Ainahan mäntää keventää voi, jolloin ei alapää joudu yhtä koville, mutta silloin männän ikä toki lyhenee jonkin verran ja riski männän hajoamiseen kasvaa. Mutta näin olen joidenkin lueskellut ainakin muualla Euroopassa tehneen, mototissa ei vielä ole vastaava ilmiö silmään pistänyt. Ja silloin kyllä potkua pitäisi lähteä.
Toki moottori suuremman sylinterin halkaisijan johdosta muuttuu miltei neliökoneesta lyhytiskuisen suuntaan, joka tuo kierrosherkkyyttä ja karsii alavääntöä, jota kylläkin kasvanut kuutiotilavuus taas tuo lisää.
Vielä jos itse putken suunnittelee Polinin kaveriksi, ja kaasuttimen mitoittaa sopivaksi kyseiselle kokoonpanolle, niin kyllähän se Mito melko pirteästi voi poistua.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc