Pari juttua mitä on tässä (kin) viestiketjussa tuotu esiin koneen kestävyydestä. Minarellin moottorilla olevia pyöriä on Suomessa pikkasen enemmän kuin cebareita, tarkoittaa myös sitä että käyttäjistä aiheutuvia vikoja on myös enemmän. Cebarit on kyykkyjä ja ne on yleensä hieman "sivistyneemmässä" käytössä kuin supermotot joissa on Minarellit kiinni.
Järkevällä ajolla/käytöllä, 2000-3000km öljynvaihdolla, oikeilla kaasarin/ruiskun säädöillä, puhtaalla ilmansuodattimella ja ilman omia räpellyksiä Minarellin koneella ajaa 30-40tkm ennen männän vaihtoa. Männän vaihdon jälkeen sillä ajaa vähintään toisen mokoman.
Kaikki saadaan rikki kun ei välitetä mistään mitään, myös ne CBR:än moottorit. Tosin Hondan moottori on älyttömän kestävä, mutta myös tuhnumpi kuin Minarelli.
180cc, 155ps, tk40, EGR poistettu ja "hatamoton" slipari. Tulppa näyttää tosiaan tuolta. Husse ei kierrä rajottimelle asti, vaan kiekat "stoppaa" ~8k rpm paikkeilla ja samalla tulee mustaa jonkun verran putkesta. Eikö tämä viittaa siihen että pyörä kävis reilusti rikkaalla? Tosiaan toimii muuten hyvin kaikilla kierrosalueilla, mutta loppuu siihen 8k. Ei myöskään moottorijarruttaessa pauku/supsuta paljon mitään.
Eniten tässä ihmetyttää se, että tulppa on noinkin vaalea, vai kannattaako sitä väriä niin tuijotella?
Ihan hyvän värinen tulpa mutta väri ei kerro kaikkea. Kokeile isompaa tai pienempää pääsuutinta jos sillä on vaikutusta.
Stoppaako kierrokset kaikilla vaihteilla 8trpm vai kahdella isommalla vaihteella? Jälkimmäinen on ihan normaalia välityksistä riippuen kun koneesta yksinkertaisesti loppuu huipputehot, eikä välityksiä kannata lyhentää että kone kiertäisi ittensä kipeeksi kahdella suurimmalla vaihteella, siinä kun ei ole mitään järkeä.
EDIT: Tottakai sulla on uusi ilmansuodatin kun säädät konetta? Likaisella putsarilla se ei onnistu.
Mitenkä suositeltavaa tuo sisäänajamine on kyseiselle koneelle talvella? Olisi siis tarkoitus talven aikana vaihtaa mäntä ja kytkilevyt niin ootetaanko suosiolla kevääseen vai voiko jo 10 pakkasasteen kohdilla rueta ajelemaan sisääajoa? Pyöränä siis Yamaha WR
Murska kirjoitti:Ihan hyvän värinen tulpa mutta väri ei kerro kaikkea. Kokeile isompaa tai pienempää pääsuutinta jos sillä on vaikutusta.
Stoppaako kierrokset kaikilla vaihteilla 8trpm vai kahdella isommalla vaihteella? Jälkimmäinen on ihan normaalia välityksistä riippuen kun koneesta yksinkertaisesti loppuu huipputehot, eikä välityksiä kannata lyhentää että kone kiertäisi ittensä kipeeksi kahdella suurimmalla vaihteella, siinä kun ei ole mitään järkeä.
EDIT: Tottakai sulla on uusi ilmansuodatin kun säädät konetta? Likaisella putsarilla se ei onnistu.
Tänään päätin avata ton kaasarin uudestaan ja vaihtaa pienemmän suuttimen. Laitoin 155ps tilalle 145. Kaikilla vaihteilla kierrokset stoppaa mittarin mukaan ~9300 rpm. Oliskohan venttiilien säädöllä jotain merkitystä?
Suutinta vaihtaessa tuli myös todettua, että tk suutin ei ollutkaan kokoa 40, vaan 37,5. Tämä voisi myös selittää sen miksi husse käynnistyy aika nihkeesti ja lämpenee tyhjäkäynnillä aika lailla?
Edit: Nyt on vaihdettu 145ps, 42tks, kaasari putsattu & uusi ilmanputsari vaihettu. Näillä suuttimilla tuntuu toimivan vähän paremmin. Pitäisikö vielä koittaa pienemmällä pääsuuttimella? Mitä nyt muita 180cc vehkeitä kuullu, niin rajotin kuulostaa hieman erilaiselta. Kuulostaa tosiaan tältä:
Edit2: Vaihdoin nyt PS 145>137,5 ja nyt toimii kunnolla. Ei booaa yläkierroksilla. Jännä että tarvii vain noinkin pienen ps.
Viimeksi muokannut Blackbiteh päivämäärä 8.2.2017 18:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Weeraa asennettii täs talven aikan Malossin 180 kitti nii mites toi sisääajo ku siit o vähä eriävii mielipitei. Et pitäiskö vetää sillee rauhallisest noi ekat kilsat vai sillee et vetää just kovii kiihdytyksii ja sit taas rauhallisemmi jne.
Onko tuo venttiilivarrenkumien vaihto pahakin homma tehdä itse? Tarkoitan siis itse kannen purkua. Sitten mistä löytäisi koneen momentteja kannenpultit yms.?
Mikä tässä on ku ei toi weeärrän toinen imu venttiilin mutteri mee kireelle vaikka pitää venttiilinvarresta kiinni ja kiristää mutteria. Siinä vaiheessa, kun mutteri on lähellä sitä kohtaa, että se menisi kireälle niin sitten lähtee koko venttiilinvarsi pyörimään mukana. Vähän niiku jäis se mutteri jumii. Muut venttiilit sain säätöihin.