Tinde61 kirjoitti:basically my wr125 has a broken stator as the cover got mashed in a slow speed off and its damaged it.
no worries i thought as ive got an early r125 motor in bits..... went to fit it and including the cover. turns out the cover fits fine but the stator is about 5mm different size!!!!! damn!!!!
now is it because its an old style stator or are all of them the same?
does anyone have a wr125 one?
Tossa keskustelua englantilaisessa ryhmässä k.o asiasta. Jostain pitäisi saada varmuus asiaan, enkä niinkään viitsisi tehdä, että avaa koneen ja mittaa staattorin. Ehkä lopuksi se kait on tehtävä??
Itselläkään ei ole varmaa tietoa noista, mutta WR:n staattori toimi Riejun vauhtipyörän kanssa ja Husqvarnan sähköjen kanssa (ja WR:n kone pohjana). Koppa ei mahtunut vauhtipyörän ja staattorin "tunnistimen" väliin, joten viilasin tunnistimen ruuvireijät kauemmaksi vauhtipyörästä, jolloin meni kiinni ja moottori pyöri nätisti.
Ajoitustahan tuo vissiin muuttaa jos siirtää "tunnistinta" sivusuunnassa, mutta mutu-tuntumalla mentiin ja hyvin toimi. Kuvassa näkyy osa mitä tarkoitan. (Yamaha WR)
Ja tässä kuva yzf-r 125 staattorista
https://youtu.be/axYG7rioEUkOletko varma että staattori on rikki, eikä esim sulake tjms? Kopanhan saa helposti aukaistua, kannattaa laittaa pyörä oikealle kyljelleen niin öljyt ei valu pois.