2T viritys ja tekniikka

jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 5.7.2013 20:26

Moro! Minulla on aprilia rs joka on laitettu tt:ksi ja jonkun aikaa tt:ksi laittamisen jälkeen moottori ei pysy enää tyhjäkäynillä käynnissä. Kaasaria yritetty puhdistaa kahteen otteesseen.... tuloksitta. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tälläinen käynnissä pysymättömyys? Kun putsasin kaasaria paineilman kanssa kaikista tyhjäkäynti piirin reistä tuli ilmaa. joten ajattelin että johtuuko tämä siitä, että kohot on säädetty tai niihin on osuttu vahingossa ja näin säädetty ne niin että tyhjäkäynti suutin ei saa pensaa koska on neula suutimen yläpuolella? Kysyisin teiltä, että mikä muu voisi vaikuttaa asiaan (tyhjäkäyntiin). luetelkaa kaikkia vaihtoehtoja jotta voin koittaa korjata kaasarin/ (jos on mahdollista niin jonkun muun asian)

Kiitos jos joku viittisi vastata.
-JJari-
Pyörä:
Suzuki S1 Supermoto/Usd (EX)/Honda monkey/Yamaha Dt 125cc
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
14.2.2009 10:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -JJari- » 24.7.2013 15:08

Mistähän mahdollisesti saisin suuttimia tilattua jotain 200 molemmin puolin ja pitäisi olla tuon mallinen Kuva
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.7.2013 15:16

http://www.storm-motor.fi/haku/?q=p%C3% ... submit=Hae

E: Eipä stormilla näemmä enää ollutkaan noita isompia niin enää myynnissä. Noh täältä löytyy http://www.mpt.fi/index.php?ukey=search ... 3%A4suutin
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
shammii
Liittynyt:
24.7.2013 21:35
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut shammii » 24.7.2013 21:48

Mikähän vois olla vikana vm. -90 näsärissä kun tehopiikin jälkeen kaikki tehot alakierroksilla katoavat ja pyörä meinaa sammua jos ei vaihda pienempää vaihdetta? Pyörässä oli öljypumppu säädetty täysille ja tulppakin oli aivan karstoittunut, joten voisiko pa-säädin olla karstoittunut, eikä sen takia toimi kunnolla?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 25.7.2013 0:32

Pa-säätimessä vika.
shammii
Liittynyt:
24.7.2013 21:35
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut shammii » 25.7.2013 23:32

Pakoaukonsäätimen käpälät olivat hieman karstoittuneet, joten putasin ne niin, että liikkuvat kunnolla, ja säädin pakoaukonsäätimen, mutta ongelma jatkuu... :nolo: Pyörä siis hyytyy tehopiikin jälkeen kun hidastaa ja pahimmassa tapauksessa jopa lopuksi sammuu. pa-säätimen toinen käpälä liikkuu hieman tyhjää, voisiko tämä johtua siitä??? Ja vapaalla kierroksia antaessa säädin toimii jäljessä, ja palauttaa hitaasti. Arvostaisin jos joku osais neuvoa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 28.7.2013 6:03

Ehkä tulisi paremmin vastauksia kun kertoisi mikä pyörä kyseessä ja kävisi mallikohtaiselta puolelta kyselemässä ellei vika jo selvinnyt.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 29.7.2013 18:33

Tuossahan se pyörän merkki ja malli lukee 2 viestiä ylempänä.. :roll:
¤SuZuKi¤
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 1.8.2013 21:34

Onko runkolaakerit kuollu jos resonointi kasvanu pikkuhiljaa kiihyttäessä aina kovemmaks?
ryymelsson
Liittynyt:
17.8.2013 20:31
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ryymelsson » 18.8.2013 14:49

hommasin yamaha dt:n athenan 170cc pannulla ja athenan putki ja 32 mm mikunin kaasari. Pyörästä ei vain mielestäni irtoa tehoa enempää kuin 125cc detsistä. Kulkee 130 kmh ja se riittää oikein hyvin mutta kiihtyvyyteen hieman petyin. Ei röpellä eikä booaa. 5. ja 6. vaihteilla kulkee puolikaasulla saman verran kuin täyskaasulla. Ja pakoaukon säätimen kun säätää oikeisiin säätöihin niin on entistä tukkoisempi pyörä (parempi säätää hieman auki). Karstat oon polttanu putkesta ei pitäs olla tukossa. mitä voisin kokeilla?
Villeftw
Liittynyt:
25.4.2012 21:29
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Villeftw » 21.8.2013 9:48

Terve, onko keihinin 36mm ja keihinin 36mm pwk kaasareilla paljon eroa? Meneekö molemmat suoraan gas gas halleyhin?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 21.8.2013 11:15

Pwk on litteäluistinen ja toi normaali varmaankin pyöreäluistinen, ei mitään hirveen isoa käytännön eroa. Ja varmaan joutuu imukaulaa ja torvea muokkaamaan tai ostamaan isommat jos vakiokaasari on paljon pienempi.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 22.8.2013 22:04

Kaipaisin neuvoja miten vaihdetaan äänenvaimennin villat scalvini hiilikuituänkkään?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 23.8.2013 0:08

Laita kuva vaimentimesta, niin helpompi sanoa. Mutta jos siinä on poppareita niin poraat ne pois ja sitten mietit että miten mikäkin osa irtoaa. Kyllä sen pienellä pähkäilyllä pitäs onnistua ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 23.8.2013 23:23

http://www.scalviniracing.it/media/prod ... 20sito.jpg
Siinä kuva. Ei vaan uskaltas lähtee porailee niit pop niittei. Paljonkohan maksaa villojen vaihatus liikkeessä tohon?