Rave 2

_XXX_
Pyörä:
Derbi senda racer 03
Liittynyt:
10.7.2008 12:19

ViestiKirjoittanut _XXX_ » 3.4.2009 21:57

Miten ja kuinka paljon tuo rave hyödyttää?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 3.4.2009 22:09

_XXX_ kirjoitti:Miten ja kuinka paljon tuo rave hyödyttää?


paljon.

Rave: Täydet yläkierrostehot, hyvät alaväännöt. laippa alhaalla matalilla kierroksilla, nousee ylös kun tehopiikki tulee.

Laippa lukittu alas (vakio) hyvät alaväännöt, ei kunnollista tehopiikkiä

Laippa ylös lukittu, ei ollenkaan alavääntöjä, täydet yläkierrostehot, syö kohtuuttomasti bensaa.

joku vois väsätä tietopankkii juttua pakoaukonsäätimen toiminnasta. eli pienillä kierroksilla pakoaukonn yläreunaa peitetään, enemmän bensaa jää sylinteriin, alavääntö nousee ja sit piikkikierroksilla se nousee ylös ja antaa täydet tehot, sit laittaa eri pyörien eri nimitykset y.p.v.s, r.a.v.e, kips, yms.
_XXX_
Pyörä:
Derbi senda racer 03
Liittynyt:
10.7.2008 12:19

ViestiKirjoittanut _XXX_ » 4.4.2009 15:54

Mistä saisi halvimmalla ostettua Rave?
SalamaOsmo
Pyörä:
KTM EXC
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
12.9.2007 13:59

ViestiKirjoittanut SalamaOsmo » 5.4.2009 15:19

Johani kirjoitti:joku vois väsätä tietopankkii juttua pakoaukonsäätimen toiminnasta. eli pienillä kierroksilla pakoaukonn yläreunaa peitetään, enemmän bensaa jää sylinteriin, alavääntö nousee ja sit piikkikierroksilla se nousee ylös ja antaa täydet tehot, sit laittaa eri pyörien eri nimitykset y.p.v.s, r.a.v.e, kips, yms.

Onhan tietopankissa PA- säätimistä juttua, mutta aika suppeasti. Joku voisi todellakin täydentää noita tietoja?
Oma namupalani <3
''Maksaa kuka jaksaa.''
_XXX_
Pyörä:
Derbi senda racer 03
Liittynyt:
10.7.2008 12:19

ViestiKirjoittanut _XXX_ » 5.4.2009 21:23

valaiskaa tyhmempäänne! Onko Rave vain 2 tahteihin vai myös 4 tahteihin? :roll:
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 5.4.2009 21:49

Eks rave ole vain Aprilioissa käytettäviin 2-T moottoreihin.
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
Larva
Pyörä:
Aprilia RS 125 '07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.5.2007 21:06

ViestiKirjoittanut Larva » 5.4.2009 22:15

Decide kirjoitti:Eks rave ole vain Aprilioissa käytettäviin 2-T moottoreihin.


Juup, siis tietääkseni vain Rotaxin moottoreihin.

Tosin niitähän käytetään ainakin carting-autoissa eli tuskin ne kuitenkaan ovat kaikki Aprilia merkkisiä?
Karjala takasin, pullo kerrallaan.
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 5.4.2009 22:17

Nojoo, eikö näitä jossai lumikelkoissakin ole.. Mutta siis kevytmoottoripyöristä puhuttiin.
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.4.2009 22:50

_XXX_ kirjoitti:valaiskaa tyhmempäänne! Onko Rave vain 2 tahteihin vai myös 4 tahteihin? :roll:



vain 2-tahteihin. onhan niitä rotax kelkoissaki raveja mut on nekin 2 tahteja.
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 5.4.2009 22:55

Ja viel et Rave ei ole erillinen osa, vaan nimitys rotax-koneissa käytettyyn pakoaukonsäätimeen.
Kun esim. Yamahalla käytetään nimeä YPVS.
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
pirkEn
Pyörä:
Aprilia Mx 125cc / Yamaha Dt 125cc Prjct
Paikkakunta:
Orivesi (:
Liittynyt:
21.8.2007 22:06

ViestiKirjoittanut pirkEn » 6.4.2009 23:30

Kertokaapas että voiko mikään vahingoittua jos laippa katkeaa ja sillä ajaa vielä sen jälkee muutaman kilsan verstaalle?

Ekana rupesi perkeleesti kolisemaan ja sitten lähdin ajamaan verstaalle niin puolimatkassa ääni loppui ja tehot katosi tyystin .

Niin voikos se aiheuttaa mitää vahinkoa mihinkään jos se sielä oman mielen mukaan liikuskelee?
sahauta
Liittynyt:
27.12.2006 23:10

ViestiKirjoittanut sahauta » 7.4.2009 15:48

pirkEn kirjoitti:Kertokaapas että voiko mikään vahingoittua jos laippa katkeaa ja sillä ajaa vielä sen jälkee muutaman kilsan verstaalle?

Ekana rupesi perkeleesti kolisemaan ja sitten lähdin ajamaan verstaalle niin puolimatkassa ääni loppui ja tehot katosi tyystin .

Niin voikos se aiheuttaa mitää vahinkoa mihinkään jos se sielä oman mielen mukaan liikuskelee?


itellä katkes viime syksynä mäxästä toi laippa kesken ajon --> mäntä paskaks, pytty onneks säästy
Katso ilmoitukset! mm. kawasaki kx80 myynnissä osina!
villeple
Pyörä:
Peugeot xps ,Aprilia Mx
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
30.9.2007 11:32

ViestiKirjoittanut villeple » 7.4.2009 16:12

voisitteko kertoa mitä eroa on ravella ja rave 2 että huomaako tehoissa tai muuten?
.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.4.2009 15:32

vville| kirjoitti:voisitteko kertoa mitä eroa on ravella ja rave 2 että huomaako tehoissa tai muuten?


ei mitään teho-eroa, tehokäyrän tasaisuudessa voi olla pieniä eroja, mut huipputehot kummassakin sama.
basiiba
Pyörä:
Aprilia rs -99, Keeway matrix
Paikkakunta:
Muurame, Ähtäri
Liittynyt:
29.12.2007 15:16

ViestiKirjoittanut basiiba » 9.4.2009 9:11

tossa on jollekkin vähän kuvaa ja videoo jos yhtään auttaa:
http://www.karting.co.uk/kandk/tech/Rot ... ePrep.html