Cagiva Mito viritys/tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.5.2012 14:27

Joo, imuputkia meinasin. Kiitokset sinulle ;)
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Pemppis » 21.5.2012 14:18

Mistä löytäis K&N ilmanputsarii -04 mitoon? Eikös se mene sinne vakioputsarin kotelon sisää? Tai kertokaa muita hyviä putsareita jotka ei päästä paskaa koneeseen, kun tossa mun mitossa ei oo tällä hetkellä mitään putsaria.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 21.5.2012 15:50

Vakio paras.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Aarno » 21.5.2012 17:06

Saisko maahantuojalta 07 vuoden mitoon valmiiksi säädöissä olevan mikuni tm 35mm kaasarin? Ja 35mm imukurkun? Ajattelin miton hommata kevariksi, ja pitäisi saada enemmän tehoa irti kun pelkästä täystehoisesta irtoaa.. Antakaa jotain vinkkejä miten saisi tuon 35heppaa irti? Auttaako pelkkä kaasarin vaihto?
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Pemppis » 21.5.2012 18:07

Kerrottekos sitte mistä sais vakioputsarin kotelon ja ne kamat sinne sisälle. Mulla oli nimittäin omassa mitossa joku mopon power filtter joka viel kaikenlisäks hajos. Kerrottekos sitte vielä miten vakioänkkään vaihetaan villat?
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 21.5.2012 18:58

Maahantuojalta tai sitten purkupyöristä.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Aarno » 22.5.2012 16:05

Olisiko tuo hyvä imukaula mikuni tm 35 kaasuttimelle? Mikunin imu on 40mm ja tuossa imukaulassa 42mm.. Ei taida tuo haitata koska se kummiskin kiristetään siihen? http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_M ... ttor_.html (kelatkaa alaspäin) ja jos ostaisin tuon punaisen malossin ilmanputsarin, niin olisiko se hyvä vaihtoehto?

E: Meneekö mikuni tm 35 suoraan vakio ilmanputsariin ? (Mikunin liitos 62mm)
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut ojatalo » 22.5.2012 17:16

edelliseen:

Aikoinaan ~4vuotta sitten Evo1 Tm35 pelkkä kaasutin maksoi Mp-racingilla uutena noin 400e.
se on Mikunilta uniikki suunniteltu vain Cagiva'lle (neula)

Viimeksi kun kuulin että,joku heiltä kysyi, ei siellä edes tiedetty mikä on Tm35, eikä sitä suostuttu tilaamaan tehtaalta. Kaiken lisäksi Cagiva'n tehdas on jo lopettanut muutamia vuosia sitten evo1 osien valmistuksen (~10v varaosa laki takaraja tuli täyteen..)


Tuo PJME VHSB imukaula on C12 Sp VHSB37ed imukaula, johon sopii myös VHSB34es.
kyseistä imukaulaa on myyty tuotemerkinnällä "Mito Sport". Muutama vuosi sitten kerroin sen PJME omistajalle kun hän kysyi että mikä se sopiva kaula voisi olla ja millä sarjanumerolla jne.

Mitään kunnolla tutkittua faktaa ei ole siitä että missä kulmassa ja etäisyydellä on VHSB kaasutin tuolla kaulalla, eli että miten se Todella sopii Mitoon. Kaikki nämä osat minulla on itselläni, mutta ei ole ollut mitään syytä tehdä Pizzaa niistä.


Tm35 tarvitsee Tm35 kumiyhdysputken Kaasarin ja ilmansuodatin kotelon väliin. PHBH28bd ja rd malli ei käy, koska imuvuotoa tulee ja leikkaa kiinni...väärä kulma ja liian lyhyt yhdyskumiputki

Lisäksi Tm35 kaasuvaijeri on eri pituinen (kuori ja sisus päävaijerissa) kuin PHBH28xx mallit, samaten ryyppyvaijeri. Osa on tumpeloinut 28 vaijerilla ja saanut kaasun jumittumaan auki "rattia käännettäessä".

Lisäksi Tm35 tarvitsee Tm35 Ilmanottokannen Suodatinkotelolle. Se sisältää Peitelevyn, joka on käsittääkseni meludirektiivin takia olikohan se 4500rpm vaikko 9000rpm mittauksessa 90-luvun puolivälien direktiivien mukaan. Ilman levyä ei ole seoksiin mitään haitallista vaikutusta.

Nakkilan tarvike Tm35 (tmx35) ei toimi kunnolla, koska siinä on kompromissi Neula (röpötys, keskialue jne), eikä Cagivalle tehty tilaustyö neula. ym suuttimet väärät jne. Lisäksi tarvikkeessa on Nuppiryyppy ja vaijeriryyppyosat maksaa erikseen jotain 40~50e nakkilasta (toissakesänä)
Tässä taasen yksi syy miksi joku laittaa PHBH28bd ryypyn paikoileen ja ryyppy jää auki.....

Evo1 syttyajoitus Tm35 kaasarilla on eri kuin PHBH28bd. Sinulla kun on '05~'07 Ducati Energia stradale sytty, niin se taasen on eri kuin Kokusan Std '89~'04. Eli Kukaan ei ole tainnut ottaa selkoa oikeasta pohjalevyn asennosta '05~'07 Tm35 Mikunille.

Suurin osa ajelee tietämättään tai omasta halusta Tm35 osilla 28 ajoituksella. Siitä ei koidu harmia, mutta ei sillä saa kaikkea hyötyä irti.

Tm35 osien heikkous on Adige Adler imukaula, joka ei kestä murtumatta, kun sillä alka olla ikää. imuvuotoa..... VHSB imukaula taasen on aivan toista parempaa kumilaatua, vaikkakin sama Adige Adler.

Jotkut ovat avartaneet PHBH28bd ja rd imukaulan Tm35 sopivaksi, mutta ne kärsivät samasta kumilaadun heikkoudesta, joka vain pahenee kun imukaula ohenee, etenkin jos sitä ei älytä vuorata ulkoa SikaFlexillä. Mureneminenon ollut aina pahempi ulkopinnassa imukaulaa kuin syvemmällä, jossa bensa ja öljy tunkeutuu ensimmäiseksi, eli ulkopinta on se joka haihtuu ja kuivaa eikä ole märkä.


eli älä osta ja tee mitään ennekuin tiedät varmasti mitä olet ostamassa ja tekemässä. tai leipoo pullaa yms kivaa käynti ongelmaa.
Tai vielä pahempi ja se kaasu hirttää mainitusti ja kaadat Mito'n. Ryypytät startatessa jolloin startti on räjähtävä korkea rpm, jolloin huonolla vapaalla(N) pomppaa 1 tai 2vaihde päälle ja se on kaato.

itse olen myynyt noin 8~10kpl Evo1 OEM Tm35 settejä ja niiden osia, mutta uusia en enään raaski myydä, parempi pitää itsellä kaikki loput.

Joskin, käytettyjä myyn aina kun niitä saan haalittua. Nyt vain ei ole yhtään, lukuunottamatta Tm35 imukauloja jotka tarvitsee SikaFlexiä....

T.m
Kauppani Blogi: http://www.motot.net/blog/ojatalo/
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Aarno » 22.5.2012 19:02

Kiitoksia todella asiallisesta vastauksesta joka selvensi monta asiaa minulle! :)
Taidan ostaa tuon vhsb imukaulan, ja siihen 34 vhsb es kaasarin. Tietojeni mukaan siihen menee suoraan cagivan oma kaasuvaijeri..?
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut ojatalo » 24.5.2012 15:49

edelliseen:

samat asiat koskevat VHSB34 malleja, lisäksi mukana on paljon muita muuttujia, koska Cagiva'n tehdas ei ole ikinä suunnitellut/asentanut VSHB mallia mihinkään mitoon. Eli keksitkö mitä tästä seuraa ?

Kaasuvaijeria ei ole olemassa, muutakuin VHSB34es SuperCity vaijerikokonaisuus.

Vaijeriasetelma itsetehtynä, kaiken pitää olla syncrossa, eli 2T öljypumpun vaijerin liikerata ja Jakajaputken "Stroke".

Jos muokkaat esim PHBH28bd tai rd vaijerin, niin se on taas kerran liian lyhyt jne riskit kuten aiemmin kerroin.

VHSB luistin liikerata on paljon pidempi kuin PHBH28xx, tai Tm35.

VHSB34es tarvitsee joko Tm35 ilmanottokannen tai Mito1-Mito2 kannen ja Snorkkelin. lisäksi pääsuuttimella pitää hienosäätää 50/50 tapauksista.

Pitää ymmärtää että SC VHSB34es ilmansuodatinkotelon tilavuus on paljon vähemmän kuin Mito mallien, siksipä siis seokset........

Kaasuttimen ja ilmansuodatinkotelon yhdistämisessä joutuu käyttämään DiY sovitetta tarpeentullen (viittaus AirBox kotelon asennus etäisyyteen...toleranssit takahäkissä..)

jos oikein muistan, VHSB34es versioon sopiva Yhdyskumiputki (tarpeeksi pitkä jne muoto) Mito tapauksessa on ihan normaali PHBH28bd ja rd versio. (Valokuvat tästä yms minulla on..kasatusta versiosta)

bd rd Yhdyskumiputken virtaavuus muoto ja ilmamassanmäärä ja virtaavuuskiihtyvyys on eri kuin Tm35 version.


Siinä vain osa tiedoista, sama koskee aiempaa Tm35 infoani.

Kaikki tämä kerrottu on mahdollista tehdä ja helppoa kunhan tietää tämän minkä olen kertonut nyt. Tätä vastaavaa Semi tietopakettia ei ole kukaan ikinä missään kertonut koko maailmassa.

Tällainen VHSB34es Mito Evo1 Pizza (Mito1 AirBox kansi + snorkkeli) on yhdellä ex Cagiva kumppanillani. sitä kerettiin tutkia muutama vuosi ja hyvin toimii.



EDIT:
Jopas nyt, juuri nyt tuli myyntiin OEM purkuosana vajaa Tm35 setti :
(ei AirBoxia eikä ilmanottokantta, mutta Tm35 Yhdyskumiputki on. Kaasuvaijeri asetelma puuttuu, mutta ostajalle on OEM vaijerin mittapiirustus)
imukurkku on ehjä, mutta SikaFlex varmistuspinnoitus olisi ajankoht.

mainittu setti 155e + pk't 17e
Lahjaksi tulee jotain tarraa ja-tai mukaan voi myös ostaa ilman erilliskuluja NGK B9EG tulppaa 1~4kpl (tulpat edullisempia kuin suomesta)

ja evo1 setti viritykseen on myös Myytävänä sopiva CTS-tietsikka (Kokusan Std '89~'04 sähköille)

T.m
Kauppani Blogi: http://www.motot.net/blog/ojatalo/
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 28.5.2012 9:53

Mistä halvimalla perus yläkiertone tehari, kuten Arrow, Giannelli, Jolly jne.? Ei tartte änkkää tulla mukana. Ja jos jollain myynnissä niin laitappa YV:tä! ;)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Juunish » 28.5.2012 10:31

Noista kyllä Arrowi ja Giannelli vastaa enemmänkin tyhjää vakioputkea. Vääntöä ehkä hieman enemmän. Jos haluut kunnon putken niin ala etsimään jollymotoa.

www.ebay.co.uk
Midrace Aerox projekti
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 28.5.2012 12:59

Vai niin, oon luullut aina että Arrowissa ja Giannellissa olisi voimakkaampi piikki ja korkeemmalta, kuin vakiossa, mutta että Jollymotossa olisi sitten vieläkin korkeammalta. No kannattaako sitten alkaa etsimään Std:tä? Kaasarina meinaan toimii vakio 28mm.
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Aarno » 28.5.2012 20:45

Meneekö tämä http://www.mc-scatter.com/gianelli-cagi ... 45478.html änkkä 2007 vuoden mitoon suoraan? Onko jollain kokemuksia millaset äänet lähtee?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiKirjoittanut Juunish » 28.5.2012 21:26

Riejutherocket kirjoitti:Vai niin, oon luullut aina että Arrowissa ja Giannellissa olisi voimakkaampi piikki ja korkeemmalta, kuin vakiossa, mutta että Jollymotossa olisi sitten vieläkin korkeammalta. No kannattaako sitten alkaa etsimään Std:tä? Kaasarina meinaan toimii vakio 28mm.


Siis joo kyllähän noi molemmat putket kiertää hieman korkeammalta ja piikki on hieman äkäsempi, mutta tehon lisäys on pieni verrattuna tohon Jollymoto Stdhen. Ja jollymotossa tehoalue on korkeammalla :nörtti:
Midrace Aerox projekti