Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 3.7.2013 21:36

Onko ilmanputsaria avarrettu?
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 3.7.2013 21:48

On
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 3.7.2013 22:03

Jos on kovin paljon avarrettu niin voi hyvinkin käydä laihalla...
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 3.7.2013 22:26

Suuttimet vaiheltu avarruksen mukaan , säätämällä ja kokeiltu ,et tyhjäkäynti suutinkin on sopiva ,tuosta kun vielä suurenti ,lähtijo käyntiin ilman imua ,,ottaa kierrokset hyvin näilläsuuttimilla,,säätö tehty sen tiittasen vai mikä se nyt oli ,,ohjeiden mukaan...
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 3.7.2013 23:00

Eipä siinä sitten oikeen muuta mahollisuutta ole, kuin tukos jäähytysjärjestelmässä tai mittari seonnut.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
carmine
Liittynyt:
4.7.2013 5:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut carmine » 4.7.2013 5:13

Mulla on dt 125r -92 ja siin on athenan 170 pyttysarja, gianelli putki dellorto 32 kaasutin. ongelma on ettei meinaa millään kulkee ottaa kierroksia ja kiihtyy hyvin 120 asti mut toppaa 130n. ps on dellorton 1.45 vastaa siis jotain 280-300?? liekkö kaasari liian pieni vai ps liian iso? neulaa oon koittanu eri asennoissa ja ylimmässä lovessa toimii nyt parhaiten mut jokin silti vielä tuntuis ahistavan :|
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 4.7.2013 14:01

Mikko_^^ kirjoitti:Kellään ideaa miksi DT ei nappaa piikkiä perjaatteessa ollenkaan, putkena on gianelli.

Mäntä vaihdettu 300km sitte, kytkin rempattu viimeaikoina ajettu n.3tkm, mut ei ainakaa tuntuis luistavan, ja ypvs;kin tuntuis toimiva... :nolo:


Tarkista se ypvs pakoputken kautta, tai koita kiristää vaijereita.
Detzi59
Liittynyt:
20.1.2013 21:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Detzi59 » 4.7.2013 16:25

Detzi59 kirjoitti:Mikä voi olla detzis ku vuotaa nesteet pihalle ylivuodosta
seuraavat tehty:

-kannentiiviste vaihdettu ( Ymahan alkuperäisiä, tarvike, kaikkiakoitettu)
-kansi ja pytty ollut koneistamolla suoritettavana
-vesipumppu käytyläpi kaikki toimii
-syyläripuhdistettu
-termostaatti poistettu
-paisuntasäiliökin koitettu poistaa
-koitettulaittaa tiivstemassaakin kannentiivisteen kanssa

Mutta mikään ei auta :OO
Vuotaa silti?!?!

Hyviä ideoita otetaan vastaan!!

Ja Dt on vm-06 ja ajettu n.16tkm.
NOPEASTI VASTAUKSIA KIITOS :)
jaskiainen
Liittynyt:
6.7.2013 11:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jaskiainen » 6.7.2013 11:24

Tuli tuossa ostettua tuommoinen "mökkimopo" ja kun en noista niin kovasti tiedä ajattelin kysäistä vähän perustietoa pätevämmiltä.
Eli mistä löydän moottorin mallinumeron tai jonkun vastaavan?
Pitäisi vähän varaosia ostella, mutta ei viitsisi tilailla väärän mallisia.

Itse pyörä on koottu ainakin kahdesta eri pyörästä, eikä edellinenkään omistaja tiennyt siitä kuulemma mitään. Oli vaan ajellut :D
Runko lienee joku 125r alkuaikojen tekele. Ainakin etupyörässä on jo levyjarru.
Moottori on ilmeisesti 125 lc, mutta miten tunnistaa sen mallisarjan muuten?
Ainakaan YPVS:ää siinä ei ole.
Sylinterin kannessa oli merkintä 2RA00.

Kaasarikaan ei tunnu vastaavan mitenkään totuttuja mittoja?
Mikunin kaasari se on kuitenkin ja ulkoisesti näyttäisi vastaavan saman ikäisiä kaasareita. Jäähdytysputkisto käy kaasarin kautta, eli lienee joku kaasuttimen esilämmitys kyseessä?

Eli tarkoitus olisi kunnostaa hieman tuota yksilöä, jotta saisi muutamaksi vuodeksi liikkumavälineen tuonne mökille...

EDIT: Moottorista löytyi kaiken sen paskan alta numerosarja 53V-040939.
Mitenkähän tuosta sen tarkemman mallin saisi kammettua esille?
Viimeksi muokannut jaskiainen päivämäärä 8.7.2013 10:06, muokattu yhteensä 1 kerran
majuri92
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
11.5.2006 20:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut majuri92 » 6.7.2013 13:23

Mikäs kun koneesta tulee siitä letkusta mikä on mittarinvaijerin lähellä (huohotin/ylivuotoletku?) niin öljyt pihalle ? syynä kampiakselin stefa ? kuinka se vaihdetaan ?
jaska
Jonskuz
Liittynyt:
27.5.2013 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonskuz » 6.7.2013 15:11

Mitenkäs tuon kiksi systeemin asennus? Tartteeko vaan ottaa kytkimen poski auki ja lykätä sisään vai pitääkö kone halkasta ja nitkutella paikallee? :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.7.2013 15:41

Sulla pitää ottaa kytkin irti sitä vapaa ratasta laittaessa. Se kiksimötikkä ei ole ku pukata paikolleen ja jännittää se jousi. Koppa kiinni ja kokeilemaan toimiiko kiksi.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 7.7.2013 16:50

Minkälaista mikunin kaasaria kannattais -06 detsiin laittaa?
Itse olen miettinyt 32mm litteäluistista.
Putki on vanhemmanmallin tyhjä putki ja johtokikka käytössä.
Jonskuz
Liittynyt:
27.5.2013 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonskuz » 8.7.2013 16:33

_rieska_ kirjoitti:Sulla pitää ottaa kytkin irti sitä vapaa ratasta laittaessa. Se kiksimötikkä ei ole ku pukata paikolleen ja jännittää se jousi. Koppa kiinni ja kokeilemaan toimiiko kiksi.

Kiitoksia vastauksesta, nyt vaan odottelemaan että postista tulee ilmotus että kiksi on tullu :D
Atsku1
Liittynyt:
15.4.2012 16:46
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Atsku1 » 8.7.2013 21:24

Moro !

Mulla ilmeni semmonen onglema, että ajan hetken matkaa, niin pamahtaa putkesta (ihan kuin bensa palaisi vasta putkessa) pyörä pysyy tämän jälkeen käynnissä vain kytkinpohjassa tai vapaalla. Jos pistää vaihteen päälle ja koittaa lähteä liikkeelle, niin pyörä sammuu. En tiiä voisko tulpassa olla vika, tänään haen uuden tulpan ja koitan. Ajattelin kysästä täältä kun täällä on osaavaa porukkaa . Ja jos pyörän sammuttaa ja pistää käymään niin ei mene kauaa kun uudelleen tekee saman. Mitä pidemmän aikaa sen antaa olla sammuneena, sitä pidemmän matkaa sillä pääsee. (Yön yli, pääsee noin 100m)

Kiitos etukäteen vastauksistanne !