Rieju_poika kirjoitti:Eli siis jos vaikka kannesta lähtee 1mm kamaa pois, niin silloin tasapäämäntä??
Mutta jos taasen pyttyä korottaa niin kupumäntä käy, vaikka kansi olisi laskettu??
Aramid kirjoitti:Rieju_poika kirjoitti:Eli siis jos vaikka kannesta lähtee 1mm kamaa pois, niin silloin tasapäämäntä??
Mutta jos taasen pyttyä korottaa niin kupumäntä käy, vaikka kansi olisi laskettu??
Jos se kannen squish band on suorassa kulmassa kannen tiiviste pintaan nähden, niin silloin tasapää mäntä. Eli 200H tai 200C, josta squish band on sorvattu suoraksi. Muokkaamattoman 200C, 200E tai merkitsettömän kannen kanssa kupumäntä, koska siinä kannen squish band on vinossa kulmassa, joka on yhtä suuri kuin männän kuvun kulma.
tuomol kirjoitti:Mitoon olisin vaihtamassa Mikunin TM35, 200H kannen ja mahdollisesti V-Force rungon + läpät. Pitääkö myös mäntä vaihtaa yksirenkaiseksi tasapäämännäksi? Miten tämä vaikuttaa huoltoväleihin?
Käykö vakiosylinteri näiden kanssa, vai olisiko jostain saatavilla suht. helposti tehokkaampaa 125cc sylinteriä? Ja vielä viimeinen kysymys, mulla on nyt kiinni Cagivan oma kuriton putki, ja ajattelin vaihtaa siihen ei-kuristavan änkän. Pitäisikö tälläisten viritysosien kanssa olla erilainen putki, vai käykö tämä hyvin? Olisin kiitollinen mikäli joku jaksaisi vastailla =D
Rieju_poika kirjoitti:Moro!
Tämmönen kaasaria koskeva kyssä olis. Löysin tallin perältä tommosen 32mm Mikunin kaasarin.
Ollut vissiin jossain kelkassa ennen, ken tietää, mutta hyödyttäisikö tuota laittaa tuon orkkiksen 28mm lorton tilalle? Vääntöähän tuo vissiinki tuo? Pitäs varmaankin sitten ostaa isompi imukaulakin kaveriksi, ellen aivan väärässä ole? Minkalaisia säätöjä tuolle kannattas hakea?
Lorton säädöt: Pääsuutin 150, TK 65 ja neulan sokka alimmassa lovessa.
Mikunissa oli nämä setit kiinni: Pääsuutin 125, TK ??? neulan sokka alimmassa lovessa.
Osaisko kukaan antaa tolle Mikunille mtn suuntaa antavia säätöjä?
Kiitän!!
Edittiä: Mistä tuohon sitten sais suuttimia hommailtua? Mallia kun ei tiedossa ole. Joku Mikunin pyöreäluistinen kassu kuitenni.
_rieska_ kirjoitti:Menee päinvastoin eli isolla kassulla saahaan enemmän vääntöä ja pienellä enenmmän huippukierroksia. Tietenkin se kaasarin koon vaikutus riippuu aika paljon siitä kuinka paljon pärrä vetää menovettä. Eli kohtuus kaikessa ja tuo vääntöjuttu siis meinaa sitä ku aletaan muuttamaan kaasutinta optimaalisesta koosta.