Atsku1 kirjoitti:Moro !
Mulla ilmeni semmonen onglema, että ajan hetken matkaa, niin pamahtaa putkesta (ihan kuin bensa palaisi vasta putkessa) pyörä pysyy tämän jälkeen käynnissä vain kytkinpohjassa tai vapaalla. Jos pistää vaihteen päälle ja koittaa lähteä liikkeelle, niin pyörä sammuu. En tiiä voisko tulpassa olla vika, tänään haen uuden tulpan ja koitan. Ajattelin kysästä täältä kun täällä on osaavaa porukkaa . Ja jos pyörän sammuttaa ja pistää käymään niin ei mene kauaa kun uudelleen tekee saman. Mitä pidemmän aikaa sen antaa olla sammuneena, sitä pidemmän matkaa sillä pääsee. (Yön yli, pääsee noin 100m)
Kiitos etukäteen vastauksistanne !
Atsku1 kirjoitti:Moro !
Mulla ilmeni semmonen onglema, että ajan hetken matkaa, niin pamahtaa putkesta (ihan kuin bensa palaisi vasta putkessa) pyörä pysyy tämän jälkeen käynnissä vain kytkinpohjassa tai vapaalla. Jos pistää vaihteen päälle ja koittaa lähteä liikkeelle, niin pyörä sammuu. En tiiä voisko tulpassa olla vika, tänään haen uuden tulpan ja koitan. Ajattelin kysästä täältä kun täällä on osaavaa porukkaa . Ja jos pyörän sammuttaa ja pistää käymään niin ei mene kauaa kun uudelleen tekee saman. Mitä pidemmän aikaa sen antaa olla sammuneena, sitä pidemmän matkaa sillä pääsee. (Yön yli, pääsee noin 100m)
Kiitos etukäteen vastauksistanne !
_rieska_ kirjoitti:Kyllähän se on leikannu kiinni, ei tarvi olla kuin lämmin ilma ja väärät säädöt kaasarissa niin nappasee kiinni. 2-tahtihan ei saa voitelua "moottorijarrulla", siis hidastaminen tulisi tehdä aina jarrulla eikä suinkaan kaasua hölläämällä (autokouluissa opetetaan ihan mitä sattuun näiden kanssa, kuten juurikin tuo moottorijarrutus). Helpoin on todeta männän kunto seuraavasti: pakoputki irti ja sitten lampulla katsot pakoaukosta männän ja sylinteriputken kylkeä. Sen kiinnileikanneen männän kyllä huomaa, yleensä sieltä puuttuu männänrenkaan palasia ja jopa männänlaesta saattaa osa olla hukassa.
Itsekkin olen näitä kokenut jokusen, tuo on jo aika pahaa jälkeä mitä sain aikaseksi
Toinen hyvä keino on puristusten selvittäminen, jos on puristuspainemittari niin käytä sitä ja jos ei niin irrota magneeton koppa (ketjujen puolella oleva moottorin koppa jossa lukee yamaha) ja pyöritä kädellä konetta tulpan ollessa paikallaan. Jos siellä tuntuu selvästi puristuksia ei vika ole siinä. Bensa koneen alla on luultavasti vaan siitä kun on mopoa yritetty käynnistellä. Mp-mestan epäilyt kuulostaa valitettavasti rahastukselta, eikä ole mitään syytä miksi epäillä sähköjen pettämistä. Nämä kamppeet on sen verran yksinkertaisia etten näe mitään ongelmaa siinä että opettelee nämä itse huoltamaan, etenkin männänvaihdot sun muut on tehty todella helpoksi!