4t yleinen viritys/tekniikka

Purei
Pyörä:
Aprilia RS 125 -03 osina
Liittynyt:
24.10.2008 18:36
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Purei » 23.9.2011 14:08

Kellään tietoa/sattunut vastaan Daelim Roadwiniin kokoputkistoja? En ole löytänyt kuin ixilin äänenvaimentimia. Tiedän sen että Turbo kitiltä ainakin on löytynyt putkia mutta eipä näy enään missään. :(
Night Crawler
Pyörä:
Daelim Roadwin 125 '06
Paikkakunta:
Ähtäri
Liittynyt:
21.12.2009 20:58
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Night Crawler » 23.9.2011 15:51

Mäkin niitä kysellyt täällä jossain, mutta ilmeisesti putki pitäisi itse vääntää/vääntäytää :s
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hardyy » 23.9.2011 16:30

paljon yamaha wr 125 voi avartaa/laskee kantta?
samuellsson
Pyörä:
Yamaha xt 125 x 08
Liittynyt:
20.11.2010 16:07
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut samuellsson » 23.9.2011 23:34

Paljon maksaa yamaha xt 125:seen tehdasvirinokat ? Onko kannattavampaa koneistuttaa samal nokka-akseli kannen kanssa? Ja kumpi kaasari olis parempi , 26 vai 28 ton avarretun kannen + kireemmän nokan kans?
SaMito
Pyörä:
-Tön
Liittynyt:
12.10.2010 20:31
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut SaMito » 24.9.2011 13:06

^^HUSQU^^ kirjoitti:DT oli vakio? Ja miten hyvin se HM kiihtyy ja mitä kulkee? Ajattelin laittaa Husseen samat virit ja vielä vähä isompi kaasari...

Dt oli TT eli päättele siitä ;)
Riesa
Pyörä:
Yamaha XT -05
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
26.7.2010 0:54
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Riesa » 24.9.2011 14:18

Ei taija tuo bolttisviriputki tuua hintansa mittasia tehoja ees isomman pytyn kans, vai kuinka?
Arrowww
Pyörä:
Yamaha WR125X -11
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.5.2011 19:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Arrowww » 27.9.2011 23:32

Kukaa tietää mistä sais 1-2 cm koropalaa Weeran 2011 malliin?

;)
Ride or Die! //
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 28.9.2011 7:48

Ja koropalan kysyminen liittyy jotenkin 4T moottorin sielunelämään? Mitä meinasit korottaa, moottoria vai? :lol:
samuellsson
Pyörä:
Yamaha xt 125 x 08
Liittynyt:
20.11.2010 16:07
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut samuellsson » 28.9.2011 16:34

Olisin tohon xteeseen sellasta kannen avarrusta ja nokka-akselin jyrkennystä meinaamas teetättää koneistamol, nii minkalainen nosto olis nokkaan hyvä jos ei haluu et iha menee sellaseks vingutukseks ja alaväännöt häviäis liikaa?
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hardyy » 28.9.2011 20:49

Mites tämmöset uudet nelari husset, yamahat ym pärjää 2T jos niihin on laitettu 180cc pannu ja kansi avarrettu ja nokka ja putkisto vaihdettu ja säädetty penkissä kunnon säätöihin?
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut löre » 28.9.2011 21:33

Domin kirjoitti:Mites tämmöset uudet nelari husset, yamahat ym pärjää 2T jos niihin on laitettu 180cc pannu ja kansi avarrettu ja nokka ja putkisto vaihdettu ja säädetty penkissä kunnon säätöihin?

Riippuu mikä 2t, mutta perus täysitehoset Yamaha dt 125, Honda NSR, Husqvarna sms/wre 125 yms laiskemmat mallit todennäköisesti jää, tai lähtee kutakuinkin yhtä "hyvin" + se että lähtee jo alakierroksilla kulkemaan.

Ja helvetin mukavempi tommonen reilu 20hp nelari ajaa mitä 25-28hp 2-tahti.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MSJD » 28.9.2011 23:55

Husset kyl jättää ku tikku paskaan 180cc nelarin. Pitää vaan hyväksyy se et 4t ei saa samoja tehoja. Ja jos 4t revitään enemmän tehoja kuin 125cc hussesta, huoltovälit on tiheemmät kun kakstahis, ja koska osat on kalliimpia, ei koko touhussa oo mitään järkeä.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 29.9.2011 0:19

Eikä kireät nelarit oikeasti lähde pienillä kiepeillä mihinkään. Veikkaan että suhteessa huonomminkin kuin vakiokuntoiset täystehoiset moottorisahat.
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut löre » 29.9.2011 1:11

25hp/182cc ei litratehojensa puolesta juurikaan 15hp piikkisestä eroa. Mutta eipä tämäkään asia niin yksiselitteinen asia ole koska pienemmillä kuutoilla on saavutettavissa suurempi litrateho jnejnejne.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hardyy » 29.9.2011 11:22

mutta mitä dyno näyttäisi teholukemaksi jos noi osat ny laittas eli nokan pytyn ja avartas kanne ja putkiston vaihtais? ja kaupungissa pitäisin lyhyitä välejä