2T viritys ja tekniikka

bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 29.3.2013 16:10

Kannattasko säätää sitä bensan pintaa alemmas????? kun kukaan ei visiin siitä maininnu. jos vena toimii mutta pinta liian korkee niin vittu tulviihan se !!!
2Fast4You
rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska
Liittynyt:
15.2.2011 19:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rainrain » 30.3.2013 21:08

Nojaa, bensanpinta harvemmin säätyy itsestään pyörän ollessa seisonnassa.

Viaksi selvisi liian raskas koho: yks tuttava sano, että sillä oli joskus vanhan muovikohon kanssa käyny silleen, että muoviseen kohoon imeytyy aikain saatossa bensaa. Niin oli vissiinkin käyny nytkin. Heitin toisen kohon kiinni ja totesin vuotamattomaksi. Tuon alkuperäisen kohon punnitsen, jahka löydän ruutivaa`an jostakin.
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.3.2013 22:32

Vaikkei varsinaisesti aiheeseen liity, niin isännän 140km (!!!) ajettuun 2t venäjänihmeeseen ilmestyi kohoon reikä, koho täyttyi bensalla ja siitä seuras juurikin helvetinmoista tulvimista. :lol: Hyvä kuitenkin että sun ongelmaas löytyi vika.
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 30.3.2013 23:47

Tässä valmiiks tulevaa huussia varten kyselen,
Aattelin seuraavaa settiä: pyttyä 2,5mm ylöspäin,kantta alas niin että squish joku 0,8mm,FMF,38 mikke ja vforce,luulis löytyvän vetoja sen jälkeen? Saako vakiokannella tehoja squishin laittamalla vai olisko VHM tohon vielä tarpeelline lisä? Ja sitten kun kaveri jotai selitti,et muka 28 lortto olis parempi ku mikuni,ja joku husse oli kulkenu 35 mikunilla ja FMF huonommi ku vakiokaasarilla ja tt putkella oleva,mitä helvettiä?? :D:D
Täähän on ihan päinvastasta kun oon täälä käsittäny,sitäpaitti vakiokaasari ei tietääkseni oo mikään hyvä keulimisessa.... ja se vielä että onko 38 TM ja TMX välillä eroo käytännössä?
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
Jortikka_
Liittynyt:
3.6.2011 11:44
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jortikka_ » 2.4.2013 10:48

Joo elikkäs mulla on vakio pyttynen husse, elikkäs ei ole kannelle ja sylinterille vielä mitään tehty... Kiinnostais alkaa korottamaan tuota sylinteriä, mutta osaisko joku neuvoa kuinka paljon pitää tiivisteitä lyödä alle ja kuinka paljon kantta laskia?
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 3.4.2013 13:46

Haulla löytyy....
Jos esim nostat 1.5mm tai 2mm niin samanverran kantta alas.

Kannattaa tehdä alumiinista esim 1.5mm koropala ja lyyä 2 kpl pilkku kaksvitosia tiivisteitä. Tuloksena 2mm.
2Fast4You
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Juunish » 3.4.2013 14:17

_nigge_ kirjoitti:28 lortto olis parempi ku mikuni ja se vielä että onko 38 TM ja TMX välillä eroo käytännössä?


1. Kaveris on puhunu paskaa, se husse on todennäkösesti ollu aivan paskoissa säädöissä.
2. TM=pyöreäluistinen, TMX=litteäluistinen. Kandee ostaa TMX..

Kaverin hussessa ainaki huomattavasti enemmän vetoja vforceilla ja 38mikunilla, kuin perus-ttnä.. :roll:
Midrace Aerox projekti
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 3.4.2013 15:48

Vm on pyöreeluistinen tm ja tmx on litteeluistisia, korjaan :) tm ei oo niin tarkka säädöistä kun tmx joka on herkempi kelin vaihteluille..
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 3.4.2013 16:24

bevekki kirjoitti:Haulla löytyy....
Jos esim nostat 1.5mm tai 2mm niin samanverran kantta alas.

Kannattaa tehdä alumiinista esim 1.5mm koropala ja lyyä 2 kpl pilkku kaksvitosia tiivisteitä. Tuloksena 2mm.


Ei näin. Jos oikeesti halutaan saavuttaa jotain hyötyä siitä korottamisesta/kanavien kohalleen laittamisesta, niin käykää herranjestas mittaamassa omista laitteistanne, että kuinka paljon mäntä jää akk:ssa peittämään niitä kanavia. Sen perusteella rupeette vasta korottaan ja jyrsimään... Jokainen laite on yksilö eli jokaisessa hussessa kanavat ei ole tasan sitä 2mm perseellään...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.4.2013 16:39

Pattes798 kirjoitti:Ei näin...

Tismalleen samaa mieltä. Toiseksi; jos sylinteriä nostetaan, tulisi poisjyrsittävä materiaali ottaa sylinterin päältä eikä kannesta. (eteenkin kun 2mm luokkaa oleva squish clearence on jo valtava..)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 3.4.2013 17:56

Näinpä, kuten jo Zonekin tuossa totesi eli että korotuksen jälkeen jyrsitään sylinterin yläpinnasta, jonka jälkeen voidaan ruveta sitten mittailemaan squish-välystä ja sitä tarpeen tullen muokkaamaan.
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 3.4.2013 20:32

Juunish kirjoitti:
_nigge_ kirjoitti:28 lortto olis parempi ku mikuni ja se vielä että onko 38 TM ja TMX välillä eroo käytännössä?


1. Kaveris on puhunu paskaa, se husse on todennäkösesti ollu aivan paskoissa säädöissä.
2. TM=pyöreäluistinen, TMX=litteäluistinen. Kandee ostaa TMX..

Kaverin hussessa ainaki huomattavasti enemmän vetoja vforceilla ja 38mikunilla, kuin perus-ttnä.. :roll:



Juu kiitos ko selvitit,näin määki vähän aattelin :D Sen verran kaasareista ymmärrän,et litteeluistinen paaaljon parempi,syytä unohtaa toi VM nyt ainaki. Toi mahollisesti säädöistä tarkkuus tos TMX on vaan plussaa,ompaha jotain ropaamista :lol:
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 4.4.2013 8:49

Pattes798 kirjoitti:
bevekki kirjoitti:Haulla löytyy....
Jos esim nostat 1.5mm tai 2mm niin samanverran kantta alas.

Kannattaa tehdä alumiinista esim 1.5mm koropala ja lyyä 2 kpl pilkku kaksvitosia tiivisteitä. Tuloksena 2mm.


Ei näin. Jos oikeesti halutaan saavuttaa jotain hyötyä siitä korottamisesta/kanavien kohalleen laittamisesta, niin käykää herranjestas mittaamassa omista laitteistanne, että kuinka paljon mäntä jää akk:ssa peittämään niitä kanavia. Sen perusteella rupeette vasta korottaan ja jyrsimään... Jokainen laite on yksilö eli jokaisessa hussessa kanavat ei ole tasan sitä 2mm perseellään...



En toki tarkoittanut että se 2mm on kaikissa sama. Pitäs varmaan alleviivata toi esim sana tuolta. Tuo oli esimerkki miten nostaminen toteutetaan. Jokainen päättää sitten itse kuinka paksusta tavarasta tehdään.... Ja totta että sylkän pinnasta ja kannesta pois samalls kertaa..
2Fast4You
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 16.4.2013 7:58

Kertokaapas mistä saattais johtuu semmonen että käynnistäessä ryypyllä tai ilman kierrokset nousee ilkeästi tappiin ja siitä sitten hetkenpäästä laskee.. Ja ajaessa tahtoo myös varsinkik kiihdytyksen jälkeen kierrokset alkaa nousemaan :|
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.4.2013 10:11

Käy laihalla tai imuvuoto
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125