Takomännille on usein ilmoitettu sama välys kuin valumännille : 0.05mm (Wössner, Wiseco, VHM.. )
Kadulla moni laittaa 'varmuuden vuoksi' sen kokoisen männän, että välys on 0.06mm. (lähinnä hussekuskit)
ma$$i kirjoitti:Blacklake kirjoitti:Onkohan kenelläkään ideaa, mikä kaverin -12 vuoden apikassa ois vikana.
Vireinä taitaa olla 34mm lortto, vforcet, giannelli, rave1 paskana eli lyhennetty laippa pitämässä pakoaukkoa auki.
Tässä pitää tietää, että ecu porattu ja edellinen omistajakin sanoo pyörän kiertäneen n. 11tkm hänen allaan, mutta jokin nyt kaverilla mättää kun 9400/10500 rpm välillä nappaa rajoitin kiinni. Porailtiin vähän lisää, tarkistettiin liittimiä tms ja saatiin se taas vapaalla kiertämään sinne 11 tkm pintaan, mutta liikkelle lähtiessä rajoittaa taas raakasti 9500 paikkeilla ja nykii helvetisti.
Aluksi otettiin solenoidin johdot irti kun vaihdettiin lyhyempi laippa mutta sitten huomattiin että rajotin ottaa ilkeästi vastaan, laitettiin solenoidin johto takas ja se taas kiersi enemmän vapaalla mutta ajossa meni taas pilalle.
jos joku osais neuvoa ni olisin myöskin kiitollinen. Tuntuu että oma säxä tekee ihan samaa . Tekniikka kunnossa, mäntä timmi (ajettu ~300km) ja ei kierrä kun 9400.... Mitä vittua ? Ei käsityskyky riitäKiertämisongelma edelleen.... Huiput vain 115 ja kiertää sen 8600 ainoastaan . Mistä vitusta tollanen johtuu. Paikoillaan kiertäö ilman problemia mutta vauhdissa on koko ajan tasakaasulla pieni nykiminen päällään eikä kierrä siellä 8600. Aivan ku iskis rajottimelle. Kiihdyttäessä lähtee kyllä ku kiimanen hirvi mutta ylhäällä iskee katto vastaan
Syitä pohdin ajellessani. Seuraaviin tuloksiin päädyin:
-harottaako V-forcet ja voisko se aiheuttaa tollasta ? Läpät ostettu "käytettynä " mutta olivat täysin uudet, niillä ajettu sen ~3000-2000 km. 350km sitten männönvaihdon yhteydessä tarkastin läpät ja hyviltä vaikuttivat. Olisko ne sittenki ollu paskana vaikka tutkin..
-Oisko putki liian karstanen? Aiheuttasko tollasta. Vois koettaa polttaa puhtaaks lähiaikoina.
-Sytytys jotenkin vituillaan? Paikallaan kuitenki kiertää sinne 11-12k. Voiskoha tarkistaa jotenki?
-Viimeinen syy joka tuli mieleen kubn säxä avaa raven ja kierrokset nousee sinne +8000rpm, alkaa kone huutamaan aikalailla hallelujaa. Onko tavallista rotaxin piikissä vai luistaako mulla kytkin iha helvetisti? Voisko se aiheuttaa tollasta nykimistä tasakaasulla sekä sen että raven auetessa kone huutaa ja ei kierrä kuin 8600?
Jotenkin tuo kytkin homma olis eniten epäilyn alla . Kertokaahan mitä tarkistaa tai tehdä ettei luistaisi vai pitääkö uudet levyt suoraan hommata ja mistä voi tunnistaa että luistaako kytkin?
Neuvoja, arvailuja, mutuilua, mitä tahansa otetaan vastaan
E: läpät nousseet huomion keskipisteeksi. Voisiko olla niistä kiinni..? 2T tekniikkapuolella saman kuulosia kokemuksia kuin mulla