2T viritys ja tekniikka

poppana
Liittynyt:
1.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut poppana » 5.1.2009 16:03

sape kirjoitti:
MR Bomber kirjoitti:Terre!
Minulla on Husqvarna sm 125 vuosimallia 2006...
Ajattelin ottaa siitä kurin pois, niin kysyisin että jos laitan suuremman suuttimen esim. 125 ja säädän öljypumpusta seosta vähän rikkaammalle. Niin kestääkö kone vai pitääkö tehdä vielä jotain???
Ja kysyn vielä että paljo sen kulkisi kurin poiston jälkeen kun siinä on vakio välit...
"KIITOS JO ETU KÄTEEN!"
osta vaikka wr:n putki (oikeestaan sama mitä nuo muut), niitä saa halvalla kun osaa etsiä. Oikeastaan kaikki tuohon hussuun saatavat tehoputket on mitotettu päin helvettiä tuolle vakiosetille, suoraan roiskastu käyrä alunperin 10hp kierämmästä koneesta, eli wr:stä.

Pääsuutin lienee ~130 tapauskohtaista tietenkin, kuin myös neulan asento selviää kokeilemalla.

Ja mitä öljypumppuun tulee, niin asiasta saa olla montaa mieltä. Itse kuitenkin sanon että jätä pois koko tuorevoitelujärjestelmä ja käytä seosbensaa. Jos ilmaa pääsee letkuihin tai letkuun tulee mutka, niin se on sitten rahanmenoa. Kyllähän pumppuunkin voi tulla vikaa, onhan se italialainen! Eikä ole omasta päästä keksitty, vaan maahantuojan suusta.

Ja vakioväleillä meno on hervotonta vingutusta, 115 huiput lienee? Välit vaihtoon siis.


Pumppu on -06vm asti mikunin valmistama joka on japanilainen, ihan turhaa ottaa pois :nörtti: Ja kyllä se wr putki on ihan yhtäpaljon "päin helvettiä mitoitettu vakiosetille" kuin tehoputketkin. Huiput taitaa olla 125-130 vakioväleillä.
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 5.1.2009 18:16

Ohoppop sentään, no kumminkin on varmempi seosvoitelulla. Ja tuleehan se vika mihin pumppuun tahansa jos sitä ei huolla.

Eikös nuo sm-"tehotorvet" ole samoja kuin wr:n mutta eri tilausnumerolla?
Urppo
Pyörä:
KTM 625smc
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2006 17:46

ViestiKirjoittanut Urppo » 5.1.2009 20:41

Mites tollasta pumppua pitäs niinku yleisesti huoltaa?
MR Bomber
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
28.5.2008 16:27

ViestiKirjoittanut MR Bomber » 5.1.2009 21:53

laurid kirjoitti:Kyllä se sen 130 voi mennä ku oikeen vinguttaa ja suutin 130-140 väliltä löytyy sopiva ja ei tarvitse mitään tt-settiä -06 vuotisessa. Ja öljypumppuu luottaa kuka uskaltaa :D

Juu eli suuttimen vaihtaa toho 130-140. Ja jos siitä öljypumpusta laittaa öljyn saantia vähän suuremmaksi, niin eihän se tuskin pahitteeksi ole. Näillä pystyy sitten ajelemaan TT:nä ?
poppana
Liittynyt:
1.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut poppana » 5.1.2009 21:59

sape kirjoitti:Ohoppop sentään, no kumminkin on varmempi seosvoitelulla. Ja tuleehan se vika mihin pumppuun tahansa jos sitä ei huolla.

Eikös nuo sm-"tehotorvet" ole samoja kuin wr:n mutta eri tilausnumerolla?

Sm:ään ei ole käsittääkseni vaanku 1 tehari, dep. Kaikki muut on wr/cr jotka sopii myös sm/wre. Hyvin ne toimii noissakin
jakari92
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Juankoski/Kuopio
Liittynyt:
20.2.2007 23:08

ViestiKirjoittanut jakari92 » 6.1.2009 1:06

Urppo kirjoitti:Mites tollasta pumppua pitäs niinku yleisesti huoltaa?
Jos tarkotat tota tuorevoitelu pumppua niin käsittääkseni ei sitä tarvii oikein yleisesti huoltaa, katsoo vaan että tunkee oikean verran seosta. Sit on huolto tarpeen jos vaikka jumii, tukkeutuu, rattaat hajoo ja yms. Ite käytän tota tankkiin sekotusta, kun tuli huonoja kokemuksia noista tuorevoitelu pumpuista. Talvella meni pumppu jotenki hajalle ja öljyä ei tullu niin meni kalliisti rikki (mopossa oli tehari ja pumppu säädetty suuremmalle seokselle)
Life without racing is no life at all!
DraGma
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
8.8.2006 21:33

ViestiKirjoittanut DraGma » 9.1.2009 13:30

Että teikäläinen mieluummin korjaa pumpun, kun kone on jo leikannut kiinni? Parinkympin välein kilometreissä meikäläinen ainakin vähintään tarkastaisi pumpun osien kunnon ja tarpeen vaatiessa tilaan osia. Tulee hieman halvemmaksi ostaa muutamat ropellit tai rattaat, kun alkaa ostamaan sylintereitä ja muuta.
Kampi kertaa mäntä on venttiili.

Kotisivut
säbä
Liittynyt:
3.2.2008 23:03
moro

ViestiKirjoittanut säbä » 10.1.2009 1:25

hei onks kellään tietoa et löytyyks hussen 125cc isompia pyttyjä mistää.
sukram
Liittynyt:
9.2.2008 2:07

ViestiKirjoittanut sukram » 10.1.2009 17:18

säbä kirjoitti:hei onks kellään tietoa et löytyyks hussen 125cc isompia pyttyjä mistää.

Ei löydy.
säbä
Liittynyt:
3.2.2008 23:03
moro

ViestiKirjoittanut säbä » 11.1.2009 2:55

eli siis husseen ei saa isompaa pyttyä. no mites voisin saada lisää nopeutta ku on jo tt. mulla on kaasarin viri osat ja tehari?
nirspu
Pyörä:
dt 125r
Liittynyt:
28.8.2006 21:03

ViestiKirjoittanut nirspu » 11.1.2009 13:40

isompi pytty tuskin nopeutta tuo lisää, uus pyörä varmaa helpoin tapa
niinvarmaanjoo
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
4.1.2009 18:25

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo » 11.1.2009 21:36

säbä kirjoitti:eli siis husseen ei saa isompaa pyttyä. no mites voisin saada lisää nopeutta ku on jo tt. mulla on kaasarin viri osat ja tehari?

Pidemmät välitykset.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 11.1.2009 21:43

Yleensä tuo vaan alas puhtia...
MR Bomber
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
28.5.2008 16:27
vaimennin...

ViestiKirjoittanut MR Bomber » 12.1.2009 9:13

Mikä teharin vaimennin kävisi suoraan Husqvarna SM 125 vm-06 vakio putkeen? 8)
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 12.1.2009 17:17

MR Bomber kirjoitti:Mikä teharin vaimennin kävisi suoraan Husqvarna SM 125 vm-06 vakio putkeen? 8)


Dep menee ainakin.
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/