2T viritys ja tekniikka

Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 18.12.2012 7:31

Sen tiiän että suomessa ei ainakaan pinnoteta pyttyjä missään. Jotkut suom. liikkeet voi kyllä käyttää jossain ulkomailla sitä teettämässä tai esim ottaa entisen pytyn vaihdossa ja antaa uuden tilalle sopivalla välirahalla :D
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 26.12.2012 13:43

Suitzaman pori, viet pytyn sinne lähettävät jonnekkin Hollantiinkohan se oli pinnoitettavaksi.. 240€
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Blade_ » 4.2.2013 21:33

Kellään tietoa millä sais kotarin exc piikkiseen ylös lisää potkua. Pro circuitin putki kiinni.. Koneremppa pian edessä joten voisiko laittaa sx kampuraa ja kiertokankea että vinkuis korkeammalta vielä ? onko mitään muuta vielä ? Vauhtipyörä tietyati kevosempaan
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 4.2.2013 22:32

KTMRIDER kirjoitti:Kellään tietoa millä sais kotarin exc piikkiseen ylös lisää potkua. Pro circuitin putki kiinni.. Koneremppa pian edessä joten voisiko laittaa sx kampuraa ja kiertokankea että vinkuis korkeammalta vielä ? onko mitään muuta vielä ? Vauhtipyörä tietyati kevosempaan

Virikansi.
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Blade_ » 8.2.2013 12:58

pelle000 kirjoitti:
KTMRIDER kirjoitti:Kellään tietoa millä sais kotarin exc piikkiseen ylös lisää potkua. Pro circuitin putki kiinni.. Koneremppa pian edessä joten voisiko laittaa sx kampuraa ja kiertokankea että vinkuis korkeammalta vielä ? onko mitään muuta vielä ? Vauhtipyörä tietyati kevosempaan

Virikansi.


Oisko tuolla kevyemmällä kiertokangella mitään vaikutusta? Kun eikö sx kiertokankea saa kevyempänä vai muistanko väärin?
Huskulainen
Pyörä:
Husq SM125 2008
Liittynyt:
5.2.2011 11:21
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Huskulainen » 17.2.2013 0:22

tällainen ongelma että kuvassa on luisti ja nuo kaksi ruuvia ovat ristipäisiä. yritin avata mutta urat ovat kuluneet pyöreiksi eli ei saa ruuvimesselillä auki. pitäis neulaa laittaa rikkaammalle eli saako nuo jotenkin auki? tai haittaako paljon jos ajaa neula vähän laihalla kun on muuten ihan säädöissä? (pieniltä kierroksilta nopeasti kaasua painaessa "stumppaa" ja meinaa sammua.)
Vaihdetaan rino toiseen hussen putkeen! YV!
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 17.2.2013 1:43

Jos vähänkin uraa jälellä niin koita iskee meisselin kahvan päähän ja samalla kääntää, saattaa tepsiä kun noi ei varmaan oo kovin tiukallakaa
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 21.3.2013 0:06

Jos jollain kaverillas ois iskumeisseli niin sillä tai sitten hioo dremelillä tms latta kannan ja siitä tai ruuvin kannan vittuun ja sitten pihdeillä nysästä kiinni ruuvailee pihalle.
2Fast4You
rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska
Liittynyt:
15.2.2011 19:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rainrain » 24.3.2013 17:57

Nyt ottaa muuten pannuun.

Kysessä täystehonen NSR vuodelta 2001.

Kaasari tulvii ja vuotaa bensat pihalle ylivuoto/tyhjennysletkusta. Kaikki tiivisteet uusittu. Neulaventtiili pitää, todettu puhaltamalla. Koho on ehjä ja se liikkuu akselillaan herkästi.

Ideoita?
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.3.2013 18:08

No jos neulaventtiili pitäisi niin ei varmasti vuotaisi. Eikä sitä puhaltamalla muutes saa selville.
Katso myös neulavenasta bensapinnan korkeus oikeaksi. Neulavenassa se syy on.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska
Liittynyt:
15.2.2011 19:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rainrain » 24.3.2013 18:23

Sori, jäi mainitsematta että neulavena on testattu puhaltamalla ja siten, että kohokammio irti, pa-letku kiinni kaasariin ja bensahana auki. Tulee bensaa läpi, mutta bensantulo loppuu välittömästi ja täydellisesti kun nostaa kohon ylös.

Eli neulaventtiili meikäläisen järjen mukaan poissuljettu vaihtoehto.

Jostain syystä polttoainepinta pääsee vaan liian korkeeks, jolloin tulee menovettä tulvimisletkusta. Siis nimenomaan tulvimisletkusta, kohokammion tyhjennysruuvi todettu kans tiiviiks.
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.3.2013 18:35

Neulaventtiili on se viimeinen raana joka sulkee bensantulon. Syitä sen pitämättömyyteen voi olla esim vuotava koho, jolloin se ei tietysti kellu, mutta neulavenasta joko suoraan tai epäsuoraan syy siis löytyy. Myös sormella kohon liikuttelu ei vastaa oikeaa tilannetta. Ainoa oikea tapa neulavenan tutkimiseen taitaa olla mittaus bensiinillä. Sormella kohoja nostettaessa niitä tulee usein painettua eri voimalla kuin minkä nosteen kohoille bensiini antaa. Siitä syystä mittaus tulee tehdä bensiinillä.

On mulle joskus tullut vastaan kaasareita, joissa kohojen liike takertelee vaikka käsissä pyöritellessä ei mitään huomaakaan. Se on aika hento noste jolla bensiini niitä kohoja painaa. Pienikin liikakitka voi tehdä sen että tositoimissa se neulavena ei sulkeudukaan. Siellä venassa se syy tulvimiseen on. mikäli nyt bensapinta ei siis ole niin perseelleen säädetty ettei neulavena voi sulkeutuakaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska
Liittynyt:
15.2.2011 19:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rainrain » 24.3.2013 18:43

Selkis...

Vielä jos kerrot miten tuo bensalla tutkiminen suoritetaan, niin tästähän ehkä saadaan vielä mopo! Astiaan bensiiniä ja kaasutin upotetaan bensaan ilman kohokammiota niin syvälle, että bensan pinta astiassa yltää kohokammion tiivistepinnan tasolle? Ja siitä tsekataan nouseeko koho sulkemaan neulaventtiiliä vaiko eikö? Oonko ees suunnilleen kartalla?
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.3.2013 18:48

Joko noin tai sitten kohokammio kiinni ja bensaletku tietty kiinni ja raana auki. Jos vuotaa niin ei pidä. Itse kokeilen kaasarin putsauksen jälkeen aina siten etten laita kaasaria vielä koneeseen kiinni. Pistän vaan bensaletkun ja testaan että pitääkö neulavena. Jos ei pidä niin on nopeempi ottaa uusiksi auki ja tutkia syytä.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 24.3.2013 18:53, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska
Liittynyt:
15.2.2011 19:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rainrain » 24.3.2013 18:53

-Zone- kirjoitti:kohokammio kiinni ja bensaletku tietty kiinni ja raana auki. Jos vuotaa niin ei pidä.


Vuotaa.

Testaan kuitenkin vielä tolla mun taktiikalla, niin näen silmällä liikkuuko koho vai mikä mättää. Voi kun näissä ois vakiona läpinäkyvät kohokammiot...

Kiitti jeesistä!
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"