Yamaha DT viritys/tekniikka

Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 19.12.2013 23:56

No ei oikeastaan pohjaa, tosi veltto vaan, jarruttaessa pitää jonkin aikaa jarruttaa ennenko alkaa vauhti hidastua, kun tuo keula heilahtaa eka..
Eli jos laittelen holkkia ja ohjearvon mukasesti 15w niin vois tulla ihan ok?

E: Miten jäykkä tuon swingin pitäs olla? Varmaan kannattaa tuo linkku puhistaa yms. Kun ei paljoa jousta jos vaikka istuu pyörälle.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.12.2013 11:46

Ainakin tzr:sssä pysty säätämään takajousen jännitystä, joten pystyisköhän detsissäkin? Kyllä se takapää pitää saada pieneen liikeeseen ihan pyörän päällä pomppiessakin, melko paskoja vaan noi detsin vakio takakepit... Teet vaan riittävän pitkät holkit sinne keulaan (kasaaminen saattaa sitten olla haastavaa, kun jousta pitää puristaa kasaan että korkin saa kierteille) ja laitat öljyksi 10w, varsinkin jos aiot ajaa nyt talvella. Se 15w on kuitenkin pakkasella todella jäykkää ja jos nytkään ei ole ollut pohjausongelmaa ja vaimennus on muutenkin toiminut niin miksipä sinne laittais yamahan suosittelemaa 10w jäykempää.

lareeee kirjoitti:Rieska mitä meinaat Kyseisellä "Custom" pakoputkella?
Ja eli pytty viilautukseen (170cc)
Olisiko silti parempi ostos ostaa ihan athenan 125cc?
Ilmeisesti sitäkin pitää viilata jos on tehojen perässä ? :D

Custom-pakoputki meinaa tässä tapauksessa kiinni olevalle/tulevalle kokoonpanolle mitoitettua tehoputkea. Joo, pytty vaan viilaukseen niin alkaa tehoja saamaan, mutta kannattaa nyt ensimmäisenä pohtia löytyykö sieltä tililtä ylimääräistä tonnia tai kahta kevarin virittelyyn. Jos tosiaan löytyy niin ei muutako pyttysarja jollekin ammattilaiselle työstöön ja palautus sitten toimivan putken kanssa.

Hommaa se 125 athena, siihen saa mäntiä (muistaakseni) halvemmalla kuin isompaan ja se on tehoiltaan samaa luokkaa kuin vakiopytty, mutta kansi ja ypvs on rakenteeltaan parempia/kestävämpiä kuin vakiossa. Niin ja jätä se ihan koskemattomaksi, laita tehari kiinni jos tuntuu ettei kulje riittävästi ja ajele toimivalla pyörällä piikki-ikä loppuun (1-2 kesää).
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 20.12.2013 13:31

...mutta 170cc Athenan hintaero on niin pieni ja tuskinpa sillä kovin montaa männällistä ajelet lareee ?
Vääntää kuitenkin paremmin.
¤SuZuKi¤
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 20.12.2013 14:56

_rieska_ kirjoitti:Ainakin tzr:sssä pysty säätämään takajousen jännitystä, joten pystyisköhän detsissäkin? Kyllä se takapää pitää saada pieneen liikeeseen ihan pyörän päällä pomppiessakin, melko paskoja vaan noi detsin vakio takakepit... Teet vaan riittävän pitkät holkit sinne keulaan (kasaaminen saattaa sitten olla haastavaa, kun jousta pitää puristaa kasaan että korkin saa kierteille) ja laitat öljyksi 10w, varsinkin jos aiot ajaa nyt talvella. Se 15w on kuitenkin pakkasella todella jäykkää ja jos nytkään ei ole ollut pohjausongelmaa ja vaimennus on muutenkin toiminut niin miksipä sinne laittais yamahan suosittelemaa 10w jäykempää.


En talvella meinaa ajaa, se keula on siis tosi veltto muttei pohjaa.
Meinaan vaan, että linkkuhan pitää rasvata aina välillä?
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 20.12.2013 16:06

Maekine kirjoitti:...mutta 170cc Athenan hintaero on niin pieni ja tuskinpa sillä kovin montaa männällistä ajelet lareee ?
Vääntää kuitenkin paremmin.


Nii nojoo totta tuokin mutta jos tehonlisäys on vähäinen niin en suinkaa tommoseen iske rahoja. Viilauttaminen vähä kiinnostais.. Eikö tuota 125cc athenaa muka voi viilata? Voihan vakio pyttyäkin? Ja sitten meneekö 36mm kaasari liian suureksi 125cc athenan kaa :D?
Yaaffe
Liittynyt:
3.4.2013 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yaaffe » 20.12.2013 20:52

Siis, tottakai tuo 170cc tuo enempi tehoa ja vääntöä, koska isompi mäntä ja sylinteri. Syntheticin projussa kävi penkittämässä 170cc sylinterillä ja 28mm kaasuttimella tulokseksi 28.69hp takarenkaalta. Tuota kaasarin kokoa olisi varaa nostaakkin esim. 35mm luulis nyt jonku verra enemmä irtoavan.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 20.12.2013 21:02

Enempi enempi, mutta ero on melko vähäinen...

...toisin kun noissa Dynoissa, jotka on tehty SÄÄTÖJEN hakemiseen, eikä tarkkaan, vertailukelpoisten tuloksien tekemiseen. Samassa penkissä voi samalla pärrällä saada eri päivänä ihan eri tuloksen.
¤SuZuKi¤
Yaaffe
Liittynyt:
3.4.2013 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yaaffe » 20.12.2013 21:37

Elikkäs tuo 170cc on aivan turha ostos?
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 21.12.2013 17:05

Elikkäs Irtooko sitä potkua nyt enemmän viilatulla 125cc ? Onko tuo 170cc ni täysin turha ostos :D?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 21.12.2013 17:59

Kummassahakohan on enemmän iskutilavuutta? Tottakai 170cc on tehokkaampi, molemmat vaatii muokkausta ja kunnon imu- ja pakosysteemit huipputehojen saavuttamiseks. Tuo 170cc on varmasti vakiona parempivääntöinen kuin 125cc olisi viilattuna. Lyhentää huomattavasti myös huoltoväliä tehojen nostaminen.

Ite ottasin 125cc enkä vaivautuis viilaukseen, kun tykkään tuosta vakiokoneesta kunnon putken kanssa. Alle 5l/100km kulutuskin on aika kiva. Ei niillä huipputehoilla niin väliä.

Tehotarpeeseen löytyy tallista sitten tuo kotari...
Yaaffe
Liittynyt:
3.4.2013 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yaaffe » 21.12.2013 20:14

Hommaa jostain YZ:tan kone, menee aika helposti kiinni DT:een runkoon.
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 22.12.2013 0:04

semmonen ois suunnitteillakin mut ennen sitä ni pitäs olla ehjä "vakio" kone.. :D ahtena 125cc lähteepi tilaukseen.. :)
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 22.12.2013 10:38

Yaaffe kirjoitti:Hommaa jostain YZ:tan kone, menee aika helposti kiinni DT:een runkoon.


Rahaa menee varmastikkin 400-1000e, riippuen mistä sen koneen löytää ja mitä siihen joutuu uusimaan. +työt.

Huoltovälit tihenee rajusti ja pyörän muut ominaisuudet eivät millään vastaa moottorin ominaisuuksia.

WR-Husseja ja Kotareita saa parilla tonnilla 2000-luvun alusta.

Onpa siis todella järkevää :roll:
¤SuZuKi¤
Yaaffe
Liittynyt:
3.4.2013 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yaaffe » 22.12.2013 16:45

En tiiä paljonko sun DT:eellä on arvoa, jos ei kovin paljoa niin eikö periaatteessa koko YZ kannata ostaa ja siitä siirtää kaikki? YZ:toja löytää tonnin pintaan.tai alle.
Viimeksi muokannut Yaaffe päivämäärä 22.12.2013 16:50, muokattu yhteensä 3 kertaa
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 22.12.2013 16:48

Paskat iskarit, raskas runko, huonot jarrut yms...