Rahinaa en ala arvailemaan, ehkä voi olla startin hammaspyörä kulunut?
Jos jako on kohdallaan, kipinää sekä bensaa tulee ja venttiilit on säädöissään, pitäisi koneen lähteä käyntiin. Kokeile uudella tulpalla, voi auttaa. Jos ei lähde startilla käyntiin niin kokeile työntämällä, voi hörähtää tulille aika helposti tuuppaamalla.
Noi takapotkut ja siihen liittyvä kolahdus ilmestyi meille kun pyörään vaihdettiin 180 pytty. Vaikka paperilla puristussuhde pysyy samana niin ilmeisesti puristuspaine kasvaa sen verran että startti vaatii enemmän virtaa ja se on pois kipinästä.
Kun kipinä on laiskempi niin moottori ei jaksa lähteä kylmänä käyntiin vaikka pyörittää kunnolla, sitten kun sattuu tulemaan parempi kipinä niin kone hörährää mutta sammuu samantien ja tekee takapotkun.
Takapotkussa kolahdus kuuluu startin kytkimestä joka kytkeytyy päälle, seurauksena on startin kytkimen rikkoontuminen ajan mittaan, oletettavasti jossain vaiheessa myös startti rikkoontuu. Kytkin ei enään ota kiinni vaan startti pyörii tyhjää, uusi kytkin maksaa noin 80€.
:
Muoks: Kolinat ja käynnistymisongelmat loppui kun vaihdettiin startin kytkin, puhdistettiin magneto sekä iridium-tulppa tavalliseen. Startin kytkimen jouset oli kuoleentuneet ja se ei toiminut kunnolla, aiheutti myös pientä kolinaa kun rullat pääsi liikkumaan itsekseen. Samalla puhdistettiin magneton sisäpinta mihin oli kerääntynyt harmaata mössöä.
Kaikki ongelmat alkoi 180 pytyn vaihdon jälkeen, samalla vaihdettiin tulpaksi iridium koska siitä on ollut pelkästään positiivisia kokemuksia. Käynnistymisvaikeudet on viitanneet laiskaan kipinään ja pyörästä käytiin kaikki sähköt läpi, nyt vasta tajuttiin vaihtaa tulppa ja nyt toimii kuten kuuluu.
Viimeksi muokannut Murska päivämäärä 20.9.2014 7:53, muokattu yhteensä 2 kertaa