Johani kirjoitti:
sanoisinko näin että bensakaasarikoneet turbottaisin läpi ja ruiskukoneessa, diisseleissä ei nyt enää paineistusongelmaa ookkaan. ja tosiaan välijäähdytintä ei voi käyttää läpi turbottaessa, joka laskee tehoja jonkuverran, riippuen kuinka korkeat pako ja öljylämmöt on, muuta negatiivistä en näkis ja koska se helpottaa niin paljon turbottamista, niin mikä ettei.
Empä ole vielä kuullut että kukaan sitä välijäähdytintä sinne tehojen takia laittaisi. Ehei, jos homma on oikein tehty saattaa ahtoilman lämpötila pudota montakymmentä astetta ja arvaa mitä se tekee nakutuskestävyydelle ja yleiselle kestolle? Jos se on sinusta yhdentekevää niin voin suositella perehtymistä uudelleen moottoritekniikkaan.
Johani kirjoitti:Tuossa mankissa ei kyllä omasta mielestä oo turbon paikkaa kauheemmin suunniteltu, mutta ahtoletku pullistelee, että kyllä sielä jotain painetta on. toisessa ei kaasuviveen kannalta paremmassa paikassa enää vois olla.
Ensin mainitussa on vedetty vituiksi alkukäyrä, se kun näyttää saatanasti liian isolta ja aivan liian pitkältä eikä tilannetta ilmeisesti ole edes yritetty korjata kikkakolmosilla kuten lämpöteipillä tms. Ei, en pidä kumpaakaan vielä kovinkaan onnistuneena.
Juu mutta missä on ajovideot näistä vehkeistä? Ajossa ja mielellään joku ahtomittari kuvassa. Tai sitten dynoveto.
Sitä onnistunutta odotellassa siis. Kriteereiksi määrittelen ahtimen onnistuneen valinnan, sen sijoituksen, mahdollisesti ruiskutekniikan ja välijäähdytin on enemmän kuin plussaa.
Dank memes melt steel beams.