Ei ollenkaan mahdotonta turbottaa Nelari piikkiä kaasarilla.Kaasarin tulee kestää painetta,eli se pitää paineistaa hyvin,yksikin vuotava O-rengas tulee aiheuttamaan toimimattomuutta.Puristusuhteiden on oltava sopiva,Nokka-akseli on hyvä vaihtaa jos haluaa turbon heräävän hyvin ja puskevan painetta hyvin.Isommat venttiilit ja kanavat,pakosarja turbolle,tästähän se muodostuu. Turboksi voisi olla sopiva joku 1.9 tdi turbo joka on pieni.(mitä pienempi,sen parempi tämmöseen. nyrkin kokonen on hyvä, passateista löytyy semmosta. mitään Garretin t3 tai holsetin hx40 ei kannata suunnitellakkaan
) ja noita turboja saa suht edukkaasti 100-300e. Öljynkierto pitää saaha pelaamaan,jotta turbo saa riittävän voitelun,myös öljyn paluu oon oltava. mikäli Kevari on nestejäähdytteinen,voi turbolle laittaa myös nestejäähdytyksen joka parantaa käyttöikää. Cooleri viilentää ahtoilmaa ja täten parantaa suorituskykyä ja kestävyyttä. Sytytys on oltava oikein,jotta ei pääse nakuttamaan. Ja Sähköinen bensapumppu ja ahtopaineiden mukaan säätyvä bensanpaineen säädin on oltava,voi muuten loppua bensan saanti nopeastija särkeä koneen.Tietenkin myös ahtoputket,mikä on itsestään selvää jo. Minusta tuntuu että ruiskulla tommosta on niin vaikea tehdä,että voi unohtaa koko homman,kaasarillakin onnistuu kun tekee HUOLELLA eikä hätiköiden "pakko saaha äkkiä valmiiksi niin voi käydä kylän tytöille esittelemässä" ei noin. Vaan hyvin rauhassa,miettimällä ja tekemällä huolellisesti,voi turbotus onnistua,ja mitä luultavammin onnistuukin! Tuossa myös linkki nettimotossa olleeseen Honda monkeyn turbokoneeseen,joka on kaasarilla tehty:
http://www.nettimoto.com/764373