Yamaha TZR viritys/tekniikka

Darkdork
Pyörä:
-87 TZR
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
30.10.2005 11:53

ViestiKirjoittanut Darkdork » 21.6.2010 19:59

tolonext kirjoitti:Mitä muuta pitäs tessuun laittaa jos meinaa gianellin kiinni pistää muutakun suutinta ja minkä kokonen?


Vapaammin hengittävästä ilmansuodattimesta ei liene olisi haittaa ainakaa, mutta kunhan nyt sen suuttimen ainakin vaihdat. Selailin tämän topicin alkupuolta jonkin aikaa sitten ja siellä puhuttiin jostain 200-250 suuttimesta, en muista mikä se tarkka koko oli joka mainittiin. Itellä toisessa kaasuttimessa, joka tzr:ni mukana tulleen osakasan seassa oli, on 240 suutin. Itse koittaisin 240:stä jos tehari olisi.
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 21.6.2010 21:33

tunman kirjoitti:Jooh tuota sain tarzanista nyt tässä viikonlopun aikana keulan stefat vaihdettua, mutta kysymys kuuluukin että mites saan sinne öljyt laitettua kun yläpäästä on niitä korkkeja hankala avata. :roll: Joku vissiin tais jossain kohtaa mainitakki että sieltä alaruuvista vois injektio ruiskulla laittaa mut ite en kyllä saanu mitenkää onnistuu vaan kaikki öljyt tuli samantien ulos mitkä sisään sai. :s

Tarttis saada mahdollisimman pian vastausta.. pitäis saada vehje pian jo liiketeeseenki :P Ja kohta tulee briteistä osaakin mitä saa alkaa asentelemaan eli eli.. kiirettä pitää ja sit pitäis vielä töissäkin kädä, ei meinaa aika millään riittää. Kiiitoksia vaan kovasti jos joku nyt vaan vaivautuis auttaan :nolo:
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
Masuli-
Pyörä:
Yamaha TZR125 ja 2x Honda Monkey
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
2.10.2005 10:26

ViestiKirjoittanut Masuli- » 21.6.2010 22:37

Ite ainakin otin ihan vaan sieltä alhtaalta (ihan pumpun pohjasta) sen kuusiokolopultin pois ja kaadoin sieltä öljyt sisään... :roll:
Yamaha TZR125 -93
TT, vaparisuodatin ja 15-45 välit
2*Honda Monkey
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 21.6.2010 22:53

Aaa.. eli oot ottanu pumput kokonaan irti, seelvä. Eli ei muuta ku irrottaa ne liukuputketkin sitte vaa ja täyttää öölit niinku säki. :lol:
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
Masa__
Liittynyt:
4.6.2009 20:51

ViestiKirjoittanut Masa__ » 21.6.2010 23:42

mitäs voin tehä mun tetzarille ku kulkee sellain 130km/h mut sitku heittää kutosen päälle ei jaksa vääntää
mut en laita pienempää eturatasta
Agua
Pyörä:
Pv, S1, Tzr
Paikkakunta:
Ristijärvi
Liittynyt:
2.8.2008 23:22

ViestiKirjoittanut Agua » 22.6.2010 0:27

Virittää sitä? :lol: no vaiha sit isompi takahammas ratas...
Jos pyttyä ei ole porattu pitkään aikaan niin voi olla jo sen verran väljä että ei riitä enää vääntö
Tzr projekti : viewtopic.php?f=93&t=76365
PV 125cc projekti : viewtopic.php?f=72&t=77231
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00

ViestiKirjoittanut Mpi » 22.6.2010 16:20

tolonext kirjoitti:Mitä muuta pitäs tessuun laittaa jos meinaa gianellin kiinni pistää muutakun suutinta ja minkä kokonen?


Mulla on tetsarissa vieläkin se vakio suutin eli 180 ja kiinni on gianelli tehoputki. Vois itekkin vaihtaa siihen isomman suuttimen täs kesänaikana. :)
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
jynsered
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.9.2009 7:56

ViestiKirjoittanut jynsered » 22.6.2010 18:41

Minulla giannellin kanssa 190 ja hyvin toimii.
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 22.6.2010 23:40

jynsered kirjoitti:Minulla giannellin kanssa 190 ja hyvin toimii.


Paljon sulla kulkee gianellin kanssa? Kumpi nyt olisis parempi se 190 vai 240 niin kuin joku mainitsi ensin? :D
jynsered
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.9.2009 7:56

ViestiKirjoittanut jynsered » 23.6.2010 15:40

No ei se nyt mene ku 140.. 15 piikkinen eturatas eli 1 pienempi ku vakio.. kiihtyy paremmi ku tuuppaa olee sen verra väljä kone jo.. kuha toimii nii pääasia :P

ja kerta täysteho suutin on 180, ja teharin kans pitää olla n. 10# isompi nii mulla on toi 190.. 240 varmaa sit jos on esim pipercross. tietysti yksilöllistä, mutta tuntuu kyllä 240 sen verra isolta jos on vakioputsari että epäilen sitä.
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01

ViestiKirjoittanut tolonext » 23.6.2010 20:48

Onko siinä vakio kaasarissa ne kierteet 5 vai 6 milliset? ja onko se suutin kuuskantti?
Darkdork
Pyörä:
-87 TZR
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
30.10.2005 11:53

ViestiKirjoittanut Darkdork » 24.6.2010 20:23

tolonext kirjoitti:Onko siinä vakio kaasarissa ne kierteet 5 vai 6 milliset? ja onko se suutin kuuskantti?


Vakiokaasarin - Mikunin - suutin on kuuskantti. Se joku 240 suutin tosiaan vapaasti hengittävän suodattimen kanssa.
Masa__
Liittynyt:
4.6.2009 20:51

ViestiKirjoittanut Masa__ » 24.6.2010 22:58

oks gianellillä suurta merkitystä?? ja mist saa halval?
Mpmonsteri
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
20.7.2007 19:42

ViestiKirjoittanut Mpmonsteri » 25.6.2010 10:14

Masa__ kirjoitti:oks gianellillä suurta merkitystä?? ja mist saa halval?

Ottaa äkäsemmin kierroksia ja kiihtyy ehkä paremmin kun vakioputkella mutta äänet on sitten kun tehariderbillä ilman änkkää...
TZR 250 myynnissä, katso ilmoitukset!
Darkdork
Pyörä:
-87 TZR
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
30.10.2005 11:53

ViestiKirjoittanut Darkdork » 25.6.2010 15:12

Kukaan ei tosiaan muka tiedä mihin siitä muovisesta valkosesta nipasta kaasarissa kuuluisi lähteä letku vai onko sekin ylivuotoletku?