Yamaha DT viritys/tekniikka

pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 23.7.2013 11:47

Jaahas tummuneen männän päällähän on nummerot 56.4 onko jo ns. ylikoon?Männän sisäpuolella sellainen stanssattu "neliapila" jonka sisällä kolme "A"-kirjainta kolmionmuodossa päällekkäin. . mikä lienee männän merkki?
Niin ja tuo ylempi männänrengas on juminut uraansa. :paha:
Hitsi kun pääsee vasta torstaina koneistamolle Jns:n, työt häiritsee pahasti pojan harrastuksia. . :)
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 23.7.2013 12:09

pojandt2005 kirjoitti:Jaahas tummuneen männän päällähän on nummerot 56.4 onko jo ns. ylikoon?Männän sisäpuolella sellainen stanssattu "neliapila" jonka sisällä kolme "A"-kirjainta kolmionmuodossa päällekkäin. . mikä lienee männän merkki?
Niin ja tuo ylempi männänrengas on juminut uraansa. :paha:
Hitsi kun pääsee vasta torstaina koneistamolle Jns:n, työt häiritsee pahasti pojan harrastuksia. . :)


BTW vielä :) oiskoon tuosta paljon haittaa jos tuon termostaatin jättääpi pois kokonaan..? :roll:
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut arsori » 23.7.2013 12:53

Termostaatin voinee ottaa pois, mutta kone pitää huolellisesti lämmittää koska nesteet kiertävät jatkuvasti.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 23.7.2013 14:28

;)[/quote]


Tuota kaasuvaijeri hommaa epäilen. Itse kävin pariviikkoa sitten sieltä vaijerin, ja niitähän ei myydä kuin kokonaisena hintaa sille tuli 44e ja kytkinvaijeri oli muistaakseni 40e. Kaveritkin käyneet sieltä vaijereita ja hinta ollut alle 50e. Eli joko sulle on sattunut vittumainen myyjä tai tuli näppäily virhe. :D[/quote]

No miulla on kuitti tallessa tuosta vaijerin hinnasta.. täytyy kommentoidan kun seuraavan kerran liikkeessä käyn :)
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 23.7.2013 15:00

pojandt2005 kirjoitti:;)



Tuota kaasuvaijeri hommaa epäilen. Itse kävin pariviikkoa sitten sieltä vaijerin, ja niitähän ei myydä kuin kokonaisena hintaa sille tuli 44e ja kytkinvaijeri oli muistaakseni 40e. Kaveritkin käyneet sieltä vaijereita ja hinta ollut alle 50e. Eli joko sulle on sattunut vittumainen myyjä tai tuli näppäily virhe. :D[/quote]

No miulla on kuitti tallessa tuosta vaijerin hinnasta.. täytyy kommentoidan kun seuraavan kerran liikkeessä käyn :)[/quote]


Huhhuh :eek: . Joo kannattaa mainita asiasta. Termostaattia en ehkä lähtisi ,ottamaan pois. Varsinkin jos takomäntää olet ostamassa. Tuolleen voit testata termostaattisi toiminnan. http://www.youtube.com/watch?v=TrUPpZxeP-M .


Jos termostaatti on sökö, kannattaa kysellä autoliikkeistä jos sattuisi olemaan ,sopivan kokoinen termari siihen. Myös Honda nsr termostaatti käy ,kuhan siitä ottaa sen kumi renkaan pois. http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... -4444.html
Toisaalta alkuperäinen on aika samoissa hinnoissa. Muistaakseni jotain 44e ,kun joskus itsekkin sen uusin.

Kannattaa käydä siellä mp-mestalla tuon sylkän kanssa. Mäntiä on heti hyllyssä ,tai jos ei ole niin saat ne seuraavana aamuna. Tekevät koneistamon kanssa yhteistyötä eli porautus ja hoonaus onnistuu samalla.

Dt std koko on 56.00mm. Nikasil pytyn vakiokokoa en tiedä voipi olla hyvinkin 56.40. En silti usko ,että on nikasil pytty ,muistaakseni TDR 125 on nikasil pyttyä enimmäkseen käytetty.

sylinterin kyljestä

4FU00 ei voi porata

3MB00 voi porata

2RH00 voi porata
jaskiainen
Liittynyt:
6.7.2013 11:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jaskiainen » 23.7.2013 15:42

Yamaha DT80 LC 2, sylinteristä kuuluu kilinää käydessä ja sylinteri nyt purettuna:
Mäntä, männänrenkaat ja sylinteri näyttäisivät olevan ok.
Kuinka paljon tuon kiertokangen laakereissa saisi olla välystä?
Alapään laakerissa on vähän (kiertokanki liikkuu noin yhden millin sivusuunnassaan
ylhäältä mitattuna)
ja yläpään neulalaakerissa sitten vähän enemmän.

Koko konetta ei hontsittais repiä auki tuon hintaisesta romusta.
Eli mitä ootte mielipuolta? Riittäisikö pelkkä neulalaakerin vaihto?
Vai kannattaisiko vain antaa kilinän kuulua ja ajaa hymy huulilla kone loppuun ja
pistää sen jälkeen romu-roopen kyytin?
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 23.7.2013 20:13

Kiertokangen kuuluukin liikkua vähän sivuttaissuunnassa, kokeileppa vetää ihan ylöspäin sitä kiertokankea jos liikkuu paljon niin sitten vaihtoon. Varmaan kannattaa kokeilla sillä yläpään neulalaakerin vaihdolla jos sillä loppus kilinä.
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 24.7.2013 8:26

"sylinterin kyljestä

4FU00 ei voi porata

3MB00 voi porata

2RH00 voi porata"

Kiitos! 3MB00- siis voi porata :)
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 26.7.2013 23:25

Synthetic kirjoitti: ...muistaakseni TDR 125 on nikasil pyttyä enimmäkseen käytetty...

Se ja TZR RR.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Derp
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
14.4.2011 18:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Derp » 27.7.2013 21:23

Mikähän mahtais olla DT125R -94vm kun kipinä katosi ja koitettu toista puolaa johdot näyttäis olevan kunnossa ja polkaistaessa puolalle menevä johto näyttää 4-9.6v että onko liian pieni vai mistä kiikastaa?
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 30.7.2013 9:10

Nyt vittu joku myy mulle sen pakoukonsäädinsysteemin vasemmanpuolisen kiinnityskopan, joka tulee siihen pyttyyn kiinni 1 pultilla!!! :x
¤SuZuKi¤
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 30.7.2013 16:45

pojandt2005 kirjoitti:
pojandt2005 kirjoitti:Jaahas tummuneen männän päällähän on nummerot 56.4 onko jo ns. ylikoon?Männän sisäpuolella sellainen stanssattu "neliapila" jonka sisällä kolme "A"-kirjainta kolmionmuodossa päällekkäin. . mikä lienee männän merkki?
Niin ja tuo ylempi männänrengas on juminut uraansa. :paha:
Hitsi kun pääsee vasta torstaina koneistamolle Jns:n, työt häiritsee pahasti pojan harrastuksia. . :)



Do dii mäntä uus ja porattu sylinteri sekä kansi oiottu, hintaa tuli 187. jotain € :(
Mäntä olikin sitte tzr:n tai jnk sellaisen? ny siin lukkee 50 siinä männän päällä...
Mistä tietää kumpi männän rengas tulee ylemmäksi tai vastaavasti alemmaksi..?
Näkyy olevan vähän eroa renkaiden välillä. .

:roll:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.7.2013 16:54

Mrenkaita asentaessa kyllä huomaa onko ne oikein päin, eivät saa takuta urissaan ja niiden pitää painua uraansa kunnolla. Tetsarin männän ero on vaan porauksessa, eli vakiokoko on 56,4 kun taas detsissä 56mm.
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 30.7.2013 17:10

_rieska_ kirjoitti:Mrenkaita asentaessa kyllä huomaa onko ne oikein päin, eivät saa takuta urissaan ja niiden pitää painua uraansa kunnolla. Tetsarin männän ero on vaan porauksessa, eli vakiokoko on 56,4 kun taas detsissä 56mm.


Ok. Kiitos, takaisin pajalle :)
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 30.7.2013 17:44

pojandt2005 kirjoitti:
_rieska_ kirjoitti:Mrenkaita asentaessa kyllä huomaa onko ne oikein päin, eivät saa takuta urissaan ja niiden pitää painua uraansa kunnolla. Tetsarin männän ero on vaan porauksessa, eli vakiokoko on 56,4 kun taas detsissä 56mm.


Ok. Kiitos, takaisin pajalle :)

Ei helekatti, ylempi männänrenkaan ura on kyllä niin ahdas, että laitampa kumman tahansa m-renkaan, niin kyllä takkuaa.. ei painu yhtään. Ei kyllä mene sylinterin sisään tuolleen. Miten tästä etenen?. Alempaan menee kuin sukkaan :) Laitoin ns. jousirenkaan alemman m-renkaan alle uraan, tarviiko tai pitääkö :) .?
Kiits.. ps. tämä nyt jää huomiselle tämän kasaaminen :(
Poikaa harmittaa . .