Isommista nelaripyöristä löytyy aika monestakin eräänlaista pakoaukonsäädintä (esim. Yamahan EXUP).
Pääsääntöisesti servolla kääntyvä läppä, yleensä melko lähellä vaimentimen liitosta, joka alakierroksilla lähes kiinni ollessaan lisää vääntöä. Piikkisiin näitä ei kylläkään ole vielä tullut.
2-tahtisista löytyy monenlaista erityyppistä pakoaukonsäädintä, joilla kaikilla on yhteisenä tavoitteena muokata pakoaukon muotoa alhaisilla kierroksilla. Pääsääntöisesti ne madaltavat pakoaukkoa, jolloin aukioloaika pienenee, puristuskorkeus kasvaa ja vääntöä syntyy.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...