Alkaa jo pikkuhiljaa mennä ymmärrys tuon säätämisen kanssa. Eli ostin tuossa jokuaika sitten vm-giannellin arrowin tilalle ja nyt ei meinaa toimia sitten millään vaikka miten säätäis. Alunperin arrowin kanssa kiinni oli 30tk, 300ps ja sokka ylimmässä lovessa, toimi erittäin hyvin ja kiersi puhtaasti ylös. Kaverilla oli samat säädöt, paitsi 25tk giannellin kanssa ja toimi erittäin hyvin. Kummallakin oli putsarina pipercross. No laitoin sitten giannellin kiinni entisillä säädöillä ja ei sitten toiminut yhtään. Kävi ylhäältä liian laihalla kun pätki, iski liekkiä ja kuumeni niin pirusti. Vetoja ei ollut yhtään. No kokeilin sitten isompaa ps ja 35tk kun kävi alhaaltakin laihalla. Ei toiminut vieläkään. Kävi edelleen alhaalta laihalla. Vaihtelin aikani siinä suuttimia eestaas eikä vaan alkanut toimiin. Laitoin sitten vakioputsarin avarrettuna kiinni ja 300ps 35tk sokka keskelle. Toimi vähän paremmin mutta alhaalta laihalla eikä vaan jaksanut kiertää ylhäältä. Nyt 310ps 40tk sokka keskellä ja käy vieläkin alhaalta laihalla. Ylhäältä kiertää puhtaasti ilman ryyppyä ja kun ryypyn pistää päälle niin alkaa selvästi käymään rikkaalla. Mutta ei niin ei, kierrokset vaan loppuu kesken, vääntöalue vaan loppuu aikasemmin ylhäältä mitä arrowissa. Ei vaan kierrä. Mistä tää vois nyt johtua? Männällä 2-3tkm ajettu, ei yhtään ohipuhallusta ja pytyssä näkyy hoonausjäljet, kaasari ja putsari puhdistettu lukuisia kertoja, bensapinta tarkistettu (18mm nakkilan mukaan), ypvs toimii, eri tulppia kokeiltu. Voiko pyttykoro aiheuttaa ylhäältä toimimattomuuden vaikka eihän sen pitäisi mahdollista olla kun arrowin on alavääntösempi putki ja sekin veti ylempää... Eli siis viriä pyttykoro ja kansi laskettu. Läpätkään ei raota eikä oo imuvuotoja.
e: siis kiertää puhtaasti, eli ei jää röpöttämään/pätkimään mut loppuu vaan yhtäkkiä kesken.