Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

markus98
Liittynyt:
12.4.2014 11:05
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut markus98 » 16.5.2014 19:43

[quote][/quote]Ajattelin hussen pistää täystehoiseksi (vm 2012) niin mitä siihen pitää nyt sitten tehdä kaasarin tt setin ajattelin tilata, mutta mikä pakoputkisto kannattaa ostaa maksimissaan hintaa saisi olla 200e pitääkö toi pakoaukonsäädin säätää kun kaasariin tt osat on pistetty? Olisiko muuten joku wrn paisari hyvä? Tai hussen vakioputki ilman kuria?
Rulzux
Liittynyt:
1.3.2012 15:54
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rulzux » 16.5.2014 20:12

minkäs kokosil vastuksil porukat on ohitellu öljypumppuu, öljysäiliön anturii yms yms
ku pitäs saada vähä yksinkertasemmaks noit sähköi. ja miten hitossa se takahaarukan pultti lähtee irti, onko siellä joku lukitus tai jotai koska voimalla se ei ainakaan lähde :lol:
[SuiZamiÄs]
Pyörä:
Husq sm 131
Liittynyt:
6.12.2011 10:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut [SuiZamiÄs] » 16.5.2014 23:52

Juuh elikkäs eka päivä kun ajolupa ja hussehan sitten leipas/lämppäs. Ajelin rauhassa 80km/h ja yhtäkkiä ei vastannut enää kaasuun ja liian myöhäistä oli että olisin kytkimen kerennyt laittaa pohjaan ja veti renkaan lukkoon. Puristuksia on ja käyntiin lähti mutta rahisi ikävästi ja jätin piiloon mistä myöhemmin haettiin. Olisiko joku männänrengas lähteny vain kävelemään? Mistähän mahtoi johtua? Pyörä on TT ja tuorevoitelu käytössä ja laihalla ei ainakaan käynyt. Ajettu kuin 2-tahdilla kuuluu eli vaihtelevat kierrokset ja välikaasua. Riittäisiköhän vaan jos pytylle kevyt hoonaus ja uus mäntä? Pitää katella jos huomenna jaksais purkaa ja katella. Konerempan jälkeen ajettu siis n. 900km josta itse ajanut n. 100km ja sisäänajo oli vakioputkella.
[SuiZamiÄs]
Pyörä:
Husq sm 131
Liittynyt:
6.12.2011 10:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut [SuiZamiÄs] » 16.5.2014 23:53

Rulzux kirjoitti:minkäs kokosil vastuksil porukat on ohitellu öljypumppuu, öljysäiliön anturii yms yms
ku pitäs saada vähä yksinkertasemmaks noit sähköi. ja miten hitossa se takahaarukan pultti lähtee irti, onko siellä joku lukitus tai jotai koska voimalla se ei ainakaan lähde :lol:


Eikös se ole se 100 ohmia?
nnikkke
Liittynyt:
22.5.2013 12:56
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nnikkke » 17.5.2014 18:42

markus98 kirjoitti:
Ajattelin hussen pistää täystehoiseksi (vm 2012) niin mitä siihen pitää nyt sitten tehdä kaasarin tt setin ajattelin tilata, mutta mikä pakoputkisto kannattaa ostaa maksimissaan hintaa saisi olla 200e pitääkö toi pakoaukonsäädin säätää kun kaasariin tt osat on pistetty? Olisiko muuten joku wrn paisari hyvä? Tai hussen vakioputki ilman kuria?

Ei tarvi kalibroida pa-säädintä näissä uudissa malleissa! TT-setti kiinni ja putki ja sillä jo pääsee eteenpäin. Osta multa uudenveroinen tehtaantäystehoputki, ollut kiinni mulla 2012 vuoden mallissa ja menee suoraan! --> yv jos kiinnostaa <-- :)
niko586
Pyörä:
EX Ch racing WSM 2008 Husqvarna Sm/Wr 2007
Liittynyt:
30.3.2012 19:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut niko586 » 18.5.2014 0:30

niko586 kirjoitti:Morjesta. Talviteloilta husse kasattu melkeen loppuun ja yritin pyörää käynnistää. Ei anna kipinää.. mistäs johdoista kannattais mitata että sais tietää että onko puolassa tai staattorissa vikaa? Myös kun virrat päällä laittaa valot niin mittari sammuu ja toisinpäin. Myös Sähkökaavio olis tarpeen jos jollain olis.Vastauksiin kiitokset etukäteen!

Kertokaa nyt joku :/
Pate14
Liittynyt:
13.9.2011 16:27
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pate14 » 18.5.2014 10:52

Moro, Husqvarna sm:ssä oli palanut ajovalon polttimo, niin kävin ostamaan uuden. Ostin samanlaisen polttimon ja sen jälkeen laitoin polttimon kiinni, niin parkkivaloilla toimi ainoasti kaikki normaalisti, kun laitoin lyhyet niin välillä mittari sekoili, mutta kun laitoin pitkät niin ne paloivat himmeästi ja kone/mittari sammui heti. Mikä voisi olla vikana? Ostin tarkalleen samanlaisen polttimon kylläkin. Ja kun laittaa vilkut välillä, niin aina ei tule vilkunvalo mittarii tai sitten se tulee myöhässä.
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 19.5.2014 20:56

Nyt kaipais apua tositietäjiltä. Lauantaina sain hussen kasaan ja tänäaamuna leikkas kiinni melkein 130kmh keulaylhäällä...

Virejä on mikuni 38tmx, vforce, 144cc, vhm 11,20 palotilalla paljealue laajennettu, procircuit, sytkä vaihettu, jäykemmät kytkinjouset. Säädöt oli 40tk, 58 neula ylimmässä lovessa, 570ps.

Hitusen rikkaala tuntu käyvän yläältä, joten tuskin kävi laihalla, termostaatti poistettu ja pytty ja syyläri lämmin joten tuskin lämpöleikkas, öljyä yli 3%. Tässä mietin syytä minkä takia leikkas. 10h noin ajettu alakertarempan ja sylinterin uusimisen jälkeen. N.5km ajoin ennen leikkaamista, joten kone ei ollut kylmä. Takarenkaan löi lukkoon.
Pytty ja mäntä oli a kokoa ja tuli kummatkin samassa paketissa, epäilen että välys oli 0.05, olisko liian pieni?
Tuossa muutama kuva auttamaan arvailua, kiitti etukäteen avusta :)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 5872_n.jpg
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6656_n.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 1622_n.jpg
https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%2 ... gDJKxbqjDQ
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
^JJM^
Pyörä:
HVA 144
Liittynyt:
10.11.2012 16:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ^JJM^ » 19.5.2014 22:32

Millaista ajoa noi ekat 5km? Ja ei se ainakaan tosta välyksestä johdu..
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 19.5.2014 22:47

2 päivää siis ollut jo ajossa. Tänään perus lämmitys pihassa, alussa ajoin pienillä kiekoilla, paljon välikaasua. yli 4km ajelin 80-100 vauhtia sillontällön pieniä kiihytyksiä. Loppuunasti en vedättäny varmaan kertaakaan ennenkun lähin auton ohi ja nostin keulan, hetki keula ilmassa ja rengas lukkoon..
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
^JJM^
Pyörä:
HVA 144
Liittynyt:
10.11.2012 16:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ^JJM^ » 19.5.2014 23:11

Laitappa kuva tulpasta ja männästäkin yks sellanen ylhäältä päin otettu kuva.
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 19.5.2014 23:29

Pistän huomenaauna kuvan männän laesta. Tulpasta on kuva tossa akasemmassa viestissä viimenen dropboxin linkki. Seokset kokeilin eilen niin että kiihytin kolmosella ihan loppuunasti. Kiihtyminen ei tökänny ihan seinään vaa vähän ns hyytymällä joten ei kiertäny ihan loppuunasti jos nyt muistan ton oikeinpäin ja tänään oli vielä lämpimämpi keli kun eilen
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 19.5.2014 23:35

Ettei jonkin sortin imuvuotoa ois tullu? Itellä leikkas oletettavasti siitö syystä tuossa vähä aikaa sitten... Tai sitte vaikka ps. Tarpeeks iso nii jos kävi laihalla neulan alueella ku sanoit 80-100 ajellees? Ja oletettavasti keula ylhäällä neulan alueella pumppasit jenkaa :D
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 19.5.2014 23:45

Imukaula, sen tiiviste ja mangneeton stefat oli uudet... Ja siis ajelin 80-100 piikin alapuolelta, välillä kiihytys piikille, välikaasuja jne ennen sitä kiihdytystä+keulan nostoa jossa sitten kilkkas, sillonku keula oli pystyssä ni oli kyl reilusti piikillä ni luulisin aikalailla pääsuuttimen alueella olleen kun vauhtiakin oli kerta kohtuupaljon
Osaisko joku tietonen kertoa mitä muuta mäntää tähän 144 saa kun alkuperänen+wössner ja välykseks 5 vai 6 satkua? pytty on a kokoa ja tod näkösesti .99 koossa (huomenna saa tarkan mitan). Wössnerin männät on käsittääkseni takomäntiä ja a koko on .94. Mun jären mukaan toi 5 satkua takomännässä etenkin näin korkeeviritteisessä on liian vähän
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
HighSpeed
Pyörä:
Onhan noita...
Liittynyt:
18.12.2007 19:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HighSpeed » 20.5.2014 13:04

Jos nyt puhutaan päittäisvälyksistä, niin kuulostaa kyllä sen verran pieneltä, että saattaa hyvinkin olla leipomisen syy. Anyway hieman rauhallisempi sisäänajo voisi olla uudella männällä sitten paikallaan... ;)