Yamaha DT viritys/tekniikka

lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 8.1.2014 23:18

villlee kirjoitti:Minulta löytyisi muistaakseni se ketjulaahari, saat sen kympillä, jos tarvetta vielä. ;)

Lisäksi löytyisi ylimääräisenä Mikunin litteäluistinen 32 mm kaasari, detsiin käypänen 32 mm imukaula(itse tehty) sekä pipercross suodatin. Tämä paketti lähtisi 100 €, mikäli joku himoitsee lisätehoa pärräänsä. Yv:tä, jos kiinnostus heräsi.


Onko sillä kauheesti eroa onko 34 vai 32mm kaasari :D
antileipuri
Pyörä:
Tunturi Start -81 ja Super Sport -85, BSE 110 STD, Yamaha DT 125 RE -07
Liittynyt:
12.8.2013 16:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antileipuri » 8.1.2014 23:52

Isompi parempi, mutta ei yli 32mm muuten TT detsiin tai pelkän teharin kanssa. ;)
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 9.1.2014 10:23

antileipuri kirjoitti:Isompi parempi, mutta ei yli 32mm muuten TT detsiin tai pelkän teharin kanssa. ;)


Niin mutta 34mm vois laittaa(kko) ? Jos on madallettu kansi,pyttykoroa,ja viilattu pyttyä ! :D
Lisäksi on tietenkin tehari ja parempi Ilmanputsari ? :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 9.1.2014 10:28

Voi siihen laittaa vaikka 2 kappaletta 45mm kaasareita ja turboahtimen. Se onko niistä yhtään mitään hyötyä onkin sitten toinen asia...
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 9.1.2014 10:54

Onhan ne Hussepojatkin laittanu WRE ja SM Husseihinsa jotain 38mm kaasareita :D

Jännä juttu muuten, oliskohan ollut TM;n 250cc ja 125cc 2t-crossit, joissa käytettiin molemmissa 38mm kaasaria. Kumma juttu sinänsä, että kakspuokin kaasari on noin pieni, kun tehoista (ja tehokäyrästä) on aina kova kilpailu valmistajilla.


Oliskos jollakin isomman kaasarin detsiin vaihtaneilla jonkin sortin speksejä siitä, kuinka mahd. huiput, kiihtyvyys ja vääntö ovat kasvaneet kaasuttimen vaihdon myötä..? Olisin kiinnostunut kuulemaan.
¤SuZuKi¤
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 9.1.2014 11:02

Sama juttu on kotareissa. 125 ja 150 on 38mm kun taas 250 on 36mm. Väittäsin kyllä että virtausnopeudella, imusarjan pituudella ja kampikammion tilavuudella on suuri merkitys. Kyllä ne insinöörit on tarkkaan laskemut minkä kokoisella ja tyyppisellä kaasarilla saa moottorista halutut ominaisuudet irti
Jonskuz
Liittynyt:
27.5.2013 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonskuz » 9.1.2014 15:09

Mistäs johtuu, kun putsasin kaasarin tuossa eilen ja laitin takaisin paikalleen, hanan auki niin vähän ajan päästä (kun kaasari oli täyttynyt) bensa rupesi virtaamaan ylivuotoletkusta ulos (kaasarin pohjassa oleva messingin värinen putki)?
E: Enkä koskenut säätöihin missään vaiheessa
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 9.1.2014 15:17

Neulaventtiili kohillaan ja kunnossa? Koho oikein perin paikallaan? Siitä letkusta tulee bensat ulos jos kohokammio tulvii.

Sit voi olla sama kun mikä mulla oli eli neulaventtilin messinkisen pesän ja kaasarin rungon välinen O-rengas rikki. Selviää kun ottaa pohjan irti, sulkee neulan kädellä ja kääntää bensahanan auki
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 15.1.2014 23:47

Mistä sais 04- dt125 etukatteita.... mistää ei taho löytyy mut voitte kaupitella jos on ylimääräsenä :) . saisko mitää katteit mitkä menee muokkaamal sillee ettei hirveen tyhmältä näytä... :D
antileipuri
Pyörä:
Tunturi Start -81 ja Super Sport -85, BSE 110 STD, Yamaha DT 125 RE -07
Liittynyt:
12.8.2013 16:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antileipuri » 16.1.2014 0:20

Yamaha Center/ jälleenmyyjät.
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 16.1.2014 17:37

pitääkö olla runkonumero jos haluaa kysyä yamaha centteriltä
antileipuri
Pyörä:
Tunturi Start -81 ja Super Sport -85, BSE 110 STD, Yamaha DT 125 RE -07
Liittynyt:
12.8.2013 16:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antileipuri » 16.1.2014 18:04

Riittää DT:n malli.
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 16.1.2014 18:08

Kiitti! :)
Coconut_Joy
Liittynyt:
22.8.2012 22:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Coconut_Joy » 22.1.2014 14:58

Mikä ton pakoaukonsäätimen servon toimintaperiaate on. Eli minkälainen ohjausvirta sinne tulee? Jääkö säädin ala-asentoon jos servon käyttöjännitteen katkaisee? Aattelin tehä rajottimen poliiseja varten, kun tuo dt:n ostaminen vaikuttaa aika todennäköiseltä... Kiitos vastauksista!
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 22.1.2014 16:22

Pakoaukonsäädin on yläasennossa oletuksena, servo kääntää sen kiinni sitten kun moottori on käynnissä.

Veikkaisin että voi tehdä niin, että katkaisee ypvsälle tulevan virran kun kone on tyhjäkäynnillä ja laippa jää ala-asentoon. Kytkin virta- tai maajohtoon tai muuta sellaista. Oikea johto löytyy yleismittarin tai kytkentäkaavion avulla.

Sama ilmiö tapahtuu jos katkaisee pyörästä virrat avaimesta kun kone on käynnissä, joten ei pitäisi tulla mitään ongelmia itse servolle. Kun saa virrat takaisin (ainakin kone sammuksissa) palautuu tarkistusliikkeen jälkeen yläasentoon.