34mm kaasaria isommalla ei saavuteta juurikaan mitään hyötyä piikissä. Pientä huipputehon lisäystä korkeintaan, alavääntöjen kustannuksella, kuten jo sanottiinkin. Honda RS125:ssa Mikunin 35mm kaasari, tehoa lupauksen mukaan 44hp, ja penkitystuloksien perusteella 40+ pitää paikkansa. Eli sitä huipputehoa saadaan kyllä (ja pitäisi ensin tavoitellakin) muilla keinoilla kuin kaasuttimen liiallisella isontamisella.välzy kirjoitti:_rieska_ kirjoitti:Menee päinvastoin eli isolla kassulla saahaan enemmän vääntöä ja pienellä enenmmän huippukierroksia. Tietenkin se kaasarin koon vaikutus riippuu aika paljon siitä kuinka paljon pärrä vetää menovettä. Eli kohtuus kaikessa ja tuo vääntöjuttu siis meinaa sitä ku aletaan muuttamaan kaasutinta optimaalisesta koosta.
Eipäs, hieman yli isolla kaasarilla voidaan saada yläalueelle vielä lisää tehoa, mutta ala-alue kärsii rankasti. Esimerkkinä rr piikit, kaasarit kokoa +40mm, alaalueella ei voi ajaa ollenkaan, johtuu myös muustakin kuin kaasuttimen koosta. Mutta yleensä optimaalinen koko esimerkiksi mitossa 34mm tuo koko alueelle vetoja, kun laitat siihen vielä tuosta isomman niin saatetaan saada yläalueelle lisää paukkuja. Mutta en siis väitä että vakiokaasarilla vääntäisi paremmin kuin 34mm, koska vakio on liian pieni.