Yamaha DT viritys/tekniikka

pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 5.7.2012 15:19

moposeksuaali kirjoitti:Kysytääs nyt sitten täälläkin, eli ostin tommosen bilteman kiekkamittarin niin mihin isken sen singnaalijohdon? Puolaan menevään johtoonko?

Ja eikös se ole 495ml/per pumppu mitä tuota öljyä laitetaan?

Kiitos jo etukäteen :)

linkkas mulle et mikä kiekkamittari kyseessä?
moposeksuaali
Pyörä:
detsoni
Liittynyt:
21.10.2009 0:42
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut moposeksuaali » 5.7.2012 16:37

tämä
V_H
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 5.7.2012 17:20

Mielenkiinnon vuoksi kysynkin että mitä teet tuolla kun kiekat vaan 8k asti?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 5.7.2012 17:31

joku myy mulle heti nyt 32mm tai yli, mut ei yli 36mm imukaulan! joko itetehty tai cr/yz! yv:tä vain! :)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 5.7.2012 18:04

V_H kirjoitti:Mielenkiinnon vuoksi kysynkin että mitä teet tuolla kun kiekat vaan 8k asti?

Tiestääkseni noi nelareihi tarkoitetut mittarit pitää muuttaa kakstahti sopiviksi eli mittarin taukseen laitetaan tupla numerot.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 5.7.2012 22:14

En kyllä usko että speelais vaan tulpajoho ympäril pyöritettynä. CDI:ltä puolalle tulevaan johtoon kiinni ne useimmiten kytketään ellei sitten pyörästä löydy valmista liitäntää kierroslukumittarille jota dt:stä ei löydy :P

Tosin itse tänään kytkin Koson kiekkamittarin ja ei toiminutkaan siinä puolan liittimessä vaikka oikein kytketty oli ohjeiden mukaisesti joten päädyin pyörittämään signaalijohdon tulpanjohdon ympärille :lol:
Kyllähän se vähän häiriöö ottaa siitä tulpanjohdon ympäriltä :p Suottaapi johtua siitä että jouduin jatkamaan sitä signaalijohtoa ja ei ollu niin eristettyä kuin se varsinainen johto jota jatkoin :p
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 6.7.2012 15:04

Paljonkohan deeteesetäni irtoaa heppoja? arrowin kokoputkisto, ypvs täysin koroton yläkierroksilla, 34mm koso, pipercross, yz 32mm imukaula, ja pytyn 2mm koro ja laskettu saman verran.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 7.7.2012 2:11

Varmaan se 25 konia. Onko muuten minkä vm. yz kaula ja tuo koso on kaiketi keihinin kopio?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 7.7.2012 12:59

_rieska_ kirjoitti:Varmaan se 25 konia. Onko muuten minkä vm. yz kaula ja tuo koso on kaiketi keihinin kopio?

Kyllä nyt muutama enemmän. ;) 1979. joo vissiin PWK kopio.
Morkkis90
Liittynyt:
11.6.2012 22:04
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Morkkis90 » 7.7.2012 19:38

Morjens!

Voisiko joku viisaampi valaista, että minkäslainen toi arrown tehari ja änkkä on tos dt:sä? Ottaako piikkiä alhaalta vaiko ylhäältä? Onko hyvä ajaa ja kertokaa kaikkee muutaki kokemuksia putkesta.

Kiitän
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 7.7.2012 21:09

Morkkis90 kirjoitti:Morjens!

Voisiko joku viisaampi valaista, että minkäslainen toi arrown tehari ja änkkä on tos dt:sä? Ottaako piikkiä alhaalta vaiko ylhäältä? Onko hyvä ajaa ja kertokaa kaikkee muutaki kokemuksia putkesta.

Kiitän

Ylhäältä tuo vetää, mut ei nii ylhäält ku deppi, itse omistan arrowin, ja kyllä tykkään ! Alaväännöilläkin pääsee eteenpäin, ja änkkä on mukavan hyvä. :D
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Synthetic » 7.7.2012 22:09

Synthetic kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=qWmyNf4xHFI&feature=youtu.be

Tossa viel videoo siitä ylikuumenis ongelmasta. :s
Eli kierrokset jos ylittää 6000rpm nii rupee nostaa lämpöjä. 8000rpm 100km/H vauhis nostaa jo melkee punaselle.Eli semmosta 80km/h pystyy ajaa.Paisunta säiliöstä on hävinny ihan vähän jäähdytys nestettä.
Sitten lopuksi kun sammuttaa ,niin tavallaan imasee nesteet takas syyläriin ja kuuluu samanlainen äänikun lavuaarista. :lol:
Ja kaasuttimen säätöarvot = Ps 280 ,tk25 ja neula keskimäisessä lovessa.



Nyt ois ktm kannentiivisteelle sorvattu ura.Samat oireet jatkuvat mitä aiemminkin.
Toimii vähän ehkä paremmin.Mikä vielä voisi mättää? Ainut ,että vesipumpun aksilan stefa vuotaa ? Ei taida muita vaihto ehtoja enää olla.
terppa69
Pyörä:
dt 125r
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
5.12.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut terppa69 » 8.7.2012 17:19

semmosta kyssyisin et mulla on tommone athenan 125cc pytty sen halkasija o 56mm
nii pittääkö mun ostaa tommone mäntä siihen onko oikeen kokonen?
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... _naN5GScQ0

ja käykö siihen pyttyyn tuo tiiviste sarja
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... _nbGZGScQ0
Viimeksi muokannut terppa69 päivämäärä 8.7.2012 22:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 8.7.2012 18:13

pelle000 kirjoitti:
Morkkis90 kirjoitti:Morjens!

Voisiko joku viisaampi valaista, että minkäslainen toi arrown tehari ja änkkä on tos dt:sä? Ottaako piikkiä alhaalta vaiko ylhäältä? Onko hyvä ajaa ja kertokaa kaikkee muutaki kokemuksia putkesta.

Kiitän

Ylhäältä tuo vetää, mut ei nii ylhäält ku deppi, itse omistan arrowin, ja kyllä tykkään ! Alaväännöilläkin pääsee eteenpäin, ja änkkä on mukavan hyvä. :D

Deppi kiekuu inahduksen korkeemmalla kun Arrowi.
Yleisesti Arrow ja Dep ei ole mihinkään muuhun hyvä kun just TäYzIi ajamiseen :P
Oli huomattavasti mielekkäämpää vaihtaa aikoinaan Arrowista Athenaan jossa vääntöalue oli huomattavasti laajempi ja oli kivempi ajaa. Kun arrowilla piti aina vedättää kierrokset korkeella :D
Mut athena ei ottanu ees kunnon tuntusta piikkiä ja en saanu ku kolmotteella kunnon riuhtasulla ylös, arrowilla sain ku nykäs vaan ja piikistä nappas kolmosella keulan ylös :P Oli aika metka peli ajaa joskus Arrowilla ja ku ypvs lukittu yläasentoon ni nappas iha hyvän piikin :lol:
Dt:n tehoputket tehojärjestyksessä menee näin kokemuksen perusteella..
1.Dep
2. Arrow
3 Athena & Giannelli.
terppa69
Pyörä:
dt 125r
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
5.12.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut terppa69 » 9.7.2012 16:43

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... b15cea41c0
meneekö toi neulalaakeri 2001 vm detsiin