Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Kazzu-
Liittynyt:
12.6.2012 1:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu- » 16.4.2014 16:03

Moroo!
Mikähän saattas olla häikkänä kun konerempan jälkeen husse ei jaksa vetää vitos ja kutos vaihteella melkein ollenkaan? Muilla vaihteilla toimii moitteettomasti.

Pyörä on Husqvarna wre 125 vuosimallia 2006
Dellorto PHBH 28, pääsuutin 130 ja neula toiseksi alimmassa lovessa, seosruuvi 1,5 kierrosta auki.
Pakoaukonsäädn jumitettu yläasentoon.
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 17.4.2014 22:34

Vakio kaasarissa neulan sokkan päällä/alla on semmonen sokan kokonen "sormus".
=> Pitääkö sen olla sokan alla vai yllä? :lol:
........
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 17.4.2014 23:41

yllä
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 18.4.2014 13:59

Mikäs tossa hussessa kun katkoo virtaa? Uus ecu hommattu ja sen kanssa toimi vähän aikaa ja nyt rupesi taas katkomaan virtaa, edellisellä eculla ei pyörinyt kun pari sec..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 18.4.2014 18:48

Virtalukon pohja ?
JUHSS
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JUHSS » 20.4.2014 0:30

Mikä hussessa ku ei anna kipinää aina vaan välillä? Jos saa käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä epätasasesti ja piikille ei pääse millään vaihteella. Tulppa ja tulpanhattu vaihettu.
Kazzu-
Liittynyt:
12.6.2012 1:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu- » 21.4.2014 15:52

Miksiköhän husse ei jaksa vääntää keskikierroksilta piikille, eikä jaksa vetää isommilla vaihteilla yhtään? :roll:
Piikille vetää iloisesti 1,2,3 ja 4 vaihteilla
mutta heti ku vaihtaa viidennelle niin siihen se meno tyssää, ei jaksa kiihtyä tai pitää vauhtia yhtään yllä....

Vireinä HGS, kaasari on PHBH 28
pääsuutin 130
neula toiseksi ylimmässä lovessa ja pakoaukonsäädin jumitettu yläasentoon.
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 21.4.2014 16:26

Johtuu varmaan siitä että PA sääfin lukittu yläasentoon. Jos et pistä sitä toimivaksi niin laita lyhkäsemmät välit.
........
5amppa
Pyörä:
husqvarna sm -09
Liittynyt:
23.10.2005 16:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 5amppa » 21.4.2014 16:42

Mikököhän mun -09 sm hussessa on? Noin kilometrin ajon jälkeen alkaa palaan lämpövalo mittaristossa. Käyny kaks kertaa huollossa samasta ongelmasta ja huoltomies sanonu molemmilla kerroilla että nyt toimii! Heti ku huoltoliikkeen pihasta lähin ajaan nii sieltähän se taas syttyy..Lämpöanturin ja termostaatin oon vaihtanut eikä mitään vaikutusta. Jos otan sen lämpöanturin johdon pois siitä kannessa olevasta anturista, alkaa ECU 4 ja ECU 5 vilkkua mittarissa. Pystyykö sen johdon esim. ottaan kokonaan pois tai jotain? Pitäis saada nopeesti valo pois vilkkumasta ja pyörä myyntiin.
Kazzu-
Liittynyt:
12.6.2012 1:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu- » 21.4.2014 17:45

Rikzaah kirjoitti:Johtuu varmaan siitä että PA sääfin lukittu yläasentoon. Jos et pistä sitä toimivaksi niin laita lyhkäsemmät välit.



Kumma vaan ku ennen koneremppaa moottori jaksoi pitää helposti matkanopeutta
110km/h), mutta nyt vehje hyytyy heti kun vaihtaa vitoselle.... :| fuuuck osaisko kukaan antaa mitään muuta vinkkejä tähä.

Kaasarin puhdistin samalla ku tarkistin läpät....
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 21.4.2014 23:47

Kertokaas asiasta tietäväiset, itellä / isällä / moottoripyörie kaa tekemises ollu n. 30v + sähkömieskää enää keksinnä :D Eli ihan alunperin vika oli kun husse hävitti kipinän n. 50 polkasun jälkeen.

Joten uusi johtosarja, staattori, jännitteensäädin ja ecu hommattiin ja vauhtipyörästä pari magneettia halki on (haittaako pahastikkin kyseistä vikaa, uusi on aikalailla varmasti tulossa, jos nyt saan sen ostettua )
Joten johtosarja laitettiin kiinni ja toimi hyvin ilman katteita ja tankki vähän löysällä, no tänään ruvettiin kasaamaan kaikki ja toimi siihen asti kuhan tyhjäkäynnille päästi, eli kipinä häviää kokonaan tyhjäkäynnillä, mutta yläkierroksilla toimii ihan buenosti :nörtti: ja kipinä tulee takaisin kun ecun ottaa irti ja laittaa takaisin(Samaa tekee molemmilla ecuilla, joten toinen on nyt myynnissä, molemmat ehjiä!)
Eli olisko vika pickup coilissa vai millä nimellä kutsutaankaan.. , että olisi kärähtänyt kun muuta en ite enää keksi, johot & liittimet ym katottu eikä mikään irti ollut.
-jimi
Pyörä:
Rieju Marathon (183) , (ex)Husqvarna SM/WR
Liittynyt:
23.9.2012 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jimi » 22.4.2014 10:00

Itellä oli pickup anturi / impulssikäämi rikki. Ilmeni että alkoi ajossa pätkiä ja sammuilla. Lopulta kipinä katosi kokonaan,paitsi yhden kipinän antoi kun käänsi avaimesta virrat päälle. :|
Kazzu-
Liittynyt:
12.6.2012 1:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu- » 22.4.2014 19:07

Pitäisikö pa-säätimen toimia jokatapauksessa, vaikka akussa ei olekkaan virtaa? :roll:
nnikkke
Liittynyt:
22.5.2013 12:56
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nnikkke » 23.4.2014 14:28

meneekö tehtaan täystehoputki kiinni joka on ollu 08 hussessa kiinni, niin -12 vuosimalliin kiinni suoraan..?
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 23.4.2014 15:05

Mikä mahtaisi olla perus TT hussessa kun menee heti tukkoon kun pyörä vaikka seisoo paikallaan minuutin tai pidemään. Myös kun antaa käydä tyhjäkäynnillä yli 10 sekuntia niin pyörä menee tukkeeseen.. kun antaa kaasua niin booaa kunnes kierrokset sitten nousevat lopulta korkealle kun röörit aukeaa. Samalla putkesta tulee helvetisti paksua savua. Kierrokset myös leijuu useimmiten kytkimellä kun ajaa vaikkapa 80km/h ja laittaa kytkimelle.

Tulppa musta, 165ps, neulan sokka ylimmässä. Seosvoitelu käytössä, seassa Motulin täyssynteettistä noin 2.2-2.5%