konstau kirjoitti:Kiitos. Kaikki letkut jne pitäisi olla kiinni eikä vuotoja pitäisi olla. Ryyppy on kyllä ollut irti, että sen tiivisteen voisin vielä tarkistaa uudestaan.. Nyt kun ruvettiin selvittämään niin kaasariin on ilmeisesti vaihdettu myös neulaventtiili? Voisiko se vahingossa muuttaa säätöjä?
EDIT: Ja niistä suuttimista. Olen kuullut myös että niitä kannattaisi suurentaa, ainut ongelma on että iskä ei kauhesti anna mun tehdä enää pyörälle mitään, eikä hänen mielestä niitä luultavasti tarvitse vaihtaa koska pyörä on "vakio". Katsotaan nyt kuinka tässä käy..
Hmm, kiinnostaisi hieman että miksi se kaasari siellä italiassa oli, voisi olla hieman helpompi päätellä mitä olisi voinut tapahtua? Olettaen siis että toimi aiemmin hyvin.
Itse varmaan tutkisin ensin että onko kaikki letkut, imukaulat jne kunnolla kiinni. Jos ei auta, niin sitten kaasaria auki. Ilmanputsarin reiästä tutkailisin ennen kaasarin lopullista irroittamista että luisti liikkuu oikein. Jos liikkuu niin kaasari kokonaan pois ja suuttimien putsaus. Samalla näet suuttimien koot, ja helpompi sitten vaikka kysyä täällä että minkä kokoisia suuttimia porukalla yleensä on.
Kuten Murska mainitsi niin usein tehtaalla laittavat liian pieniä suuttimia.
Eikä todellakaan siksi että "tämä on oikea suutin pyörään" vaan siksi että "saadaanpahan päästöistä läpi", ja ovat siis tottakai sidotut laittamaan myös takaisin lähetettyihin korjaus-kaasareihin samat suuttimet.
Useinhan homma menee niin, että kun mopot/moottoripyörät tulee tehtaan laatikossa liikkeeseen, niin ne liikkeessä samalla kun kasaavat pyörän niin laittavat isompaa suutinta.
Ja se mitä kysyit neulasta, niin kyllä se voi hyvinkin olla että se on nyt vahingossa eri asennossa.