Yamaha TZR viritys/tekniikka

WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 27.5.2010 21:49

ne lämmittää kaasaria ettei kaasari jäädy talvella , ja jotta säädöt pysyisi vähän paremmin kohdillaan kun lämpötilat vaihtelee. Kun vaihtaa kaasarin niin ne letkut voi ihan huoletta yhdistää.
tsekkaa tetsari galleriasta-
Masuli-
Pyörä:
Yamaha TZR125 ja 2x Honda Monkey
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
2.10.2005 10:26

ViestiKirjoittanut Masuli- » 28.5.2010 7:41

Johani kirjoitti:kurkkaappa magneeton kopan alle!


Revittiin koko kone irti siinä toivossa, että olis petarit mennyt. Onneks kerkisin purkaan vaan yläkerran ja ottaan kytkinkopan pois ku tarvi saada magneettokin pois. Oli siis auennu pohjalevyn toinen pultti ja hinkannu vauhtipyörään :paha: Otti aina välillä kiinni, välillä ei. Mutta, asiaan. Ennen oli alavääntöjä pirusti ja otti sellasen "heikon" piikin ~5-7krpm kohalla. Nyt on sitten sellanen, että ei tahdo alakierroksilla mennä mihkä, röpöttää ja ottaa oikein kunnon piikin siinä ~7krpm kohalla. Eli miten tuota YPVS:ää pitäis säätää? Ihan niistä vaijereista mitkä tulee pytyn kylkeen vai miten? :roll:
Yamaha TZR125 -93
TT, vaparisuodatin ja 15-45 välit
2*Honda Monkey
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 28.5.2010 14:03

Masuli- kirjoitti:
Johani kirjoitti:kurkkaappa magneeton kopan alle!


Revittiin koko kone irti siinä toivossa, että olis petarit mennyt. Onneks kerkisin purkaan vaan yläkerran ja ottaan kytkinkopan pois ku tarvi saada magneettokin pois. Oli siis auennu pohjalevyn toinen pultti ja hinkannu vauhtipyörään :paha: Otti aina välillä kiinni, välillä ei. Mutta, asiaan. Ennen oli alavääntöjä pirusti ja otti sellasen "heikon" piikin ~5-7krpm kohalla. Nyt on sitten sellanen, että ei tahdo alakierroksilla mennä mihkä, röpöttää ja ottaa oikein kunnon piikin siinä ~7krpm kohalla. Eli miten tuota YPVS:ää pitäis säätää? Ihan niistä vaijereista mitkä tulee pytyn kylkeen vai miten? :roll:


ku käännät virrat päälle ja se surahtaa niin surahduksen päätteeksi pakoaukko pitää olla saumaton. ja säätimen kuuluu laskeutua männän puolelta. ja juu niistä vaijereista.
Linkku92
Pyörä:
Kawasaki ZXR 750 -90
Paikkakunta:
Tammisaari
Liittynyt:
25.10.2007 13:46

ViestiKirjoittanut Linkku92 » 29.5.2010 13:08

Mistä tietää millon YPVS on oikein säädetty ja miten niitä vaijereita pitäisi kiristää ja säätää? Omassa ku laittaa virran päälle ni surisee niin ku pitääki.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 30.5.2010 0:36

Linkku92 kirjoitti:Mistä tietää millon YPVS on oikein säädetty ja miten niitä vaijereita pitäisi kiristää ja säätää? Omassa ku laittaa virran päälle ni surisee niin ku pitääki.


kato edellinen viesti!! ja kato sinne pakoaukkoon surahduksen päätteeksi.
viltsu123
Liittynyt:
9.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut viltsu123 » 1.6.2010 17:15

mikä suutin olis itsariin hyvä ku pako aukon säädin lukittu auki putkes ei oo kureja eikä muuallakaan ;) ja vakio kaasari :itku:
mikä kaasari sopis suoraa jossa ei oo tuorevoitelu liitäntää (vähä isompi)
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 1.6.2010 18:53

Suuttimesta en osaa oikeen sanoa, mutta dellorton phbh 28mm kaasari menee ainakin tarzanin imukaulaan heittämällä. ;) Tuorevoitelunippahan tuossa on mutta äkkiäkös sen on tukkinut vaikkapa jollakin letkun pätkällä, tai niin itse ainakin tukin. :P
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
Masuli-
Pyörä:
Yamaha TZR125 ja 2x Honda Monkey
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
2.10.2005 10:26

ViestiKirjoittanut Masuli- » 1.6.2010 23:07

Johani kirjoitti:ku käännät virrat päälle ja se surahtaa niin surahduksen päätteeksi pakoaukko pitää olla saumaton. ja säätimen kuuluu laskeutua männän puolelta. ja juu niistä vaijereista.


Ei tuosta säätämisestä tullu kyl lasta tai paskaa :D Pitää varmaan viedä entisen omistajan liikkeeseen säädettäväks, siellä ainakin pitäis osata... :roll:
Yamaha TZR125 -93
TT, vaparisuodatin ja 15-45 välit
2*Honda Monkey
-mapo-
Pyörä:
Yamaha tzr 125x2 ja suzuki s
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
27.2.2009 17:15

ViestiKirjoittanut -mapo- » 2.6.2010 8:45

mikähän on tetsarissa vikana kun nyt on ruvennu rikkomaan tulppia ja tehot on ruvennu katoomaan. Ja eilen kun ajoin täysillä n.4km ja sitten sammutin niin pakoputkesta tuli jotain savua joka ei haissut kakstahille. osaisko joku kertoo mitä on hajoomassa tai on jo hajonnu?
tanskude
Pyörä:
Gsx-r
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
26.12.2007 17:39

ViestiKirjoittanut tanskude » 2.6.2010 13:02

Oliskohan vaimentimen villat mitkä siellä palaa/muuten vaan käryää ;)

Tetsari myytävänä, kiire! Mahdollisesti myös vaihto/osina, yv:tä jos kiinnostaa!
Katso ilmoitukset!
**MYYDÄÄN DERBI GPR 170CC**
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 2.6.2010 21:07

-mapo- kirjoitti:mikähän on tetsarissa vikana kun nyt on ruvennu rikkomaan tulppia ja tehot on ruvennu katoomaan. Ja eilen kun ajoin täysillä n.4km ja sitten sammutin niin pakoputkesta tuli jotain savua joka ei haissut kakstahille. osaisko joku kertoo mitä on hajoomassa tai on jo hajonnu?


Kansi vuotaa?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.6.2010 15:53

Kansi vuotaa.
Tarkista kampiakselin stefa.
-Miiika-
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
4.6.2010 13:01

ViestiKirjoittanut -Miiika- » 4.6.2010 13:16

Itelläni on -93 TZR:än kanssa ongelmia tuli vaihdettua mäntä ja sylinteri ja nyt pitäis saada toi ypvs säädettyä. Eli missä asennossa sen laipan tulee olla siellä pakoputkessa kun toi servo on surahtanut "nolla asemaan" täysin auki vai osittain kiinni? Auttaisi myös tietää kumpi vaijeri avaa sitä laippaa ykkös vai kakkos vaijeri. Kiitos jo etukäteen.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 4.6.2010 15:02

-Miiika- kirjoitti:Itelläni on -93 TZR:än kanssa ongelmia tuli vaihdettua mäntä ja sylinteri ja nyt pitäis saada toi ypvs säädettyä. Eli missä asennossa sen laipan tulee olla siellä pakoputkessa kun toi servo on surahtanut "nolla asemaan" täysin auki vai osittain kiinni? Auttaisi myös tietää kumpi vaijeri avaa sitä laippaa ykkös vai kakkos vaijeri. Kiitos jo etukäteen.


sillon ku se on surahtanu "nolla asemaan" niin pakoaukon pitää olla portaaton eli täysin auki. ja akselin pitää laskeutua männän puolelta.

http://www.youtube.com/watch?v=-4Xhmw5zIi4
http://www.youtube.com/watch?v=UsWwQssi ... re=related
-Miiika-
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
4.6.2010 13:01

ViestiKirjoittanut -Miiika- » 4.6.2010 17:09

Kiitos tuosta oli paljon apua nyt voi huoletta lämiä pyörän kasaan. :)