Yamaha DT viritys/tekniikka

joobanoba
Pyörä:
Husqvarna "SM" 125 -05/-10, ex Generic Trigger 50 -12, ex DT 125 -95, ex Jincheng Monkey -04, ex KX 80 -86, ex Keeway F-ACT -06
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
20.7.2012 20:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut joobanoba » 15.6.2013 17:17

Käykö 125cc Athenan pyttyyn Yamahan vakiokansi?
[Husseproju]
viewtopic.php?uid=132741&f=93&t=86563&start=0
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 16.6.2013 21:40

Jälleen kerran detsissä vikaa, taitaa vuotaa nesteitä kannesta pyttyyn. Vuotaa jäähyjä ylivuotoletkusta, ja nyt on ruvennut häviämään nesteitä myös syylarista ja savuttaa lämpimänä.

Mäntä siis vaihettu nyt taas, tarvikekansipahvi välissä. Viimekerralla tuo pahvi paloi, ja ylikuumenemisvalo syttyi useita kertoja. Se sitten leikkasi, ku otti pakoaukonsäätimeen kiinni jnejne. Nyt uudella männällä ja tiivisteellä ei ole ylikuumenemisvalo syttynyt kertaakaan, joten mikä vika? Tai lähinnä tarkotus oli kysyä, että saako kotikonsteilla kannen suoruuden tarkistettua ja miten?

Toivoisin vastauksia, kiva ois taas päästä baanalle :)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 17.6.2013 10:34

Kansiahan näistä väännetään aika usein kieroon. Vaikka suoran lasin päälle voi koittaa laittaa, tosin saa olla aika helvetin pahasti vinossa jos siinä toteaa sen kieroksi :D Itelläkin teki aluks sellasta että katos nesteitä jäähytysnestesäiliöstä.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 17.6.2013 14:30

Niin eli kotikonsteilla ei saa tätä kunnolla tarkastettua, onko se suora vai ei? Mitäs koneistamoa suosittelette pääkaupunkiseudulla? :D
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.6.2013 14:41

Itte oon oravasaarelta saanu hyvää palvelua aina ka siellä tulee käytyä aina kun tarvii koneistamon palveluita. Sijaitsee ilolan ja ruskeasannan rajan kohilla, osote löytyy googlesta vantaan moottorikoneistamo nimellä ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 17.6.2013 19:51

Hei olen tekemässä koneremonttia ja asensin magneeton puolen petarin ensin kampuraan, sitten lämmitin lohkon kuumaksi ja otin kampiakselin pakkasesta ja rupesin työntämään sitä lohkoon mutta laakeri meni pesään vain puoliksi ja jäi jumiin. Onko mitään keinoa saada sitä enää ehjänä pohjaan tai pois sieltä pesästä?
Yamaha_125
Pyörä:
Yamaha Dt 125; Athena 170, Giannelli, Mikuni T125; Athena 170, Giannelli, Mikuni TMX 36 yms0
Liittynyt:
25.4.2013 15:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yamaha_125 » 17.6.2013 20:04

Yamaha_125 kirjoitti:Osaisiko joku kertoo että mitenkä athenan 170 pytyn kanssa sopis depin putkisto? Kun athena on kummiskin alhaalta vääntävä pytty ja dep ylhäältä vääntävä putki? :D

Osaako joku vastata em.?
mammuzi
Pyörä:
Yamaha Dt 125 r '95 Gas Gas EC 50 '06
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.3.2013 10:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mammuzi » 17.6.2013 20:35

Joonazzs kirjoitti:Hei olen tekemässä koneremonttia ja asensin magneeton puolen petarin ensin kampuraan, sitten lämmitin lohkon kuumaksi ja otin kampiakselin pakkasesta ja rupesin työntämään sitä lohkoon mutta laakeri meni pesään vain puoliksi ja jäi jumiin. Onko mitään keinoa saada sitä enää ehjänä pohjaan tai pois sieltä pesästä?


Otat jonkun sopivankokoisen hylsyn ja naputtelet siitä laakerin ulkokehistä laakeria sisään päin ja mielellään lämmität lohkoa kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla. Mutta jonkun tarinan mukaan mitä enemmän laakeria pitää lyyä sitä vähemmän se kestää. Ja onhan näitä laakerin ulosvetimiä joita saa ainakin biltemasta millä voisi saada jopa ehjänä pois ellei kovin tiukassa jo ole.

Ja sitten omaan kysymykseen eli tarviiko lohkoja muuttaa kuinka paljon jos haluaa yz:n pytyn dt lohkoihin?
Yaaffe
Liittynyt:
3.4.2013 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yaaffe » 17.6.2013 21:06

mammuzi kirjoitti:Ja sitten omaan kysymykseen eli tarviiko lohkoja muuttaa kuinka paljon jos haluaa yz:n pytyn dt lohkoihin?


Minkä vuosmallin pytyn?
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 17.6.2013 21:24

Niin muttakun asensin laakerin ensiksi kampiakseliin joten en pysty lyömään laakeria oiken mitenkään siten että lyöntivoima ei menisi kuulien läpi. Ja olen lämmittänyt lohkoa ja samalla suihkuttanut kylmäspreitä laakeriin mutta laakeri ei liiku mihinkään. Tientenkin lyömällä tarpeeksi kovasti vasaralla kampiaselin päähän laakeri kyllä menee pohjaan ja särkyy ja samalla vääntyy myös kampiakseli.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 17.6.2013 22:56

Yamaha_125 kirjoitti:
Yamaha_125 kirjoitti:Osaisiko joku kertoo että mitenkä athenan 170 pytyn kanssa sopis depin putkisto? Kun athena on kummiskin alhaalta vääntävä pytty ja dep ylhäältä vääntävä putki? :D

Osaako joku vastata em.?



Pidä vaan gianelli, tai jos välttämättä haluat niin osta athenan putki sille kaveriksi. En usko ,että depin putken kanssa toimii ihan yksi yhteen ,mutta jos on pakko saada cromi bling bling putki ,niin osta pois.


mammuzi kirjoitti:
Ja sitten omaan kysymykseen eli tarviiko lohkoja muuttaa kuinka paljon jos haluaa yz:n pytyn dt lohkoihin?


Unoha koko homma, varmasti saat vinguttaa lohkoista tavaraa pois ja tehä koroke paloja mahdollisesti pytylle ja sekään ei riitä, siinä pitää vähän muutakin ottaa huomioon. Eli tarviit ainakin jyrsimen/sorvin ja rutosti aikaa.
Aaltsi1
Liittynyt:
26.8.2011 15:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aaltsi1 » 18.6.2013 14:00

Kertokaas viisaampina ku detsi sateen jälkeen rupes kulkemaan 40 km/h vähemmän? eika kierrä enää edes piikkiin asti
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 18.6.2013 18:48

^^Pakouakonsäädin ei jostain syystä aukea kokonaan.


Oliko tuossa DT;n pakoaukonsäädinsysteemissä jotain, mikä pitää ottaa huomioon, kun porauttaa pytyn kokoon 57,25mm ?
¤SuZuKi¤
Aaltsi1
Liittynyt:
26.8.2011 15:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aaltsi1 » 18.6.2013 23:22

Miten saisin pakoaukonsäätimen toimimaan kunnolla?
Sksksk
Pyörä:
KTM 200 EXC (EX), DT 125X (EX), YCF 150(EX), Honda Monkey (EX), Beta RR (EX)
Paikkakunta:
Lehtimäki
Liittynyt:
23.6.2010 13:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sksksk » 19.6.2013 14:34

Olisko jollain selvät ohjeet miten nuo pakoaukonsäätimen vaijerit ym. Menee ? kun kiekon pitäis pyöriä vissiin myötäpäivään tarkistusasennosta, niin se laippa kyllä hilppaa mulla mäntään siinä vaiheessa ja oon vähän ymmälläni. Onkohan väärä laippa vai miten ?