Yamaha DT viritys/tekniikka

Mikko_^^
Liittynyt:
13.8.2011 11:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikko_^^ » 28.5.2013 17:39

Onko joku ennen tilannut tältä sivustolta http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p/DT ... -1762.aspx

tilasin depin paisarin 2 viikkoo sitte eikä mitää oo kuulunu, sähköpostin sain että he saivat tilaukseni, kait se on vaan ootettava.


Mitä muita isompia pyttyjä detsiin saakuin 170 athena, oon kuullu et jostain sais 160cc polineita?
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 28.5.2013 20:02

Mihin väliin detsin kytkimessä tulee yksi muita suuremmalla sisähalkaisijalla oleva kytkinlevy? Ja onko sillä jotain väliä mihin asentoon välilevyt laitetaan kun ne ovat ulkokehältään epäsymmetriset ja niissä on sellaiset väkäset. Purettaessa ei tullut katsottua koska puolet kytkinlevyistä oli väljän kytkinkruunun takia kappaleina.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 28.5.2013 23:00

Joku tasapainotusjuttu siinä on, haynesin manuaalista löytyy ohjeet 8)
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 29.5.2013 12:56

Detsissä ois tällähetkellä kiinni pyttykoro, kannessa 1mm squish, 32mm vm mikuni, piper ja arrowin putki, niin ei pysty yhtään ajamaan täyskaasulla, tukehtuu heti. Nyt kiinni 340ps, 50tk, ilmaruuvi 3/4 auki. 40-50tk ei paljoa vaikutusta mutta kun ilmaruuvia joutuu pitään suht paljon kiinni, niin kannattaisiko koittaa vielä 55tk, 330ps? Ja muutenkin paljonko tästä kuuluisi saada puristuksia ulos, timmi kone ja 160km ajettu wössner sisässä D:. Ja pelottaa että vuotaakohan tuo kannentiiviste kun kävi lämmöt ekalla testikerralla 100c, kun yksi letku lähti irti... Mutta ei ainakaan: 1. nestettä ei tule ylivuotoletkusta 2. nestettä ei katoa. 3. pakokaasu ei haise nesteelle, että kait se on ihan kunnossa? :D.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 29.5.2013 12:57

Tuskin vuotaa, kun ei mikään noista kolmesta aiheuta ropleemaa.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 29.5.2013 13:05

toivottavasti, vasta valmiiksi saatu projekti niin ei innostais heti alkaa vaihtelemaan tiivisteitä :D.
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 29.5.2013 16:09

saako deeteen kytkinkruunussa ollaa väljää siihen sen takana olevaan isoon rattaaseen nähden?
Yamaha_125
Pyörä:
Yamaha Dt 125; Athena 170, Giannelli, Mikuni T125; Athena 170, Giannelli, Mikuni TMX 36 yms0
Liittynyt:
25.4.2013 15:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yamaha_125 » 29.5.2013 22:23

Osaisiko joku kertoo että mitenkä athenan 170 pytyn kanssa sopis depin putkisto? Kun athena on kummiskin alhaalta vääntävä pytty ja dep ylhäältä vääntävä putki? :D
Foomas
Liittynyt:
7.9.2012 22:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Foomas » 29.5.2013 22:32

Ei tänne varmaankaan kuulu mutta jos joku ettii detsii nii täällä ois


http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1515453
renek96
Liittynyt:
12.5.2013 20:08
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renek96 » 30.5.2013 0:20

mikähän tossa omassa dt ssä o ku ajaa muutama sata kilometriä niin sammuu ku seinää eli kipinä katoo antaa olla hetken niin käy taas kaverilla sama ja on kai käämissä vika
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 30.5.2013 8:06

Mikähän tuota deeteetä vaivaa kun ei ala sitten millään toimimaan kaasu pohjassa... Pääsuutin tuntuu olevan kokoajan liian iso. Tk50, ps350, neulan sokka keskimmäisessä ja kaasari on mikuni vm32. Testattu suuttimet 300-350 ja kun 350 kiinni nii ryypyn kans asia vaan pahentui että voiko muka käydä rikkaalla? Kaasupohjassa vaan tukehtuu ja pätkii ja kun kaikki teho on yläkierroksilla nii ei oikee inspiroi ajaa puolkaasulla... Mutta voiko sopiva suutin olla tosissaan vaikka 280 kun kiinni piper ja isompi kaasari?. Toisessa deeteessä vakiokaasari jasuutin on 290 vakioputkella&putsarilla :/.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.5.2013 16:14

Valitettava tosiasia on se että isommalla kaasarilla (joissa käytetään samoja suuttimia) tarvii yleensä pienemmän suuttimen. Aika loogista eikö vain. Esim. mulla on detsissä 34mm mikuni, athenan 170cc kannusarja ja piperi ja se toimii 240 suuttimella.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 30.5.2013 18:21

No perhana ja ku mulle sanottiin ihan toisin :D. Kait se on pakko kaivella vakiokaasarista 270 esiin ja toivoa parasta.

E: Kylläpä nyt taas vastustaa, ei toimi nii ei. 270ps 55tk, muuten toimii mutta kaasupohjassa reaktio on sama kuin 350ps eli röpöttää ja tukehtuu. Vieläkin pienempää suutinta vai?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.5.2013 20:46

Jep, kannattaa varmaan perehtyä tohon kaasarin toimintaan, että ois ees perusteet hallussa.
rene.junkkari
Liittynyt:
30.5.2013 21:15
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rene.junkkari » 30.5.2013 21:18

voisiko joku laittaa linkkejä mistä löytyisi Yamaha DT 125 04 tuunaus osia ? :)