Eipä noista millejä oteta.. seinämävahvuus mieluiten 1,85-2,25mm.
Käyttäjä Sellyoursoul.90 on joskus kokeillut, että miten paljon vauhtipyörästä kärsii ottaa.
Taisi olla Suzuki PV:n vauhtipyörä.. ja seinämävahvuus oli 1,5mm luokkaa - en muista miten siinä kävi, mutta ei se ainakaan kestänyt.
PV-Foorumilta löytynee tuo juttu hänen projektitopikista.
Tasapainotusta ei tarvitse tehdä, ellei sitä ole sorvattu vinoon.
Ja se tasapainotuskin tehdään sorvaamalla heitot pois.
Omasta mielestä paras ja varmin tapa tehdä vauhtipyörän kevennys sorvissa, on leikata vanhasta kampiakselista akseli pois ja kiinnittää vauhtipyörä mutterilla siihen toiseen päähän, sitten se akseli kiinni sorviin.
@Suikkanen - Jo 100g kevyemmän vauhtipyörän huomaa kierrosherkkyydessä.. ei siitä tarvitse satoja grammoja sorvailla jos haluaa jotain hyötyä siitä.
"Suzuki: way of life"