Ei se paha oo. Putki pois ja joku puupalikka varovasti pakokanavaan että ypvs akseli ei pyöri tyhjää, sit purkamaan. Ja kattoo sit ku vetää akselin palat erilleen että ne pienet kohistustapit ei huku. Ei kait siinä muuta ihmeellistä oo.Aviiton kirjoitti:Iltaa detsikansa!
Onko minkälainen homma ottaa ypvs:n akseli pois ja mitä asioita pitää ottaa huomioon?
juvee_ kirjoitti:Ei se paha oo. Putki pois ja joku puupalikka varovasti pakokanavaan että ypvs akseli ei pyöri tyhjää, sit purkamaan. Ja kattoo sit ku vetää akselin palat erilleen että ne pienet kohistustapit ei huku. Ei kait siinä muuta ihmeellistä oo.Aviiton kirjoitti:Iltaa detsikansa!
Onko minkälainen homma ottaa ypvs:n akseli pois ja mitä asioita pitää ottaa huomioon?
antero123 kirjoitti:moeooo Onko kellään tietoa missä myytäisiin tarrasarjoja detsiin?
Finland744 kirjoitti:Pakoputkea ei tarvitse ottaa irrotusvaiheessa pois (saa pidettyä pihdeillä kiinni), mutta PA-säätimen kiinnitysvaiheessa haluan itse ainakin nähdä pakoaukosta säätääkseni sen kunnolla.
Kyseessä on siis todella yksinkertainen laitos minkä kyllä ymmärtää heti täysin kun saa paloiksi. Kokoonlaittamisessakaan ei pitäisi olla ongelmia. Jos laittaa sen säätimen kiinni kun on pakoputki kiinni niin se säädin saattaa mennä väärinpäin mikä ei ole hyvä juttu. Silloin pakoaukko on melkein täysin tukittu ja laippa saattaa alkaa ottaa mäntään kiinni.
Väärinpäin sitä ei saa jos pääsee pakoaukosta katsomaan/koittamaan.
Putken irtiotonkaan ei pitäisi olla ongelma.
Finland744 kirjoitti:Säätö tapahtuu vääntämällä niitä kahta pulttia vastakkaisiin suuntiin. Helppo tajuta ja se säätäminenkin on helppo homma. Pitää vaan vaijerit kireellä, säätelee, vääntelee virtavainta ja tunnustelee pakoaukosta miloin se on täysin auki kun PA-säätimen "testi" on päättynyt.
Akselista ei putoa mitään ylämäkeen pyttyyn. Kun vedät sen toisen puolen pois niin katso, että jommassa kummassa puolikkaassa on nämä kaksi kohdistustikkua. Etteivät putoa maahan ja huku.