Turbo nelariin

Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut Miuge » 25.8.2015 9:28

Kaveri hoiti kompurapuolen sovitukset sorvissa, itselle jäi vielä osien kokoonpano. Kompurapesän holkki on tehty kokonaan uusiksi, jonka laitoin paikalleen lukitteella ja kahdella uppokantaisella pultilla. Kompurasiiven taustalevyyn piti tehdä kuvanmukainen prikka, joka ohjaa virtausta siiveltä. Kuvaa en muistanut ottaa valmiista kokoonpanosta.
Kuva

Lopuksi kilkkeet runkoon ja säätö voi alkaa:
Kuva
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... at42jr.jpg
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut hese1996 » 2.7.2016 23:07

Noniin elikkäs tänään tuli ekat lenkit heitettyä mikilonilla, ahtojen noustessa tuntuu käyvän melko rikkaalla 0,7~0,8Bar näytti mittari ja tuntu vetävänkin ja sitten tuntu hukkuvan bensaan.. eli suutinjumppaa, välijäähyä ei tullu laitettua.. ois varmaan kannattanu, kun lämmöt meinaa nousta herkästi mutta kun vauhtia pitää riittävästi ja ei paikallaan revitä niin ei kuitenkaan keitä :D herää muuten yllättävän äkkiä tuo turbo kun 3 vaihteelta heti tyhjäkäynniltä alkaa tuottamaan painetta kun lyö kaasun pohjaan :lol: kuvia laittelen tänne heti kun joudan ja tubeen videota ;)
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut hese1996 » 4.7.2016 16:15

hese1996 kirjoitti:Noniin elikkäs tänään tuli ekat lenkit heitettyä mikilonilla, ahtojen noustessa tuntuu käyvän melko rikkaalla 0,7~0,8Bar näytti mittari ja tuntu vetävänkin ja sitten tuntu hukkuvan bensaan.. eli suutinjumppaa, välijäähyä ei tullu laitettua.. ois varmaan kannattanu, kun lämmöt meinaa nousta herkästi mutta kun vauhtia pitää riittävästi ja ei paikallaan revitä niin ei kuitenkaan keitä :D herää muuten yllättävän äkkiä tuo turbo kun 3 vaihteelta heti tyhjäkäynniltä alkaa tuottamaan painetta kun lyö kaasun pohjaan :lol: kuvia laittelen tänne heti kun joudan ja tubeen videota ;)
ilmeisesti kiihdytyspumppu temppuili ahdoilla ja kävi siksi erittäin rikkaalla, eilen puhalti 3 vaihteella 1Bar painetta ja hyvästi suhahti blow offi ku hölläs kaasun, 150 metriä mäessä suti niin perhanasti, kun ennen muutamia kymmeniä metrejä jakso sutittaa, no huomasin yhden pitotilta lähtevän putken olevan huonosti ja vuotavan välistä, laitoin kunnolla kiinni.... --> taas käy todella rikkaalla eli pienempiä suuttimia se huutaa :lol:
ZJ90
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
20.10.2015 15:03
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut ZJ90 » 4.7.2016 16:30

Siis mikä mikilon?
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut hese1996 » 4.7.2016 17:55

ZJ90 kirjoitti:Siis mikä mikilon?

250cc kilvellinen enduro loncin nestejäähy koneella, 1.9Td venton ahtimella :lol: pitot putkeen laitoin kuristimen ja sain sillä sen suunnilleen säätöihin, seossuhde mittari ei näytä jostain syystä mitään, vaikka aiemmin oli autossa kiinni ja toimi moitteetta :roll:
malpassin bensanpaineen säädinkin temppuilee kun painetta sai säädettyä suunnilleen kun on/off napista ahtopaine+ 0,3 tai ahtopaine+2 bar :lol: laitoin kumminkin tuon 0,3 bar + ahtopaine niin tuntuu pelaavan ihan hyvin, ihme ja kumma kun ei tuo kaasari tulvinut edes tuolla 2bar bensan paineella, osasyynä varmaan kumikärkinen neulaventtiili jonka satuin löytämään yhdestä kiinanihmeen kaasarista :lol:
hese1996
Pyörä:
Mikilon 250 M96 Turbo
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
20.6.2011 19:38
Re: Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut hese1996 » 14.7.2016 23:46

Kuva Nyt on osat nakeltu paikoilleen ja kohtalaisissa säädöissä, ahdoilla pelaa hyvin juuri ennen rajoitinta meinaa käydä rikkaalla ja välikaasulla käy myös hieman rikkaalla, yamaha YZ250F katteet tilaukseen ja pyörän yleisilmeestä koittaa saada hieman parempi sekä vetää johdot "vähän" paremmin. 0,7 Bar asettu ahdoiksi ja vetää huomattavan paljon paremmin vakioon nähden, kaasuttimesta piti ilmaventtiilit tukkia, kun työnti ahtoputket täyteen bensaa muutoin, tämän takia meinasi tukehtua jatkuvaan :D Kuva