Aprilia RS125 viritys/tekniikka

hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 18.4.2015 22:09

luxus16 kirjoitti:Pitäiskö luistin olla tuollainen metallinen ? :lol: Ite sain ainakin mopon luistia muistuttavan näköisen mustan muovisen, ja on aivan pyöreä ja pieni :nolo:
Pitää viellä varmistaa että onhan uudenmalli apikoissa vhst kaasari?

Varmaankin väärä luisti tullu jos tuolta moposportista tilasit kannattee niiltä kysellä että lähettäsivätkö sen oikeen luistin :lol:
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 21.4.2015 20:30

Mikäköhän vois olla räsässä vikana ku ei kulje kun jotain 130kmh?
Vakioputki on tyhjennetty, rave1 asennettu, boksi porattu ja suuttimii vaiheltu.
1 ja 2 vaihteel jaksaa kiertää sen noin 10-11k mut muilla vaihteil jää sinne 8-9k eikä kulje ku joku 130kmh? Ymmärtääkseni pitäs mennä TT:nä lujempaakin?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 22.4.2015 16:42

Ilmanputsarin kuri paikallaa? Siel on imuilman snorkkelista toinen puoli tukittu. Pitää joko ostaa uus tai avartaa vapaaksi.
Rave säädetty aukeamaan oikein että laippa nousee kokonaan ylös eikä jää puoliväliin jne?
Tai liian pitkät välit ettei kone jaksa kiertää puhtaasti.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 22.4.2015 20:17

Ilmanputsarista on kuri otettu myös pois. Väleinä on vakiovälit eli ei pitäs olla liian raskaat? Sitä ravea vois vielä katsella että toimii varmasti oikein
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 22.4.2015 22:33

Ite veikkaisin että rave säädetty väärin. Ei muuta ku niistä muttereista solenoidin edessä kääntelee, samalla painaa raven laipan aivan yläasentoonsa ja vetää solenoidin tapin pohjaan asti. Srn laipan kuuluu nousta alhaalta aivam ylös omaan koloonsa asti kun solenoidin tappi menee sisäasentoonsa.

Ja räsässä en tiiä väleistä, mutta ainakin säxässä vitusti liian raskaat välit tehtaalta tullessa ja ei jaksa kiertää kunnolla kutosella loppuun.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 23.4.2015 15:48

Mjoo pitääpä raven säätöä tsekkailla.

Mites tt räsillä ajelevilla muilla, ajatteko vakio väleillä vai?
theKehveli
Pyörä:
Piaggio nrg power dd, Aprilia rs 125 (2001)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
24.7.2013 2:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut theKehveli » 25.4.2015 1:37

Osaako kukaan sanoo paljonko kulutus lisääntyy, kun vaihtaa 28mm kaasarin tilalle 34mm kaasarin? :eek:
Olisko kellään myydä jollymoto race sp tai corsa putkea vuosimallin 2001 räsään? :)
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 25.4.2015 12:35

Raredzzi kirjoitti:Mjoo pitääpä raven säätöä tsekkailla.

Mites tt räsillä ajelevilla muilla, ajatteko vakio väleillä vai?

itellä kulki ainakin 130-135km/h kun pakoputken kiinnitysjouset olivat löysistyneet / löysät ja pakopaine työnti putkea kokoajan irti sylinteristä. normaalit huiput jossain 145-150 riippuen olosuhteesta. , onko mäntää vaihdettu milloin ? mitä suuttimia oot käyttäny? Itellä kerran kulahti myös männänrenkaat ja sen jälkeen ei jaksanut enää vetää :lol: onneksi helppo homma vaihtaa räsään mäntä :D
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 27.4.2015 18:36

hese1996 kirjoitti:
Raredzzi kirjoitti:Mjoo pitääpä raven säätöä tsekkailla.

Mites tt räsillä ajelevilla muilla, ajatteko vakio väleillä vai?

itellä kulki ainakin 130-135km/h kun pakoputken kiinnitysjouset olivat löysistyneet / löysät ja pakopaine työnti putkea kokoajan irti sylinteristä. normaalit huiput jossain 145-150 riippuen olosuhteesta. , onko mäntää vaihdettu milloin ? mitä suuttimia oot käyttäny? Itellä kerran kulahti myös männänrenkaat ja sen jälkeen ei jaksanut enää vetää :lol: onneksi helppo homma vaihtaa räsään mäntä :D


Mäntä vaihdettu noin 3000km sitten entisen omistajan toimesta. Pääsuuttimena on 190 ja tksuuttimena 45.

EDIT: Kävin kokeilemas taas noita huippuja, niin tosiaan 5 vaihteella menee sen about 130kmh, mutta kutosella taas ei jaksa mennä ja lähtee vauhti vähän hiipumaan. Eli mitä luulette, rupeisko huiput nousee jos vähän pienentäis välejä, että jaksais kutosellakin mennä? :|
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 27.4.2015 21:27

Mikä kaasari sulla on? Aika isolta kuulostaa ainaki toi 190 ps. Että jos se saakin liikaa soppaa ylhäältä ja tukehtuu..?
Tsekkasitko jo että rave toimii ja on oikein säädetty?

Luulis räsän kulkevan aikalailla kun oma säxäkin kerää gepsiin huippuja ~130 kmh
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 27.4.2015 22:49

Kaasarina on ihan vakio 28vhst. En usko että saa liikaa bensaa ku ei kuitenkaan röpötä tai boaa ym.

Ravee tsekkailen tos vappuna kun on aikaa.
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hese1996 » 28.4.2015 1:07

Raredzzi kirjoitti:Kaasarina on ihan vakio 28vhst. En usko että saa liikaa bensaa ku ei kuitenkaan röpötä tai boaa ym.

Ravee tsekkailen tos vappuna kun on aikaa.

Kuulostaa hirveen isolta tuokin pääsuutin ku itellä oli phbh 28 kaasarissa 125ps ja 62tk suutin ja raskaammilla väleiillä kulki sen 164km/h , tosin myötätuuleen :lol: Mutta onhan ne ihan eri kaasarit niin en mene siitä sanomaan sitten mitään että kuinka oikeat ne on :D
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 28.4.2015 9:37

Tuola tietopankisa ainaki luki että tehdas suosittelee tt:seen 180 suutinta, mutta jos haluaa kestävyyttä niin sit viel pikkase isompaa. Mulla ois tos pikkuse pienempääki suutinta, niin jos mikää ei rupee auttaa nii voishan sitäki kokeilla.
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ojatalo » 28.4.2015 11:42

Dellorto VHST on totaalisen eri kuin PHBH28bd. Niiden suutinten yms osien kokoja ei voi mitenkään verrata keskenään.


onko se A1 kuriputki (CATti ym kuri osaa sisällä) tyhjennetty kokonaan varmasti ? esim oliko paisarin takaosassa halk 30mm tms putkenpätkä "Stingerin" ja Catin välissä.

Joskus jotkut poistaa pelkän CATin jolloin sinne Paisarin perälle jää vielä kuristuksia.............

Kun jossain on vikaa, on ne TT välitykset liian raskaat, 6-vaihteella hyyttyy ja huiput laskee "verrattuna vaikka 5-vaihteeseen" suhteellisesti.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 28.4.2015 14:10

Kyllä se putki on mielestäni ihan tyhjäks laitettu. Uskon että se vika löytyy raven säädöistä.

Mitä tarkotat "tt-väleillä"? Ite ajelen ainaki vakioväleillä jotka tuntuu ainaki olevan aika raskaat.

EDIT: Katoin noi mun välit niin ne oli 16/41, eli onko liian raskaat?