Honda CBR 125 viritys/tekniikka

Links234
Liittynyt:
12.6.2007 20:39
Cebari tukehtuu

ViestiKirjoittanut Links234 » 26.2.2011 18:17

Mikäs vittu on ku vaihdoin dynojetin suutinsarjan (neula ja pääsuutin) nii laitoin kamat kasaa ja sillee, letkut kiinni jne. Ei starttaa. Ja sitku se lähtee käymään nii vetää kierrokset johoki ~10,000 rpm. Kun se käy ja antaa kaasua nii se tukehtuu. ::D Mikäköhä voisi olla? Hjelppa me :(




http://www.youtube.com/watch?v=kAJk0_b1SMU <--- tuossa olis viellä video siitä.
Viimeksi muokannut Links234 päivämäärä 27.2.2011 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 26.2.2011 22:00

Links234 kirjoitti:Mikäs vittu on ku vaihdoin dynojetin suutinsarjan (neula ja pääsuutin) nii laitoin kamat kasaa ja sillee, letkut kiinni jne. Ei starttaa. Ja sitku se lähtee käymään nii vetää kierrokset johoki ~10,000 rpm. Kun se käy ja antaa kaasua nii se tukehtuu. ::D Mikäköhä voisi olla? Hjelppa me :(


imuvuoto, vuotaa jostain kaasarin ja imuventtiilin välistä ilmaa.
Links234
Liittynyt:
12.6.2007 20:39

ViestiKirjoittanut Links234 » 27.2.2011 16:16

Johani kirjoitti:
Links234 kirjoitti:Mikäs vittu on ku vaihdoin dynojetin suutinsarjan (neula ja pääsuutin) nii laitoin kamat kasaa ja sillee, letkut kiinni jne. Ei starttaa. Ja sitku se lähtee käymään nii vetää kierrokset johoki ~10,000 rpm. Kun se käy ja antaa kaasua nii se tukehtuu. ::D Mikäköhä voisi olla? Hjelppa me :(


imuvuoto, vuotaa jostain kaasarin ja imuventtiilin välistä ilmaa.



No nyt laitoin tiivisteet paikoilleen ja kaikki sun muut kunnolla kiinni. Nyt se taas booaa ja sammuu nopeasti kaasuttaessa. Pysyy käynnis jonku 2 sekuntia ja sammuu. :paha:
Kipinä
Pyörä:
Kawasaki z750
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.4.2007 22:59
Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kipinä » 4.4.2011 16:22

Kaasuvaijeri jumissa.
Mad_Croc92
Pyörä:
Honda CBR
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
24.8.2008 13:53

ViestiKirjoittanut Mad_Croc92 » 15.4.2011 13:17

Pitäisi kevaria tarjota vaihdossa isompaan pyörään. Pitäisi ensin vain saada kytkimestä kuuluva vinkuna loppumaan. Vinkuna siis kuuluu hiljaisena tyhjäkäynnillä, kovana kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajaessa, muttei ollenkaan moottorijarrutuksen aikana. Tänään pitäisi pakkaa availla, mutta vinkkejä kaivattaisiin mistä alkaa vikaa etsimään. Kytkinvaijeri on säädöissä, ja ajossa pyörä toimii hyvin eikä kytkin luista ja irrottaa hyvin. Olisiko laakeri syynä tai levyt pilalla/kuluneet? Pyörä on siis vm. 2005
Varoitus! Teho voi aiheuttaa riippuvuutta
Pecc^^
Pyörä:
Honda CBR 125 R
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.9.2010 21:29
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pecc^^ » 24.4.2011 0:29

Joo, Nyt toimii cebari ku unelma! On kiinni K&N ja uus putkisto,auton änkkä ja 14-42 välit. Ihan hyvin etenee, ei käy laihasella. Vieläpä vois kesällä iskee kii vähäsen isomman takarattaan...
Rajoitin on ystäväni :)
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ™TRP » 24.4.2011 20:41

tuli tämmönen mieleen että onko cebarin putkessa vähän ennen äänenvaimenninta oleva ahdistava prikka tjsp. kuristin eli vaikuttaako tehoihin jos otan pois sen ja koveneeko äänet? :roll:
Tunturi SS - projekti
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut löre » 27.4.2011 23:22

TheRacepower kirjoitti:tuli tämmönen mieleen että onko cebarin putkessa vähän ennen äänenvaimenninta oleva ahdistava prikka tjsp. kuristin eli vaikuttaako tehoihin jos otan pois sen ja koveneeko äänet? :roll:

On siinä jotain metallilätkiä + katalysaattori. Vääntöjä pitäisi tulla periaatteessa lisää, mutta alkukäyrä on silti liian pieni verrattuna "tehareihin"
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
T0ntza
Liittynyt:
10.5.2011 19:52
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut T0ntza » 14.5.2011 19:52

elikkäs mulla on 07 cepari eli ruiskupeli on, mittaristossa vilkuttelee joku punanen merkkivalo, ilmeisesti polttoaineen syöttöjärjestelmän toimintahäiriö? , valo vilkkuu 5 pitkää ja 4 lyhyttä,, osaako joku kertoa mitä toi meinaa? mutta kuiteskin moottori käy hyvin ja muutenkin toimii ku unelma.. Voisko joku kertoa tosta jotakin informaatiota ku kuitenki tiiätte...

Mitenkähän sen häiriön pystyy kuittaamaan???
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ™TRP » 21.5.2011 10:03

T0ntza kirjoitti:elikkäs mulla on 07 cepari eli ruiskupeli on, mittaristossa vilkuttelee joku punanen merkkivalo, ilmeisesti polttoaineen syöttöjärjestelmän toimintahäiriö? , valo vilkkuu 5 pitkää ja 4 lyhyttä,, osaako joku kertoa mitä toi meinaa? mutta kuiteskin moottori käy hyvin ja muutenkin toimii ku unelma.. Voisko joku kertoa tosta jotakin informaatiota ku kuitenki tiiätte...

Mitenkähän sen häiriön pystyy kuittaamaan???


se tosiaan on jokin ruiskun toimintahäirön valo. jos pyörässäsi on takuuta viel huoltoon mutta jos ei ni koita soitella vaikka johonkin hondan merkkihuoltoon ja kysele sieltä. Huom. tarkista että ruiskun johtosarja on ruiskussa kiinni kunnolla! :idea:

Ja oma kysymys oletteko laittaneet cebariin iridium tulppia ja jos niin oliko mitään tehollista tai muuta hyötyä, ja jos saisi vielä linkkiä johonkin mielellään suomalaiseen paikkaan missä näitä myydään cbr 125:seen? 8o ja jälkikäteen lisäten cbr tulppa on CR8E niin eikös CR8EIX- iridium tulpan pitäisi käydä?
Tunturi SS - projekti
K4Lm4
Liittynyt:
16.8.2008 23:53
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K4Lm4 » 24.5.2011 0:34

No laitetaas tänne sitte myös..

Jees, elikkäs on tuo pyörä tässä 2vko aikana imeny varmaan 1.5litraa öljyä... Savupilvestä päätellen ne tainnu palaa mukavasti, joku höpis jostain männänrenkaista / tiivisteistä...? (Ei tarvi kysästä miks ajoa jatkettiin..)

Eipä tuo mitään, nyt tuossa motarilla ajellessa n. 110km/h kierrokset 10k, nykäs pari kertaa vähäks aikaa tehot pois. Himmasin siitä sitte lepopaikalle, ja oli taas öljyt vähissä. Lisäsin sitten öljyä, varmaan joku 0.5-0.6l.
Tuon tapahtuneen jälkeen kun ajelin himaan hiljalleen, moottori alko pitää semmosta kimeetä tikitystä, mieleen tulee pikkupoikien muovilätkä/pinna viritykset. Tikitystä ei tullut kun kaasutti >6k kierroksilla, eniten ääntä silloin kun moottorijarrutti, mutta myös vapaalla. Lopussa savun määrä oli ku pienestä tulipalosta, tai ei niinkään pienestä enää...

Pyörä siis 04 mallia, ajettu 34 800 km, huollot ainakin viimesen 8km aikana tehty hyvin ja säännöllisesti.. :)

Ja nyt jos joku viisaampi osaisi kertoa mikä oli rikki, mikä on nyt totaalisen rikki, ja jos vielä jonkunlaisen hinta-arvion osais rempalle heittää... : )

Hyvää kesää vaan ! :)
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sumppa » 25.5.2011 20:18

Todnäk männänrenkaat ja/tai sylinteri aiheuttajana. Kannentiivistekin saattaa vuotaa. Öljyn puutteesta on koko muu kone voinut kärsiä. Naputus voi tulla venakoneistosta tai kiertokangen laakeroinnista. Toimiiko vaihteisto normaalisti? Onko tehot nyt kumminkin tallessa? Tuleeko alakerran huohotusletkusta ilmaa (todnäk moottorin takaosasta ilmanputsariin menevä letku)?

Pahimmillaan uusi kampura + veivi, mäntäsetti, sylinterin kunnostus ja nokka-akseli ja keinuvivut. Eli kallista.. Ainakin koneen yläkerta auki joka tapauksessa ja kurkkaat miltä näyttää. Ajaa ei enää todellakaan kannata.

Täällä voisi ilmoittautua yksi korjaaja jos on tarvetta.
Masahiii
Liittynyt:
25.1.2007 17:47
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masahiii » 2.6.2011 20:16

Ongelma on seuraavanlainen: Kun saa päälle ni pitää lämmittää kunnolla et käy ollenkaan. Sit kun on lämmin, ni tyhjäkäynti seilaa. Mutta muuten pärisee hyvi paikallaan. Kun lähtee lenkille, niin kierrokset jää leijailemaan aivan täysin (ei laske ollenkaan).

Kaasari on putsattu kaiken maailman aineilla. Imukaula oli huonosti kiinni, mutta sen fiksaus ei auttanut mitään. Imukaula tuntuu hyvältä eikä näy halkeamia.

Olisko seuraava vaihe vaihtaa kaasariin tiivistesatsi? Vai onko jotain muita niksejä vielä? :idea:
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 3.6.2011 4:03

Masahiii kirjoitti:Ongelma on seuraavanlainen: Kun saa päälle ni pitää lämmittää kunnolla et käy ollenkaan. Sit kun on lämmin, ni tyhjäkäynti seilaa. Mutta muuten pärisee hyvi paikallaan. Kun lähtee lenkille, niin kierrokset jää leijailemaan aivan täysin (ei laske ollenkaan).

Kaasari on putsattu kaiken maailman aineilla. Imukaula oli huonosti kiinni, mutta sen fiksaus ei auttanut mitään. Imukaula tuntuu hyvältä eikä näy halkeamia.

Olisko seuraava vaihe vaihtaa kaasariin tiivistesatsi? Vai onko jotain muita niksejä vielä? :idea:


ootko "viritelly" sitä ja sen jälkeen rupes oireilemaan ? vian aiheuttaa sen että se saa liian vähän bensaa tyhjäkäynnillä / liikaa ilmaa. eli se imukaula todennäkösesti vuotaa (tai ilmanputsarikotelo) jostain jos ennen toiminut.
Masahiii
Liittynyt:
25.1.2007 17:47
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masahiii » 3.6.2011 16:56

En oo, otin vaa pitkän ajan jälkee säilöstä.
Kai se pitää sitte uus imukaula tilata...

E: Kaasari ja imukaula tutkittu läpikotaisin, eo löytyny mitään ongelmaa. Seuraavaks uus bensansuodatin.