Cagiva Mito viritys/tekniikka

JesseKola
Liittynyt:
31.5.2012 20:37
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JesseKola » 11.8.2012 19:36

Nyt jos jollain sattuu olemaan Cagiva mitoon moottori myynnissä nii ilmotelkaas!!? ;)
lare_95
Pyörä:
Cagiva planet vm-00,Aprilia rx vm-00 ja Harrikka ss vm-78
Liittynyt:
14.3.2012 16:16
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lare_95 » 12.8.2012 15:44

Koko kone vai pelkkä alakerta?
JesseKola
Liittynyt:
31.5.2012 20:37
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JesseKola » 12.8.2012 20:37

No alakerta riittäis kun pytty ja mäntä ehjät.. löytyiskö sult?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 12.8.2012 21:43

Nyt heitti mito taas omituiseksi. Tossa yksi ilta alkoi starttaamaan vähän nihkeästi ja pätkimään alakiekoilla. Noh, vaihdoin tulpan ja pätkiminen lakkasi. Kun pyörä on paikallaan pidemmän aikaa (tunnin tai pari) niin että kone ehtii jäähtyä ei starttaa oikein millään. Sitten kun lorauttaa tulpanreiästä bensaa se starttaa hyvin ja jää tyhjäkäynnille täysin normaalisti. Eli kylmänän ei oikein tahdo jostakinsyystä imasta bensaa ennen kun saa sen hörähtämään käymään.

Kellään ideoita mistä mahtaisi johtua?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
tombee_95
Liittynyt:
27.9.2010 19:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tombee_95 » 13.8.2012 16:20

noniin nyt uus cdi vaihettu eikä vieläkään tuu kipinää eli missä vika stattorilta tulee virtaa mut cdi ja puolan välisistä johoista en saa mitään lukemia? voi siihen vaikuttaa se et puola paskana?
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 13.8.2012 23:12

Eikös turevoiteluu piä laittaa isommalle ku vaihtaa isomma kaasari? Ja miteköhä se tapahtuu?
Antonna
Pyörä:
Cagiva Mito ORO#6
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
13.9.2010 22:37
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Antonna » 18.8.2012 13:16

Mistä voin ostaa uuden tai käytetyn vauhtipyörän 05-07 mitoon?
mikk0h
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
27.7.2011 23:14
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikk0h » 20.8.2012 23:25

JesseKola kirjoitti:miksi mitostani kuuluu aivan järkyttävä kilahdus kun starttaa? mäntä, pytty yms ehjiä... olisiko starttimoottori paskana?

vähä ehkä hidas vastaus mutta sulta on tod.näk magneeton kiila murusina.. mulla oli sama vika joskus
JesseKola
Liittynyt:
31.5.2012 20:37
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JesseKola » 21.8.2012 17:32

mikk0h kirjoitti:
JesseKola kirjoitti:miksi mitostani kuuluu aivan järkyttävä kilahdus kun starttaa? mäntä, pytty yms ehjiä... olisiko starttimoottori paskana?

vähä ehkä hidas vastaus mutta sulta on tod.näk magneeton kiila murusina.. mulla oli sama vika joskus



Haha :D, kiitos vastauksista mutta vika löytyi jo ja kiertokangen laakerit oli paskana.. :lol: se on kai lähetettävä nakkilan pyörä ja mopoo kampiakseli kiertokankineen kun sitä kiertokankea ei sieltä ite pois saa... :s
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pemppis » 23.8.2012 9:20

Nyt ihmiset oikeesti! Mito vihdoin kilvissä ja nyt on aika parantaa tehoja. Mistä saan ostettuu 35 Mikunin ja siihen sopivan imukaulan sekä kaikki vaijerit?! Jolly ja pitkät välit on tilattu italiasta ja enää puuttuu kaasari. Jos ei Mikunia löydy, niin ajaako se 34 Dellorto saman asian?
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 27.8.2012 20:07

Mites tiuhaan noi öljyt pitäis vaihtaa ja mitkäköhän olis hyvät öljyt? Ja paljonkohan männällä ajelee?
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 28.8.2012 16:54

Mä en yli viittä tonnia öljyillä ajais. 2-renkanen mäntä kestää käyttäjästä riippuen 10-25tkm, ellet mitään ihan kardinaalimunausta tee.
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut löre » 29.8.2012 0:21

Tarvittaisiin pikaista apua tuon pakoaukon-säätimen kanssa! Eli virrat päälle laittaessa liike jää hieman vajaaksi. Ala-asennosta ylä-asentoon ei jaksa servon voimintäysin mennä, joten todennäköisesti laippa jää hieman auki. Alavääntöjä löytyy ja piikin nappaa, mutta puhti loppuu äkkiä piikin jälkeen? Voiko syynä olla vain karstainen laippa? Sillä laipan saan kuitenkin käsin vaijereista lukittua yläasentoon, jolloin puhtia riittää sinne punarajalle saakka. Auttaisiko pelkkä cts:n mekaanisten osien puhdistus asiaan? :nolo:
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 30.8.2012 22:49

Mikäköhä on ku kiekat tyssää rajusti johonki alle 11000?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 31.8.2012 16:39

CTS laippa ei aukea?

Sitten oma mato alkoi taas vähän kakkia :lol:

Ollut viimeaikoina pientä sähköhäikkää ja muuta päänvaivaa. Tänään sitten rupesi pitämään ihan erilaista ääntä kuin ennen. Ei ole kauhean terävä 2t ääni ja kuulostaa kuin siellä olisi toinen pytty myös jonka mäntä perässä. Eli äänet on paljon sillaset smoothimmat. Äänistä viis, muttakun sen kanssa ilmenee tärinää 4000rpm ---> eli jotain siellä on paskaksi menossa.

CTS laippa lukittu ylös, lämmöt normit, keväällä vaihdettu liikkeessä uusi kiertokankisarja, laakerit yms. Männänvaihto olisi kyllä pian edessä, mutta tuskin se nyt tollasta rallatusta teettää?

Niinjuu ja tässä kun luin edellisiä viestejä niin mullakin startti kilahti niin perkeleesti ennen kun lahosi totaalisesti eli startin benedixin (ei varmasti mennyt kirjoitus oikein) ratas kulunut niinpaljon että pyörii startti tyhjää.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi