Mäkistation kirjoitti:En oikein usko, tosin se ryyppyvipuhässäkkä voi olla löysällä ja sitäkautta horia ilmaa sekaan. Sitten oliko sulla neulaputki irrotettuna kaasarista kun ultraäänipesit sen? Siellä neulaputken ja kaasarin rungon välissä on monesti ollut melkoisesti likaa joka saattaa myös aiheuttaa kaikenlaisia vaivoja. Kaikinpuolin sulla on kyllä mystinen vika siellä meneillään. Kypäräkameralla kun tuon vian ilmenemisen kun saisi taltioitua niin helpottaisi diagnosointia näin toisen ruudun takana.
Vanhasta kaasaristä löytyi hieman outo vika.. jäähdytysnestettä tihkui jostain imukaulalle ja tämän vuodon lähdettä en löytänyt silmämääräisesti. Liekkö valun huokosista päästänyt läpi?!
Siispä "uutta" tilalle:
Käytettynä ostettu kaasari käytettiin ultrapesussa ja siitä otettiin tämä neulaputki pois ja todellakin... siellä alla oli sontaa lähes kauhallinen. Kiitos tästä vinkistä!
Set up nyt: 280 pää, 40 tyhjäkäynti, neulan prikka toisiksi alimmassa ja seos kierroksen auki.
Peli edelleen täysin vanhanliiton orkkis TT.
Kylmänä lähtee ryypyllä käymään ja vajaan minuutin jälkeen voi laskea ryypyn alas (ulkolämpö +13C). Röpöttää asiaan kuuluvasti lähtiessä ja asettuu lämmettyään kotvan päästä.
Lämpimällä koneella pintakaasulla ajaen kierrokset jäävät leijumaan 3000 rpm tasolle, jos ajaessa kierrokset ovat olleet alle 6000 rpm ja nappaan vauhdissa kytkimen pohjaan.
Jos taas ryntäytän raskaalla vedolla väännön puolella ennen kytkimelle ottoa (ilman kierrosten merkittävää nousua), niin tyhjäkäynti asettuu kiltisti asetetulle 1500 rpm tasolle.
Peli kulkee nyt vaihteella kuin vaihteella aina 6000 rpm alueelle, jolloin hirveä katkominen alkaa.. ihan kuin sytkä katkoisi.
Pätkintää joudun siis käyttämään suurimmalla vaihteella, jotta saan kierrokset alas. Eli ryntäytän kaasua.
Näin tämä maaginen 6km stumppaamisen rajapyykki taajaman ulkopuolella on historiaa.
Tämä dt on leiponut kiinni kolme kertaa ja vauriot ovat olleet rajut ympäri mäntää, joten vuotokohtia ei ole voinut päättelemällä selvittää.
Sytkähän näissä ei ole mekaanisesti muuttuva, mutta voiko cdi tehdä tätä?
Periaatteessa läppä pohjassa ylisuurella vaihteella voin lähestyä risteyksiä ihan ok ja peli ei tukehdu. Säätääkö CDI miten ennakkoa?
Yksi toinen merkille pantava huomio näin pimeän tultua.. ajovalo on tyhjäkäynnillä kuin vaisu kynttilä ja kaasulla kuin paraskin xenoni. Voiko jännitteensäädin sekoittaa cdi-boksia ja tätä kautta sotkea käynnin?
Mä alan olla kohta aika epätoivoinen tän kanssa ja ajan kohta Olariin pubiin ja pyydän apua Juhan af Graanilta... tää vekotin ei ole tästä maailmasta!
Tätä kypäräkameraa en ole vielä ostanut, kun se pahus soikoon maksaa lähes saman kuin tämä mun mrs. Yamaha!