Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 23.11.2016 9:10

Pari juttua mitä on tässä (kin) viestiketjussa tuotu esiin koneen kestävyydestä. Minarellin moottorilla olevia pyöriä on Suomessa pikkasen enemmän kuin cebareita, tarkoittaa myös sitä että käyttäjistä aiheutuvia vikoja on myös enemmän. Cebarit on kyykkyjä ja ne on yleensä hieman "sivistyneemmässä" käytössä kuin supermotot joissa on Minarellit kiinni.

Järkevällä ajolla/käytöllä, 2000-3000km öljynvaihdolla, oikeilla kaasarin/ruiskun säädöillä, puhtaalla ilmansuodattimella ja ilman omia räpellyksiä Minarellin koneella ajaa 30-40tkm ennen männän vaihtoa. Männän vaihdon jälkeen sillä ajaa vähintään toisen mokoman.

Kaikki saadaan rikki kun ei välitetä mistään mitään, myös ne CBR:än moottorit. Tosin Hondan moottori on älyttömän kestävä, mutta myös tuhnumpi kuin Minarelli.
Blackbiteh
Liittynyt:
5.7.2015 22:24
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Blackbiteh » 9.12.2016 19:46

Kuva

180cc, 155ps, tk40, EGR poistettu ja "hatamoton" slipari.
Tulppa näyttää tosiaan tuolta.
Husse ei kierrä rajottimelle asti, vaan kiekat "stoppaa" ~8k rpm paikkeilla ja samalla tulee mustaa jonkun verran putkesta. Eikö tämä viittaa siihen että pyörä kävis reilusti rikkaalla? Tosiaan toimii muuten hyvin kaikilla kierrosalueilla, mutta loppuu siihen 8k.
Ei myöskään moottorijarruttaessa pauku/supsuta paljon mitään.

Eniten tässä ihmetyttää se, että tulppa on noinkin vaalea, vai kannattaako sitä väriä niin tuijotella?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 10.12.2016 8:17

Ihan hyvän värinen tulpa mutta väri ei kerro kaikkea. Kokeile isompaa tai pienempää pääsuutinta jos sillä on vaikutusta.

Stoppaako kierrokset kaikilla vaihteilla 8trpm vai kahdella isommalla vaihteella? Jälkimmäinen on ihan normaalia välityksistä riippuen kun koneesta yksinkertaisesti loppuu huipputehot, eikä välityksiä kannata lyhentää että kone kiertäisi ittensä kipeeksi kahdella suurimmalla vaihteella, siinä kun ei ole mitään järkeä.

EDIT: Tottakai sulla on uusi ilmansuodatin kun säädät konetta? Likaisella putsarilla se ei onnistu.
sakustus7
Liittynyt:
7.4.2015 21:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut sakustus7 » 27.12.2016 13:24

Mitenkä suositeltavaa tuo sisäänajamine on kyseiselle koneelle talvella? Olisi siis tarkoitus talven aikana vaihtaa mäntä ja kytkilevyt niin ootetaanko suosiolla kevääseen vai voiko jo 10 pakkasasteen kohdilla rueta ajelemaan sisääajoa? Pyöränä siis Yamaha WR
reme75
Liittynyt:
26.9.2016 21:51
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut reme75 » 27.12.2016 16:35

Totta seki :lol:
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 27.12.2016 18:36

Moottorin sisäänajon voi tehdä millä kelillä tahansa, pakkasella kannattaa huolehtia että moottori pysyy lämpimänä koko ajan.

Tässä topicissa ei voisi vähempää kiinnostaa mitkä polttimot on vilkuissa 8)
reme75
Liittynyt:
26.9.2016 21:51
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut reme75 » 28.12.2016 9:34

Murska kirjoitti:Moottorin sisäänajon voi tehdä millä kelillä tahansa, pakkasella kannattaa huolehtia että moottori pysyy lämpimänä koko ajan.

Tässä topicissa ei voisi vähempää kiinnostaa mitkä polttimot on vilkuissa 8)



Jep jep :lol:
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 28.12.2016 15:07

:lol: :lol:
Blackbiteh
Liittynyt:
5.7.2015 22:24
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Blackbiteh » 14.1.2017 19:13

Murska kirjoitti:Ihan hyvän värinen tulpa mutta väri ei kerro kaikkea. Kokeile isompaa tai pienempää pääsuutinta jos sillä on vaikutusta.

Stoppaako kierrokset kaikilla vaihteilla 8trpm vai kahdella isommalla vaihteella? Jälkimmäinen on ihan normaalia välityksistä riippuen kun koneesta yksinkertaisesti loppuu huipputehot, eikä välityksiä kannata lyhentää että kone kiertäisi ittensä kipeeksi kahdella suurimmalla vaihteella, siinä kun ei ole mitään järkeä.

EDIT: Tottakai sulla on uusi ilmansuodatin kun säädät konetta? Likaisella putsarilla se ei onnistu.


Tänään päätin avata ton kaasarin uudestaan ja vaihtaa pienemmän suuttimen.
Laitoin 155ps tilalle 145. Kaikilla vaihteilla kierrokset stoppaa mittarin mukaan ~9300 rpm. Oliskohan venttiilien säädöllä jotain merkitystä?

Suutinta vaihtaessa tuli myös todettua, että tk suutin ei ollutkaan kokoa 40, vaan 37,5. :|
Tämä voisi myös selittää sen miksi husse käynnistyy aika nihkeesti ja lämpenee tyhjäkäynnillä aika lailla? :nörtti:

Edit: Nyt on vaihdettu 145ps, 42tks, kaasari putsattu & uusi ilmanputsari vaihettu.
Näillä suuttimilla tuntuu toimivan vähän paremmin. Pitäisikö vielä koittaa pienemmällä pääsuuttimella?
Mitä nyt muita 180cc vehkeitä kuullu, niin rajotin kuulostaa hieman erilaiselta.
Kuulostaa tosiaan tältä:


Edit2: Vaihdoin nyt PS 145>137,5 ja nyt toimii kunnolla. Ei booaa yläkierroksilla.
Jännä että tarvii vain noinkin pienen ps.
Viimeksi muokannut Blackbiteh päivämäärä 8.2.2017 18:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Lakupappa
Liittynyt:
2.2.2015 0:24
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Lakupappa » 5.2.2017 13:41

Weeraa asennettii täs talven aikan Malossin 180 kitti nii mites toi sisääajo ku siit o vähä eriävii mielipitei. Et pitäiskö vetää sillee rauhallisest noi ekat kilsat vai sillee et vetää just kovii kiihdytyksii ja sit taas rauhallisemmi jne.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 5.2.2017 15:19

Jälkimmäinen vaihtoehto. Normaali ajoa reippailla kiihdytyksillä/vedätyksillä sekä moottorijarrutuksilla.
sakustus7
Liittynyt:
7.4.2015 21:05
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut sakustus7 » 15.2.2017 21:33

Onko tuo venttiilivarrenkumien vaihto pahakin homma tehdä itse? Tarkoitan siis itse kannen purkua. Sitten mistä löytäisi koneen momentteja kannenpultit yms.?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 16.2.2017 7:38

Sivulla 1 on linkki moottorin kuviin ja momentteihin.
Lakupappa
Liittynyt:
2.2.2015 0:24
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Lakupappa » 18.2.2017 17:46

Mikä tässä on ku ei toi weeärrän toinen imu venttiilin mutteri mee kireelle vaikka pitää venttiilinvarresta kiinni ja kiristää mutteria. Siinä vaiheessa, kun mutteri on lähellä sitä kohtaa, että se menisi kireälle niin sitten lähtee koko venttiilinvarsi pyörimään mukana. Vähän niiku jäis se mutteri jumii. Muut venttiilit sain säätöihin.
konstau
Pyörä:
Fantic Caballero 125 Casa 2017
Liittynyt:
21.2.2016 22:56
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut konstau » 25.2.2017 14:55

Kuinkas te ootte sisäänajanu näitä vehkeitä? Vaihtanu öljyt vasta ekas 1000km huollos?