hmm joo.Kaverin kanssa puhelin jolla on kokemusta tällästen mekaanisten osien kanssa jotka on kosketuksissa kovissa rasituksessa yms.kertoi että raven laipan vois joko cermakrome pinnoittaa tai black satin pinnoittaa,Black satin pinnoitus kestää 1100 asteen lämpöjä hilseilemättä,Mikä vois pidentää ton laipan ikää ja vähentää karstottumistahuomattavasti ?. lainataas vähän tekstiä tähän
Cermakrome
Cermakrome on vesipohjainen metallikeraamipinnoite, jonka avulla saadaan hyvin korroosiota kestävä, kiiltävä pinta. Kestää yli 750ºC metallin lämpötilan, aluskeraamin kanssa käytettynä 900ºC. Pinnoitteen voi ruiskuttaa itse ja kovettaa kotiuunissa, paistossa ei vapaudu myrkyllisiä höyryjä. Työvälineet voi pestä vedellä.
Kiillotus tapahtuu ns. lumputtamalla, tällöin saadaan kiillotettua alumiinia muistuttava pinta. Esikiillotukseen käy esimerkiksi saippuateräsvilla. Peilikiilto saavutetaan vain tärykiillotuskoneella.
Black Satin
Black Satin on liuotinpohjainen pakosarjapinnoite, jonka nimi on muodostunut jo käsitteeksi, sillä sen lämmöneristyskyky on omaa luokkaansa. Käyttökohteesta riippuen konehuoneen lämpötila voi laskea jopa yli 60ºC, vapauttaen lisää tehoa alentuneen imuilman lämpötilan kautta. Tavalliset käyttökohteet pakosarjojen, ahtimen pakopesien sekä muiden todella kuumien kohteiden ulkopinnat.
Pinnoite kestää 1100ºC metallin lämpötilan säröilemättä ja hilseilemättä. Pinnoitteen voi ruiskuttaa itse ja se kuivaa asennuskovuuteen vuorokaudessa ilman uunitusta. Lopullinen kovettuminen tapahtuu, kun kappale saavuttaa 430ºC lämpötilan ensimmäisen käytön yhteydessä. Pinnoitteen väri puolikiiltävä musta.
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.