Cagiva Mito viritys/tekniikka

Jesa3
Pyörä:
Derbi X-Treme SM -09 & Cagiva Mito 125 -05 TT
Liittynyt:
11.5.2011 18:36
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesa3 » 31.3.2013 15:31

Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..
_Teba
Pyörä:
Cagiva Mito
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.7.2009 22:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _Teba » 31.3.2013 17:18

Jesa3 kirjoitti:Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..

Kato antaako kipinää, jos antaa laita bensaa tulpanreiästä ja starttaa.. jos hetken päästä sammuu niin bensan saannissa vikaa..
pode24
Pyörä:
Yamaha YZF-R125, Factory Bike desert 50R -07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.3.2012 20:13
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pode24 » 2.4.2013 10:25

[quote="]tomi["]Onko kenenkään mitossa ollut semmosta vikaa että kun pyörä on seissyt jonkin aikaa niin ilmeisesti neulaventtiili on jumissa tms koska bensahanan kun avaat niin kaikki tulee ylivuotoletkuista pihalle....?

quote]

Mun EVO2:ssa ilmeisesti sama ongelma. Mitä pitäis tehdä?
pode24
Pyörä:
Yamaha YZF-R125, Factory Bike desert 50R -07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.3.2012 20:13
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pode24 » 2.4.2013 23:13

Jesa3 kirjoitti:Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..


Mulla EVO2ssa sama ongelma. Mitä pitäis tehdä?
_Teba
Pyörä:
Cagiva Mito
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.7.2009 22:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _Teba » 2.4.2013 23:17

pode24 kirjoitti:
Jesa3 kirjoitti:Mitäs sitä seuraavaks koittais kun nyt on akku ladattu ja uudet bensat tankissa mutta ei vaan lähe sähköstartista käyntiin eikä työntämällä? Vähän pörähtää aina kun työntää mutta ei sen ihmeellisempää..


Mulla EVO2ssa sama ongelma. Mitä pitäis tehdä?


_Teba kirjoitti:Kato antaako kipinää, jos antaa laita bensaa tulpanreiästä ja starttaa.. jos hetken päästä sammuu niin bensan saannissa vikaa..

Opettele katsomaan muitakin viestejä..
samuppoika
Pyörä:
cagiva mito, ex yamaha jog, ex fude
Liittynyt:
22.9.2011 20:38
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut samuppoika » 4.4.2013 21:52

Ja sitten KUULOLLE!

Mitoon tehty koneremppa onnistuneesti. Remontin jälkeen päästy eteenpäin ajettua vain noin 1km koska talvi ja huonot seokset. Toissapäivänä seoksia taas hakemassa erään testilenkin jälkeen mitokka alkoikin PAKITTAMAAN. Tänään sainkin seokset kohilleen mutta ei hirveesti huvittaisi pakittelemalla ajella ku tietkin ovat vähän liukkaita :nolo:

Missä siis vika ? cdi vaihdettu vähän aikaa sitten joten siinä ei luulisia vikaa olevan.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 5.4.2013 9:55

Ei nyt millään pahalla, mutta tekstiä lukiessa alkoi naurattaa kun ensin oli alleviivattu tuo eteenpäinmeno ja sitten puhuttiin pakittelusta :D Mutta jooh, eikai se tyhjäkäynniltä yhtäkkiä pakittelemaan ruennut vaan startin jälkeen tjsp? Olen kuullut että kun on mennyt vauhtiksen kiila paskaksi, on vauhtis liikahtanut senverran että kone alkanut käymään takaperin kun ajoitus muuttunut.,
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 5.4.2013 14:14

Missähän voisi olla vika, kun mito ei kierrä ajossa kuin 10000..?
Piikki alkaa 7500rpm ja loppuu 9000rpm, ja sitten ei enää kiihdy siitä oikeastaan ollenkaan. Tökkäsee 9000 kohalle oikeastaan. Normaalistihan tämän pitäisi kiertää ainakin 12000ajossa.. Ja tuon putkenkin pitäisi jaksaa hyvin vääntää tuonne. Välit 14/41.
Viime kesänä meni helposti 165km/h, ja nyt hikisesti 140km/h.
Taisi olla sama ongelma viime kesänäkin, mutta en vain huomioinut sitä niin tarkasti.
Voiskohan tää johtua siitä että squish välitys on liian pieni?
Kaasaria oon yrittäny säätää vähän joka suuntaan, mutta eipä oo auttanut ollenkaan.
Auttakaapa nyt miestä hädässä, niin saa tuon hyviin säätöihin ennen kunnon ajokelejä. :lol:
Pytty 66650E
Kaasari 34 VHSB
Putki 68090
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 5.4.2013 15:43

Itsellä alkoi viimesyksynä vastaavanlainen ongelma että piikki loppui yhtäkkiä kuin seinään siinä 11 tonnin kierrosten kohdilla (tosin harvemmin niin korkeilla kiekoilla ajelin). Nyt kun kone on pöydällä niin huomasin että ylös lukittu pakoaukonsäädin oli laskeutunut hieman ja syyksi veikkaisin sitä. Sinun pyörän tehottomuuteen en osaa sanoa syytä,, katso nyt ainakin että pakoakonsäädin nousee ylös asti.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aarno » 7.4.2013 14:44

Jep, vika on luultavasti pa-säätimessä. Ei noussut todellakaan ylös asti, ja vuoti cts paperitiivisteestä öljyä pahasti. Nyt on uusi tiiviste tilauksessa ja sitten kokeillaan säätää cts hyvin.
jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jenääss » 8.4.2013 22:54

Jos joku cagivan omistaja tarvii takahäkin, matkustajan jalkatapit & rungot, planetin penkin ja jotain planetin muoveja nyt lähtee parilla kympillä mukaan, yv jos kiinnostaa :)
Helsingistä/keravalta voi hakea siis.
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod
Nassi_setä
Liittynyt:
8.6.2011 1:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nassi_setä » 11.4.2013 11:05

Moikka!
Tuli tossa talven aikana hankittua mikuni + 200H -kansi ja nyt olisi aika laittaa ne pyörään kiine. Tasapäämäntä löytyy jo ennestään ja sylinteri on gilardoni#1 A0401. Jotenka minkä paksunen tiiviste pitäisi olla?, kun tietopankki kertoo: "Squish clearancen säädämme alatiivisteillä sopivaksi millaisen haluamme..."

E:hieman selvennetty(toivottavasti..)
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 12.4.2013 9:12

Niin ois tollanen cagiva raptor -07 niin siinähän on sama tekniikka kuin mitossa.. tuli sit tilattua mäntä mutta vahingossa tasapää mäntä... Eli tuossahan on kupumäntä niin joudun varmaan tilamaan uuden sitten? Jos joku haluaa ostaa sen niin merkki wössner ja koko on A.
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 12.4.2013 19:05

Ajattelin ostaa käytetyn miton, 2006 eteenpäin olevan. En jaksa tätä foorumia läpi lukea, joten osaako joku pyörästä enemmän tietävä sanoa, minkälaisia tyyppivikoja pyörässä on, ja mitä kannattaa tarkistaa ostaessa? Ja mitä pyörän osista kannattaa erityisesti huoltaa, ja mikä paikka sattuu hajoamaan jos sille päälle sattuu. Eli näin yleisesti, kuinka kestävä/ laadukas pyörä on, jos en sitä erityisemmin rankaise?
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 17.4.2013 14:33

Mitossa ei pakoaukonsäädin toimi, virrat päälle laitettaessa tekee tarkistus liikkeen mutta ei muuten toimi. vaihdettu cts boxi, sulakkeet tarkistettu. mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?