Yamaha DT viritys/tekniikka

anzero4
Liittynyt:
13.3.2012 17:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut anzero4 » 2.8.2013 23:16

Joo o, mikähän tossa omassa ruoskassa ny mahtaa kiikastaa, täänään ajoin normaalisti ni nosti lämmot punaselle ja sitten tien sivuun ja seis ni paisuntasäiliössä nesteet kiehuu ja ylivuoto letkusta nestettä pihalle, no sitten annoin jäähtyä ja ajoin huoltsikan pihaan ja ostin jäähdytysnestettä ja syyläri täyteen. sitten kokeilin startata ilman syylärin korkkia niin sylki vaan nesteet syyläristä ulos, eli kerää hirveet paineet järjestelmään, ite mietin voisko huohottimessa olla jotain vikaa ja tietty kannentiiviste vuotaa jne mutta onko muita syyn aiheuttajia ?
in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 3.8.2013 0:44

Kannentiiviste vuotaa melko varmasti. Aika monella näkyy olevan tota samaa ja kaikki kuitenkin kysyy :lol:
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 5.8.2013 11:09

Se kansi PITÄÄ oikasta joka kerta kun sen avaa.

Kannen kiristys oikeassa järjestyksessä momenttiavaimella on myös erittäin suotavaa, ne kun tekee niin kansi pitää aivanb loistavasti ihan niillä tarviketiivisteilläkin...
¤SuZuKi¤
pojandt2005
Pyörä:
DT 125 RE 2005
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
27.6.2013 13:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pojandt2005 » 6.8.2013 10:24

pojandt2005 kirjoitti:
Synthetic kirjoitti:Mulla on jotkut männänrenkaat ,ylimääräsenä, kokoa en muista nyt tähän hätään. pitää kahtoa.


Eipä hätä olekkaan tämän näköinen :) Heikkinen soitti männänmyyjälle ja laittavat proxin männänrenkaat postiin.. :v maanantai-aamuna perillä. . MP-mesta ostaa kuulema sen verran paljon tavaraa sieltä, että kannattaa palvella. :)
Täytyy yrittää kasata hieman harkitummin. .

Hyvä hyvä, säästöä (jos tässä ny mitään säätöä tulee :) n. 50€

Kiitos ja silleen

Uusi mäntä ja renkaat paikallaan, sylinteri ym. härpäkkeeet kiinni. Paljonkohan tuon DT:n nestetilavuus on? Taidan käyttää hakua, ei jouda nyt miihailemaan. Hyvältä näyttää vielä.. :)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 6.8.2013 15:54

Vaihteistoöljyä menee 7,5dl. Koneen kyljessä lukee se 750cm³.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
mammuzi
Pyörä:
Yamaha Dt 125 r '95 Gas Gas EC 50 '06
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.3.2013 10:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mammuzi » 6.8.2013 19:22

Vai meinasiko kysyjä moottorin kuutiotilavuutta kun on porautettu ylikokoon?
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 6.8.2013 20:26

VAI olikohan ,kenties kyseessä ,jäähdytys nesteen määrä ? :D
MlETTINEN
Liittynyt:
7.11.2012 22:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MlETTINEN » 7.8.2013 10:32

Tarvisin kuvan DTn kaasarista. Purin omani, enkä ole nyt täysin varma onko kaikki letkut oikeilla paikoilla :s.

Toinen ongelma on että takajarrulevyn kiinnityspultit ottaa kiinni jarrusatulaan estäen takarenkaan pyörimisen. En tiedä onko väärät pultit, satulassa joku vika vai asennuksessa käynyt virhe.

Kiitos etukäteen.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 7.8.2013 14:46

MlETTINEN kirjoitti:Tarvisin kuvan DTn kaasarista. Purin omani, enkä ole nyt täysin varma onko kaikki letkut oikeilla paikoilla :s.

Toinen ongelma on että takajarrulevyn kiinnityspultit ottaa kiinni jarrusatulaan estäen takarenkaan pyörimisen. En tiedä onko väärät pultit, satulassa joku vika vai asennuksessa käynyt virhe.

Kiitos etukäteen.



http://www.youtube.com/watch?v=k2gKQjWAXM4

Tuossapa on ihan video ,sulle. Vaikka dt:een kaasari on jo melko yksin kertainen kapistus. Kyllä ne ihan puhtaalla järellä saa selville. Oikealla puolella on vain kaasuttimen lämmitys paikat ja tankilta-kaasariin nippa.

Ja tuohon jälkimmäiseen, vaihda vaikka normaalit kuusiokanta pultit siihen, ne mahtuu pyörimään vaikka rikan kanssa.
Vilhobooy
Pyörä:
DT 125 RE 06
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.1.2013 19:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vilhobooy » 7.8.2013 19:21

mikähän on detsissä vikana ku ruvennu lämpiämään yhtäkkiä normaalia enemmä..? kaasari on säädöissä, jäähdytys nesteet vaihdettu ja ne kiertää.. öljypumppusäädetty nollan ja ykkösen väliin.. "viri"osina tyhjätty vakioputki,ypvs, vähän avarrettu putsari ja 300 ja 25 suuttimet.. nyt muutama viikko sitten asensin ex derbin flektin syyläriin joka lähtee pyörimään kun virrat kääntää päälle, se auttaa pysymään paljo viileämpänä hellekeleillä.. mutta ymmärrys alkaa loppumaan taas tämän kans :roll:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 7.8.2013 21:35

Olisko se perinteinen kannentiiviste? Jos on huonompi lähtemään kylmänä käyntiin ja savuttaa niin bingo.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Vilhobooy
Pyörä:
DT 125 RE 06
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.1.2013 19:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vilhobooy » 7.8.2013 23:38

Mäkistation kirjoitti:Olisko se perinteinen kannentiiviste? Jos on huonompi lähtemään kylmänä käyntiin ja savuttaa niin bingo.


aika hyvin lähtee kylmänä käyntiin ryypynkans, ja kylmänä vähä savuttaa mutta sitte ku lämpee niin ei savuutakkaa juuri yhtää (?) ja jäähdytin nesteen sekaan tuu öljyä.. eikä vuoda mistää ylivuotoletkusta tai mitii.
Delmore
Pyörä:
Tunturi Tiger Aqua
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
4.1.2009 18:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Delmore » 12.8.2013 19:05

Mikähän detsissä vois olla vikana, joka vaihteella vetää mainiosti, mutta kun iskee 6 vaihteen ni alkaa pätkimään kuuluu sellanen '' vo, vo,vo'' :paha: , pytty ja mäntä vasta laitettu, uus kannentiiviste, alatiiviste, uudet kampiakselin stefat... kuriton on, 28mm vakiokaasari, putsattu, 380 suutin... aikasempi suutin oli 290 ja mäntää melkee suli reikä :D
Vilhobooy
Pyörä:
DT 125 RE 06
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.1.2013 19:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vilhobooy » 13.8.2013 15:37

Vilhobooy kirjoitti:
Mäkistation kirjoitti:Olisko se perinteinen kannentiiviste? Jos on huonompi lähtemään kylmänä käyntiin ja savuttaa niin bingo.


aika hyvin lähtee kylmänä käyntiin ryypynkans, ja kylmänä vähä savuttaa mutta sitte ku lämpee niin ei savuutakkaa juuri yhtää (?) ja jäähdytin nesteen sekaan tuu öljyä.. eikä vuoda mistää ylivuotoletkusta tai mitii.


Edit: ja nesteetkään ei katoa säiliösta tai syyläristä..
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 13.8.2013 23:20

Delmore:

Millasilla kierroksilla? Kaasun asento? Tekeekö samaa muilla vaihteilla ja eri kierroksilla?