Yamaha TZR viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.12.2012 17:08

Onko säädöt persiillään, minkä värinen tulppa ja miltä se muutenkin näyttää? Onko ypvs säädetty oikein? Mikä on koneen kunto, millon rempattu?
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deseiner » 2.12.2012 21:14

Pääsuutin on 190, tk ei tietoa. Täyskoneremppa tehty noin 10000km sitte ja mäntä vaihdettu noin 7000km sitten.

y.p.v.s. säädöistä mitään tietoa mutta tuolta näyttää vaijerien päässä Kuva (vaijerit eivät ole servossa kiinni, koska kone on irti)

Tulppa on aika öljyisen näköinen Kuva
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.12.2012 22:17

Aevan helevetin rikkaalla käypi. Jos kerran on siankelli putkena, niin uskoisin että suurin vika on tuossa sun ypvs (jos se ei aukea kunnolla niin sillon myös säädöt on rikkaalla). Onko tuo kuvassa näkyvä ypvs asento nyt niinku mikä, oliko kiekko tuossa asennossa ihan servon surrailujen jäliltä? Tuo reikä joka näkyy tuossa muovikiekon kotelossa on "merkki" kohdasta millon ypvs on täysin auki, eli kun tuo kiekon hahlo on siinä kohilla niin pakoaukko on täysin auki.

Akselin liikkumissuunta pitäisi olla seuraava, kun kiekkoa katsotaan linkkaamasi kuvan kuvakulmasta:
pakoaukko auki=kiekon hahlo reiän kohdalla
pakoaukko kiinni=kiekon hahlo kääntynyt myötäpäivään auki asennosta

Toivottavasti ymmärsit.

E. jos oot sattunu testaamaan, niin mikäs on pyörän huippunopeus tällä hetkellä?
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deseiner » 3.12.2012 18:32

Kuva Tuossa kuvassa on servo kiinni ja servo on tehnyt tarkistusliikkeen.

Huiput olen testannut ja 140km/h kulki mittariin tasaisella.
Edit. Kusettaako tuo vakio mittari kuin paljon?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 3.12.2012 21:47

Toimiiko se sun ypvs noin päin?
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 26.12.2012 18:54

Saakos jostain yz imukauloja edulliseen hintaan? joutuuko niitä muokkaamaan miten paljon. Isompaa kaasaria kellään myynnissä?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 31.12.2012 14:25

Itse sovitin detsin vakioimukaulaan 34mm kaasarin ja se sinne upposi nätisti kunhan vähän avarteli. Ei niitä YZ kauloja saa mistään halvalla, tai oikeastaan kun ne tähän sopivat kaulat on niistä wanhoista yz:toista eli niitä ei oikeastaan edes saa melkeen mistään (näkyy hinnassa). Jos löytyy ylimääränen imukaula niin kokeile avartaa se, mitään kovin isoa kaasaria ei näihin kannata laittaa (30 tai 32mm riittää) . Mulla ois detsin vakiokaasari ylimääräsenä, eli flättiluisti 28mm (tzr tais olla 26mm).
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ojatalo » 12.2.2013 17:50

hei !

Kuka osaa kertoa mikä on yleensä ollut 2RH ja 3Pa '87~'91 mallien Squish, tehdas kasauksena ?

samaan liittyen 2RH00 sylinterin Vakio korkeus, tehtaan jäljiltä. Toleranssit ja poikkeukset jos niitä on, esim Lohkon korkeuksissa, sylinterin kannen omassa Squish pykälässä/paljealueen reunan pykälässä. eri valmistajan kannen tiivisteiden paksuuksissa tms.

En ole vielä löytänyt mistään infoa mainittuihin asioihin, Fi,UK,Fr jne. edes Täsmä Googlettamalla.

Keräilen (tapani mukaan) infoa TZR '90/'91 2RH/3Pa rakennustani varten....

Mielellään otan Sivusto vinkkejä vastaan josta lukea mainittuja juttuja. YV'llä vinkkiä kiitos.

T.m
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 27.2.2013 9:24

Hei mittasin edellisen männän mittoiksi 58.51 ja niimpä mietin http://www.wossnerpistons.com/products/ ... Disclaimer onko tämä mäntä nyt siihen sopiva koska kyseessä on nähtävästi takomäntä? Ja se että kuinka tuolla toimii tilaaminen kellään kokemuksia?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.2.2013 13:15

Mittasitko mikrometrillä? Jos mittasit niin oliko pytty soikea? Noiden mäntien koosta on hiukan vaikia sanoa kun ovat eri valmistajilta, viisainta olis viedä pytty ammattilaiselle ja pyytää sitä tilaamaan joku hyvä mäntä siihen ja samalla tarvittaessa porata pytty tai ainakin hoonata.
renkuv
Liittynyt:
15.3.2013 17:40
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renkuv » 15.3.2013 17:47

Olisko kellään tietoa että mistä saisi uuden kaasuvaijerin. Olis hakusessa sellainen normi 1-haarainen vaijeri, ei siis tota 2-haaraista ku sen kanssa tuli vähän asennusongelmia.. Ei millään saanut kunnolla asennettua, kaasarissa luisti liikkui vasta silloin ku kaasua oli kääntänyt 3/4.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 15.3.2013 18:32

Otahan järki käteen ja mieti uudelleen, toiseen loveen tulee tvoitelu ja toiseen kaasuvaijeri.
renkuv
Liittynyt:
15.3.2013 17:40
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renkuv » 15.3.2013 18:37

Niin, mut ku mul on tuorevoitelu pois käytöstä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 15.3.2013 20:33

No jos yhtåän järki luistaa niin sen saa pelaamaan ilman tvoiteluakin, nimim. kokemusta on eikä siinä mitään ihmeellistä ollut.
renkuv
Liittynyt:
15.3.2013 17:40
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renkuv » 15.3.2013 22:07

Juu, mä vähän ehkä selitin huonosti. eli ongelma on siinä että toi vaijeri on vähän liian pitkä, nii mä aattelin että sais jostain sopivamman ja 1-haaraisen ettei olis toi tvoitelun vaijeri turhaan siellä.