin virtaavat kuin tyhjennetty vakio), 34mm lortto, VHM tasanen kansi ja tasalakinen mäntä yhellä renkaalla sekä ammattilaisella käytät huuhtelukanavien viilauksessa ja hieman uudelleen ajoitettu sytytys. Pitäs jo lähtee riittävästi. Räsä topikkiin kyselee lisää. Sitten vaan kannattaa miettii onko järkee käyttää 1000e johonkin kevariin, vai odotatko sen 2vuotta ja ostat isomman pyörän. En oikein älyä tuota "pakko jättää kaverit" logiikkaa. Ei se 5hepan lisäteho tunnu kovin pitkään ihmeelliseltä.
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DOGI » 20.10.2012 15:39

Soppanestori kirjoitti:
DOGI kirjoitti:
Eli oikeestaa asia koskee sitä et mitä iloa noista boyesen teholäpistä ois ? Onko ostamisen arvosia ja onko kokemuksia niistä verrattuna vakioläppiin ? :D Räsästä ois paras saada esimerkki, mut muutki käy. moottorihan se on jokases kevarissa kuitenki :)


Vfore3 on parhaat läpät räsään. Teharin laitat(arrow, gianelli, jollymoto, paremmin virtaavat kuin tyhjennetty vakio), 34mm lortto, VHM tasanen kansi ja tasalakinen mäntä yhellä renkaalla sekä ammattilaisella käytät huuhtelukanavien viilauksessa ja hieman uudelleen ajoitettu sytytys. Pitäs jo lähtee riittävästi. Räsä topikkiin kyselee lisää. Sitten vaan kannattaa miettii onko järkee käyttää 1000e johonkin kevariin, vai odotatko sen 2vuotta ja ostat isomman pyörän. En oikein älyä tuota "pakko jättää kaverit" logiikkaa. Ei se 5hepan lisäteho tunnu kovin pitkään ihmeelliseltä.



Arrowi ja tehtaan tehari löytyy jo, 34mm kaasari ja Rave 1 myös eli niihi ei rahaa uppoa, uus pyttyki tulee talvella koska edellinen viilattu leipoi kiinni ja isompaa tiedossa ni viilaukseen en oo viemässä ja mäntäki tulee silti ostettua ni ei sitä "ylimäärästä" nyt nii hirveesti mene, jos laskee mukaan sen et se kevari kuiteki pitää korjata moottoriltaa ;) Ja en nyt iha loppuu oo tätä räsääni raiskaamas, kun pitää rahaa saada toho BMW projektiini joka oottaa pihassa :roll:
Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Labomba » 22.10.2012 20:13

Mites nää HTM Racingin osat on laadultaan ? Eniten kiinnostaisi 144cc pytyt ja kannet
BomberArska
Liittynyt:
6.5.2012 17:07
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut BomberArska » 10.11.2012 16:29

Johtuuko RS 09 pätkimisongelma akusta, sytytyksestä, vai jostain muusta?
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 26.11.2012 20:43

Näkeekö kytkinlevyistä onko ne huonossa kunnossa vai ei, jos kyllä niin miten?

Kuva
Kuvassa kytkinkruunun urat, onko pahat? Pitääkö viilata, vai selviääkö edes viilalla ? Urat tuntee jotenkuten sormella :lol:
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 27.11.2012 19:11

BomberArska kirjoitti:Johtuuko RS 09 pätkimisongelma akusta, sytytyksestä, vai jostain muusta?

juurikin näistä, vaiha tulppa ja tulpanhattu niin eiköhän se siitä :D
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jake--- » 29.11.2012 15:22

Mixutti kirjoitti:Näkeekö kytkinlevyistä onko ne huonossa kunnossa vai ei, jos kyllä niin miten?

Kuva

Kuvassa kytkinkruunun urat, onko pahat? Pitääkö viilata, vai selviääkö edes viilalla ? Urat tuntee jotenkuten sormella :lol:


Kytkinlevyjen kulunuus selviää mittaamalla vain niiden paksuuden. Kytkinkruunulle vähän viilaa niin on taas hyvä.
Kuvat.fi Galleria!
samuppoika
Pyörä:
cagiva mito, ex yamaha jog, ex fude
Liittynyt:
22.9.2011 20:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut samuppoika » 9.12.2012 16:46

Mikäköhän mitossa on kun ei anna kipinää? Virta tulee kuitenki tulpalle asti? :s Koneremontin jälkee ei ole antanut, onko sähköt kytketty väärin?