edelliseen:
Aikoinaan ~4vuotta sitten Evo1 Tm35 pelkkä kaasutin maksoi Mp-racingilla uutena noin 400e.
se on Mikunilta uniikki suunniteltu vain Cagiva'lle (neula)
Viimeksi kun kuulin että,joku heiltä kysyi, ei siellä edes tiedetty mikä on Tm35, eikä sitä suostuttu tilaamaan tehtaalta. Kaiken lisäksi Cagiva'n tehdas on jo lopettanut muutamia vuosia sitten evo1 osien valmistuksen (~10v varaosa laki takaraja tuli täyteen..)
Tuo PJME VHSB imukaula on C12 Sp VHSB37ed imukaula, johon sopii myös VHSB34es.
kyseistä imukaulaa on myyty tuotemerkinnällä "Mito Sport". Muutama vuosi sitten kerroin sen PJME omistajalle kun hän kysyi että mikä se sopiva kaula voisi olla ja millä sarjanumerolla jne.
Mitään kunnolla tutkittua faktaa ei ole siitä että missä kulmassa ja etäisyydellä on VHSB kaasutin tuolla kaulalla, eli että miten se Todella sopii Mitoon. Kaikki nämä osat minulla on itselläni, mutta ei ole ollut mitään syytä tehdä Pizzaa niistä.
Tm35 tarvitsee Tm35 kumiyhdysputken Kaasarin ja ilmansuodatin kotelon väliin. PHBH28bd ja rd malli ei käy, koska imuvuotoa tulee ja leikkaa kiinni...väärä kulma ja liian lyhyt yhdyskumiputki
Lisäksi Tm35 kaasuvaijeri on eri pituinen (kuori ja sisus päävaijerissa) kuin PHBH28xx mallit, samaten ryyppyvaijeri. Osa on tumpeloinut 28 vaijerilla ja saanut kaasun jumittumaan auki "rattia käännettäessä".
Lisäksi Tm35 tarvitsee Tm35 Ilmanottokannen Suodatinkotelolle. Se sisältää Peitelevyn, joka on käsittääkseni meludirektiivin takia olikohan se 4500rpm vaikko 9000rpm mittauksessa 90-luvun puolivälien direktiivien mukaan. Ilman levyä ei ole seoksiin mitään haitallista vaikutusta.
Nakkilan tarvike Tm35 (tmx35) ei toimi kunnolla, koska siinä on kompromissi Neula (röpötys, keskialue jne), eikä Cagivalle tehty tilaustyö neula. ym suuttimet väärät jne. Lisäksi tarvikkeessa on Nuppiryyppy ja vaijeriryyppyosat maksaa erikseen jotain 40~50e nakkilasta (toissakesänä)
Tässä taasen yksi syy miksi joku laittaa PHBH28bd ryypyn paikoileen ja ryyppy jää auki.....
Evo1 syttyajoitus Tm35 kaasarilla on eri kuin PHBH28bd. Sinulla kun on '05~'07 Ducati Energia stradale sytty, niin se taasen on eri kuin Kokusan Std '89~'04. Eli Kukaan ei ole tainnut ottaa selkoa oikeasta pohjalevyn asennosta '05~'07 Tm35 Mikunille.
Suurin osa ajelee tietämättään tai omasta halusta Tm35 osilla 28 ajoituksella. Siitä ei koidu harmia, mutta ei sillä saa kaikkea hyötyä irti.
Tm35 osien heikkous on Adige Adler imukaula, joka ei kestä murtumatta, kun sillä alka olla ikää. imuvuotoa..... VHSB imukaula taasen on aivan toista parempaa kumilaatua, vaikkakin sama Adige Adler.
Jotkut ovat avartaneet PHBH28bd ja rd imukaulan Tm35 sopivaksi, mutta ne kärsivät samasta kumilaadun heikkoudesta, joka vain pahenee kun imukaula ohenee, etenkin jos sitä ei älytä vuorata ulkoa SikaFlexillä. Mureneminenon ollut aina pahempi ulkopinnassa imukaulaa kuin syvemmällä, jossa bensa ja öljy tunkeutuu ensimmäiseksi, eli ulkopinta on se joka haihtuu ja kuivaa eikä ole märkä.
eli älä osta ja tee mitään ennekuin tiedät varmasti mitä olet ostamassa ja tekemässä. tai leipoo pullaa yms kivaa käynti ongelmaa.
Tai vielä pahempi ja se kaasu hirttää mainitusti ja kaadat Mito'n. Ryypytät startatessa jolloin startti on räjähtävä korkea rpm, jolloin huonolla vapaalla(N) pomppaa 1 tai 2vaihde päälle ja se on kaato.
itse olen myynyt noin 8~10kpl Evo1 OEM Tm35 settejä ja niiden osia, mutta uusia en enään raaski myydä, parempi pitää itsellä kaikki loput.
Joskin, käytettyjä myyn aina kun niitä saan haalittua. Nyt vain ei ole yhtään, lukuunottamatta Tm35 imukauloja jotka tarvitsee SikaFlexiä....
T.m