Yamaha DT viritys/tekniikka

Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 8.10.2013 22:05

Karstat poltettu toissapäivänä

E: en oikeen mitään syytä keksi kiertämättömyydelle kuin tuo pytty, että pitäiskö vaan ostaa vakiokansi ja laittaa senverta monta alapääntiivistettä että squish +1mm. Entisessä detsissä tehty juurikin tuolla tavalla eli korotusta on n.1mm ja squish 1mm ja toimii nyt arrowilla kaverilla ihan perkeleen hyvin, vetää paljon paremmin mitä giannelli. Alkaa pikkuhiljaa suoraansanoen vituttaa ku ei millään saa säätöihin/toimimaan kun tekis mieli ajellakkin...
Jonskuz
Liittynyt:
27.5.2013 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonskuz » 9.10.2013 18:22

Mitenkäs tuon DT:n kytkimen purku kun avasin kytkinkopan+otin ruuvit irti+levyt yms mutta millä konstilla tuon ison mutterin saa pois? :nolo: Huomenna (10.10) ois inssi että ois ihan kiva saada pyörä ajoonki :D
Edit: Ei mitää enää otin pulttipyssyn ja lattaraudan palasen kätee ni johan paukahti irti :D
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 9.10.2013 20:02

Pulttipyssyllähän se on helpoin ottaa, kunhan ensin vaan taittaa lukkolevyn auki. Ilman paineilmatyökaluja joutuisikin varmaan sitten hankkimaan erikoistyökalun kytkinkorin kiinnipitämiseen.
Otski97
Liittynyt:
27.11.2012 18:34
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Otski97 » 12.10.2013 10:45

Moi.
Mitä teharia suosittelett 05 detsiin?
Ja mistä saisi tilattu helposti? Mieluiten suomesta?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 12.10.2013 10:52

Itellä on DEP ja tykkään siitä tosi paljon. Taitaa olla ainoo kromattu putki minkä saa detsiin. Hyvät ylätehot, vääntää yhtä hyvin alhaalta kun kuriton vakio ja hyvät äänet.
Tuossa vähän esimerkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=W4xYUpCpCLE

Itse tilasin dirbikebitziltä. Tais maksaa jotain noin 300€ ja toimitus kesti viikon.
http://www.dirtbikebitz.com/dep-stroke- ... -7264.html
http://www.dirtbikebitz.com/dep-stroke- ... -7263.html
aethohlol
Liittynyt:
26.9.2013 21:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut aethohlol » 12.10.2013 15:38

Pystyiskö tähä virittää jotai nappirajottimen tapasta? muistelisin et jollai olis ollu. :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 12.10.2013 16:55

Miks pitäis mitää nappirajottimia laittaa? Ei nää oo mitää turpokitti terpejä.
Kai sen nyt jos oikein haluaa niin voi viritellä jonkun systeemin että saa napista YPVSän pysymään kiinni niin sitten ei oo enää yläkierroksilla tehoja.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.10.2013 17:19

HateCrew kirjoitti:Taitaa olla ainoo kromattu putki minkä saa detsiin

SPES.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 12.10.2013 17:48

http://bike-equipment.de/ tuolta saa kromattuna ainakin arrowin, athenan ja giannellin että kyllähän nuita nyt löytyy. Jos alaväännöstä pitää nii athena mutta jos haluaa vinguttaa ylhäältä niin dep/vanhanmallin giannelli.

Vielä tuohon mun ongelmaan että voiko tosissaan 1.1mm squish estää huippukierrokset giannellin kans? Ja onko voinu mennä ajoitukset liian korkealle pytyn noston takia? Jotenki ei voi uskoa mutta en sitten tiiä. Alhaalta lähtee todella tukkoisen tuntosesti ja piikki kestää todella lyhyen ajan. Ja miten voi olla mahdollista että alhaalta käy laihalla vaikka 40tk ja neulan sokka alimmassa lovessa!?!?!. ex-dt jossa arrow ja suht samanverran avarrettu vakioputsari niin neulan sokka keskellä, 300ps ja 27.5tk ja toimii erittäin hyvin, mutta oma dt 40tk ja laihalla :x .
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.10.2013 18:08

Mistä tiiät, että on laihalla.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 12.10.2013 18:15

lämpimänä tyhjäkäynniltä kun vääntää kaasun pohjaan nii booaa ja lopulta sammuu. Joo, tuohan vois merkata tietennii että kävis liian rikkaalla että tukehtuu, mutta ryyppy päällä sitten kiertää puhtaasti ylös :/. Isompaa pitäs tämän mukaan laittaa mutta tuntus jo seuraava koko eli 45tk olla jo häiritsevän iso detsiin kun yleisimmät koot 25-35... Yksilöitä jokainen tietenkin mutta silti. Ja yläkierroksillakaan ei paljoa väliä onko 280 vai 310 suutin, aina sama. Ei pätki, ei röpötä, ei booa. Kierrokset loppuu vaan kuten seinään, aivankuin ypvs ois lukittu. Muttakun syy ei oo ypvskään kun sama ongelma ypvs ylös lukittuna ja toiminnassa. Ja on säädetty oikein monta kertaa ja tarkistettu toiminta.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 12.10.2013 18:18

Voisko sitten olla CDI tai joku muu sytytykseen liittyvä osa rikki?
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Settis » 12.10.2013 18:26

Voi olla, mutta missäköhän kohti ois voinu hajota, kun vaihdoin pelkästään putken arrowista giannelliin, en mihinkään koskenut ja sillonki oli sama ongelma, ei lähelläkään kunnon säätöjä. Että en usko että ois yhden putkenvaihdon aikana hajonnut mikään. Voisko olla sytytyksessä vika kun ajoituksia nostettu pyttyä korottamalla > kiertää (tai pitäisi ainakin teoriassa...) korkeammalle > syttyä myöhemmälle/aikaisemmalle. Kanttakin kun on laskettu. Toisen kaverin detsistä oli kantta laskettu mutta pyttyä ei ollu korotettu, lähti alhaalta paljon puhtaammin ja piikki jatkui hetken pidempään, ei kauaa mutta hetken. Mutta siinäkin oli lyhyempikestoinen tehoalue mitä toisen kaverin detsissä jossa koskematon kansi ja sylinteri. Yksilöitä taasen mutta erot on todella suuria. Onko nyt mahdollista että pytyn korotus ja kannenlasku ois pilannu koko homman että uutta pyttyä ja kantta vakiokunnossa tilalle :D.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.10.2013 19:09

Settis kirjoitti:l Isompaa pitäs tämän mukaan laittaa mutta tuntus jo seuraava koko eli 45tk olla jo häiritsevän iso detsiin kun yleisimmät koot 25-35... Yksilöitä jokainen tietenkin mutta silti.

Itsellä 45tk, pienempää pitäs laittaa, vaikka ei tuo niin kamalaa vaikka onkin 45.
Silläkin booaa pienen hetken jos vääntää TK:ltä kaasun pohjaan.
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Gooby » 13.10.2013 23:49

-
Viimeksi muokannut Gooby päivämäärä 14.3.2014 12:19, muokattu yhteensä 1 kerran