Turbo nelariin

iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 20.3.2006 23:26

Tai sitten vois kokonaan lopettaa turbotuksesta puhuminen, uskaltasin väittää että kukaan tähän topikkiin kirjottaneista ei saa sitä aikaseks.
Näin se menee.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 20.3.2006 23:34

iikka88 kirjoitti:Tai sitten vois kokonaan lopettaa turbotuksesta puhuminen, uskaltasin väittää että kukaan tähän topikkiin kirjottaneista ei saa sitä aikaseks.


Äläs nyt, onhan tässä topikissa tullut monta hyvää ideaa, ja tuo turbojinkku sekä mikroauto ovat varsin hyviä esimerkkejä.
Dank memes melt steel beams.
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 21.3.2006 0:34

Ideoita on kyllä, ja ihan hyviä, mutta sitä että joku ne toteuttas toimivasti epäilen vähän..;)
Näin se menee.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 24.3.2006 1:45

väittihän ne siinä pv 2x18mm kaasari topic etä ei tuu toimii, seokset menee sekasi mutta sitte joku teki sen ja laitto todistus aineistoo.

tuntuu vaan että jätkät höpöttää taas että ei tuu onnistuu. ei niitä paineita tartte katossa pitää. kyllä se on mahollista. antaa poikien yrittää :P
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 24.3.2006 10:25

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Garfield
Pyörä:
Cagiva Mito 125
Paikkakunta:
Alapitkä
Liittynyt:
24.10.2005 17:43

ViestiKirjoittanut Garfield » 24.3.2006 20:41

Garfield kirjoitti:Vaanku googlella en löytäny ja ei ainakaa Kuopios oo purkaamoita.Ja en ole tyhmä :D

EDIT:Siis en ainakaa pikasella googletuksella löytäny.Pitää kai ettii tarkemmi :D Voisko joku pistää linkkii jos on
?
"Miksi et käytä mielikuvitustasi?"
"En ole koskaan oppinut."
"Olet tainnut pelata liikaa kirppupeliä."

:D
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.3.2006 20:46

Garfield kirjoitti:
Garfield kirjoitti:Vaanku googlella en löytäny ja ei ainakaa Kuopios oo purkaamoita.Ja en ole tyhmä :D

EDIT:Siis en ainakaa pikasella googletuksella löytäny.Pitää kai ettii tarkemmi :D Voisko joku pistää linkkii jos on
?


Vastauksena tulee todennäköisesti jonkun Inoan tai vastaavan yritysinfoja, niitä alat katselemaan niin johan alkaa löytyä. Joillain yrityksillä ei ole sitten nettisivuja, että katsele itse nyt vain.
Dank memes melt steel beams.
_Roberto_
Paikkakunta:
Hyvinkää/Mäntsälä
Liittynyt:
5.2.2006 20:25

ViestiKirjoittanut _Roberto_ » 26.3.2006 11:22

tos mikro autos on muistakseen fiiat unon turbo eiks tollanen olis hyvä manas???
MYYDÄÄN:Tiger varaosaa joka lähtöön. Kysy yv:llä
Suiza-88
Paikkakunta:
Kinkomaa
Liittynyt:
18.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Suiza-88 » 26.3.2006 13:25

Saa kyllä mankissa olla perkeleen pieni turbo, että toimis kunnolla, siltikään sitä ei varmasti saa kovin herkäksi, eli viivettä tulee reippaasti (turboviive). Mulla on tuolla tallissa TDI-auton turbo, tollanen pieni Garretti, mutta uskosin olevan mankiin vielä liian ison, jos haluaa kunnolla toimivan.

Aijaa, teillä on siinä noin vähän kuutioita... Ajattelin että joku 110-125cc mosa kiinni, siinä varmaan pyöriskin jo jonkunlainen turbo :D

En tiiä minkä kokonen tuon Unon turbo on, mutta se voisi olla tutustumisen arvoinen kapine. Mutta sen sanon, että mitään jättimötikkää ton kokoseen koneeseen ei kannata yrittää, kun tuokin Garretti on peräisin 2,0 diiselistä (niissä on kyllä muutenkin yleensä pienet puhaltimet)

Joo ja nyt vasta tajusin, että laitatte sen remmiahtimella... Voipi olla ton kokosessa koneessa niin , että ahdin syö vaan puolet tehoista, nimittäin se todellakin ottaa ison osan tehosta siihen pyörimiseen. Kyllä luulis tuon 40k - 100k rpm riittävän, kun se on normaalinkin turbon pyörimisnopeus yleensä. Semmoisiin kierroksiin vaatii kyllä niin pitkät välitykset, että alkaa mankista loppumaan vääntö sen pyörittämiseen :D Niin ainakin uskosin, mutta mielenkiintoseltahan tuo projekti kuulostaa, vaikka mopo onkin kyseessä :D

Öljynkierron voi tietääkseni ottaa siitä kannen sivusta, mistä laitetaan lauharinkin kierto. Paluuputki vaikka "öljypohjaan", eli tässä tapauksessa öljyntyhjennystulpan tilalle banjopultilla ja banjolla letku kiinni. Todellakin on hyvä parantaa öljynkiertoa jos ahtimen pistätte, se jos mikä vaatii kunnon voitelun. Eli mahdollisimman suurella tuotolla oleva pumppu kiinni, ja hyvät öljyt koneeseen... Ei muuten pyöri kauaa se puhallin :D


Onnea projektiin ja pahoittelut epäselvästä tekstistä :D
Räsä lähti, ja Räsää myös tilalle... ;)
Jani3112
Paikkakunta:
upinniemi, kirkkonummi
Liittynyt:
24.7.2005 16:52

ViestiKirjoittanut Jani3112 » 27.3.2006 8:03

kuppila kirjoitti:
mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
2t koneissa se ongelma on se että sitä seosta ei pysty ahtamaan sinne palotilaan koska karka pakoaukosta ulos joten se kannatta unohtaa.
Kyllä kakstahtisen saa turbotettua, googlettamlaa löytyy kyllä ohjeet.. en voi taata onko se vain teoreettinen onnistuminen vai onko se oikeasti onnistunut.. en muista sivua.
Älä turhaan hidasta ellei edessä ole poliisi.
Jani3112
Paikkakunta:
upinniemi, kirkkonummi
Liittynyt:
24.7.2005 16:52

ViestiKirjoittanut Jani3112 » 27.3.2006 8:07

johani kirjoitti:väittihän ne siinä pv 2x18mm kaasari topic etä ei tuu toimii, seokset menee sekasi mutta sitte joku teki sen ja laitto todistus aineistoo.

tuntuu vaan että jätkät höpöttää taas että ei tuu onnistuu. ei niitä paineita tartte katossa pitää. kyllä se on mahollista. antaa poikien yrittää :P
hyvä johani :) jotkut sentään vielä jaksaa kannustaa muita eteenpäin virittämisen asteikolla. tsemppiä vaan
Älä turhaan hidasta ellei edessä ole poliisi.
T-RACING
Paikkakunta:
Pohojanmaa
Liittynyt:
1.6.2003 15:00

ViestiKirjoittanut T-RACING » 29.3.2006 13:34

Suiza-88 kirjoitti:En tiiä minkä kokonen tuon Unon turbo on, mutta se voisi olla tutustumisen arvoinen kapine. Mutta sen sanon, että mitään jättimötikkää ton kokoseen koneeseen ei kannata yrittää, kun tuokin Garretti on peräisin 2,0 diiselistä (niissä on kyllä muutenkin yleensä pienet puhaltimet)


Ainakin sanotaan, että se unon vakio IHI merkkinen turbo ahdistaa uunon 1,3 koneessa, että ei hirmu suuri ole! Ja jos kerran diesel vehkeissä on pienet turbot niin onhan nykyään turbodiesel ruohonleikkureita ja varmaan bobcattejakin, että niistä vois löytyä pikku turbo..
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 31.3.2006 22:08

Jani3112 kirjoitti:hyvä johani :) jotkut sentään vielä jaksaa kannustaa muita eteenpäin virittämisen asteikolla. tsemppiä vaan


Oon samaa mieltä. Aina löytyy porukkaa jolla on ylimäärästä rahaa ja öhh... taitoa. no ainaki yritys/erehdys konstil oppii :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 31.3.2006 22:20

Sergey kirjoitti:
Jani3112 kirjoitti:hyvä johani :) jotkut sentään vielä jaksaa kannustaa muita eteenpäin virittämisen asteikolla. tsemppiä vaan


Oon samaa mieltä. Aina löytyy porukkaa jolla on ylimäärästä rahaa ja öhh... taitoa. no ainaki yritys/erehdys konstil oppii :)


Nyt kun Sergeykin on taas täällä, niin olisinpa utelias kuulemaan tuosta teijän turbomankista lisää? Saattaisi itsekin vaikka jotain oppia ;).
Dank memes melt steel beams.
shinobi
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
1.4.2004 18:37

ViestiKirjoittanut shinobi » 1.4.2006 11:08

haaveilkaa vain.
=Jokainen jarrutus on merkki pelosta=