mehtälä kirjoitti:jep hyvältä kuulostaa!:) meinaan on helevetin suolane hinta kyllä!:DD ja laittakaa tosta mäntärempasta inffoo!!
Jos ohjeita meinasit niin ei ole kovin hankala homma, vaikka tekemistä hieman onkin.
Katteet tietysti ensin pois edestä.
Jäähdytysnesteet voi valuttaa ulos irroittamalla syylärin alalaidassa olevan nesteletkun. Sitten letkut irti sylinteristä. Olen tykännyt varovasti paineilmaakin tökkäistä j-nestereikään, ettei varmasti valu nesteitä kampikammioon pyttyä irroittaessa.
Pakoaukonsäätimen vaijerit täytyy löysätä sylinterin päästä, että vaijerit saa irti. Putki on kiinni jousilla, jousikoukku on kätevä irroittaessa ja laittaessa paikalleen. Myös hyvillä pihdeillä saa. Joudut irrottamaan myös putken kaksi kiinnityspulttia saadaksesi sen irti.
Mikäli imukaulassa on alkuperäiset kiinnityspultit (tuskin on) niille tarvitsee erikoisavaimen. Pytyn mutteritkin voivat joillakin avaimilla olla hieman keljumaisia avata (ahdas paikka). Ne siis tulee irroittaa.
En nyt ihan tarkkaan muista mutta saattaa olla että joutuu öljysäiliön ja jäähdytysnesteen paisuntasäiliön irroittamaan saadakseen sylinterin irti.
Kärkipihdeillä männäntapin sokat irti. Itse männäntappi täytyy joko painaa sopivalla hylsyllä läpi toiselta puolen tukien tai käyttää asiaankuuluvaa puristinta. Männäntappia ei saa lyödä! Jotain rättiä kannattaa laittaa kampikammion päälle etteivät sokat pääse tippumaan kampikammioon.
Kasatessa sama toisinpäin. Sylinterin/männän voi voidella 2t-öljyllä niin menee mukavammin paikoilleen ja saa voitelua samantien. Tankin irroittaminen helpottaa hommaa. Uudet tiivisteet paikoilleen aina kasatessa. Lisätkää jos unohtui jotain.