Cagiva Mito viritys/tekniikka

Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Labomba » 26.2.2013 17:12

Juu sainkin kaverilta hiukan väärää tietoa, startti toimiikin iha hyvin mutta pyörä ei lataa akkua ajossa. Mistä voisi johtua ?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.2.2013 21:57

Siihen en osaa sanoa juuta enkö jaata koska itsellä ilmaantui sama vika ihan loppusyksystä ja siihen päättyi ajokausi. Pitää tutkia tässä kunhan kerkii.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Jesa3
Pyörä:
Derbi X-Treme SM -09 & Cagiva Mito 125 -05 TT
Liittynyt:
11.5.2011 18:36
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesa3 » 6.3.2013 23:06

Taitaa olla aika yleinen vika tää startti/akku/hiilet. Itse kun ostin oman mitoni niin lähti hienosti käymään startista. Vähän aikaa sitä iloa kesti kunnes piti alkaa työnteleen. Sitten alko mittarin valot sumeneen ja sitä myötä etuvalo. Nyt ollu muutaman kuukauden tallissa ja kun koitin mennä herätteleen ja työnteleen nii ei mitään elon merkkejä. Uus akku vaan samantein?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 7.3.2013 15:05

Ensiksi koittaisin ladata akun. Tosi on juu että mitossa on akku kovilla, etenkin startti vie virtaa ja lataus taisi alkaa vasta isommilla kierroksilla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 18.3.2013 21:48

Tuo edellinen ei kuulu mitenkään tähän aiheeseen, joten tuollaiset muuhun topicciin.

-
Itellä on kanssa ollut noita akku ongelmia mitossa. Syksyllä akku ei enää lataantunut ollenkaan vaikka kuinka kauan ajeli. Aina sai lykätä käyntiin. Eipä tahdo tuo akku latautua edes erillisen laturin kanssa. Eli vika varmaankin on akussa? Noh tilauksessa on nyt vähän laadukkaampi bochin akku. Toivottavasti häviäis noi akku ongelmat, ettei tarvi taas lykätä käyntiin, hieman ärsyttävää hommaa.

Onko muuten normaalia, että pakoaukonsäädin pitää hieman "kärsivää" ääntä? :)
Säädin liikuu kyllä normaalisti, mutta ääni on jotenkin normaalia kovempi ja se kuulostaa jotenkin että cts huutaisi apua. Välillä ääni on taas ihan normaali. Eli siis tarkistusääni kun pistää virrat päälle.
SLR
Pyörä:
Audi A3 -09
Paikkakunta:
Alastaro
Liittynyt:
1.7.2007 18:26
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SLR » 20.3.2013 10:41

Mikäs SP525:ssä mahtaa olla, kun ei käynnisty muuta kuin tulpan reiästä bensaa laittamalla. Silloin toimii lämmettyään normaalisti.

Tulppa uusittu, akku uusittu ja pyörä seissyt viime kesästä. Ajettu uudella bensalla 25km. Aina ollut vakio, ja mittarissa 5000km.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.3.2013 22:26

Itsellä oli yhessäkohtaa samaa ongelmaa, mutta vika ei ratkennut. Sitten lahosi startti ja työntämällä lähti. Joskin sillon sai toisinaan kylmällä koneella lykkiä itsensä näännyksiin.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
SLR
Pyörä:
Audi A3 -09
Paikkakunta:
Alastaro
Liittynyt:
1.7.2007 18:26
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SLR » 20.3.2013 22:35

Jaah, oli kaasuttimesta tk-suutin ja ilmeisesti ryyppy (?) suutin tukossa.
V*tutti vaan, kun hankittiin veljelle pyörä joka ostaessa toimi niin hienosti.
Onneksi tuli kuntoon, kumpa kelit vielä paranisi.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.3.2013 22:42

Joo. Mulla kaasari kanssa oikutteli joskus ja siellä oli suodattimessa (bensaletkun nipan alla) jotain mustaa roskaa aika paljon. Mut nyt itellä edessä koneremppa, toivottavasti lähtee vielä käymään :D
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
SLR
Pyörä:
Audi A3 -09
Paikkakunta:
Alastaro
Liittynyt:
1.7.2007 18:26
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SLR » 21.3.2013 18:10

Ai siellä kaasuttimessa on suodatin?
Sama homma toistuu... Ajattelin laittaa letkun väliin suodattimen. Ja puhdistaa sen kaasuttimen uudestaan.
Jesa3
Pyörä:
Derbi X-Treme SM -09 & Cagiva Mito 125 -05 TT
Liittynyt:
11.5.2011 18:36
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesa3 » 23.3.2013 10:51

Huh. Latasin akun ja johan taas pelittää iloisesti. Enää tarttis pienempi eturatas, takavalon polttimo ja matkustajan penkkiin laittaa lukko nii on valmis. :) Kesällä sit ehkä väriä vanteisiin.
Jesa3
Pyörä:
Derbi X-Treme SM -09 & Cagiva Mito 125 -05 TT
Liittynyt:
11.5.2011 18:36
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesa3 » 24.3.2013 22:10

Mitkäs ne parhaat välit ois jollymoton kaa jos kiihtyvyyttä haetaan? Nyt on niin pitkät välit, että pääsee hikiseen 120 ja kutos vaihde on turha. Eturatas 15 tai 16 piikkinen ja takana 39. Kun nopeesti katoin niin takarattaassa ois lukenu 49, mutta ei kai niin isoja mitoihin ole?
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 25.3.2013 16:33

14/41 on hyvät välit omasta mielestäni. Kiihtyy ja kulkee.
mpt.fi:stä löydät rattaat.
Jontur
Liittynyt:
4.12.2012 21:53
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jontur » 28.3.2013 18:41

Osaisko joku kertoa miten pääsis vaihtamaan miton parkkipolttimon? Täytyykö irroittaa valon umpio, vai onko jokin helpompi tapa :roll:
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 31.3.2013 14:21

Onko kenenkään mitossa ollut semmosta vikaa että kun pyörä on seissyt jonkin aikaa niin ilmeisesti neulaventtiili on jumissa tms koska bensahanan kun avaat niin kaikki tulee ylivuotoletkuista pihalle....?

Ja miten on kuuluuko -08 sp525 mitossa CTS:n tehdä tarkistusliike kun laittaa virrat päälle?