Henu-89 kirjoitti:no on sulla kalliit turbot,tiedän tapauksen missä autoon koko turbotus satsi tumpit ja kaikki on saatu 1000 eurolla ja siinä käytettiin vielä ihan hyviä osia...
Toi mun esittämä 2000¤ hintaesimerkki sisälsi MYÖS mopon hankintahinnan --> Koko paketin arvo.
Ja siis jos ostaa 700¤ turbon + 150¤ kaasarin ja putkee ym paril satasella, niin tekeekö se yli 1000¤? Ei mun laskujen mukaan.
Onko paljonkin omakohtasia kokemuksia? Esim Garretin T03 listahinta kunnostettuna ~650¤ sis. ALV 22%. Uutta en lähde arvailemaan, ehkä saman hintanen tai hiukan kalliimpi. Ja se on pelkkä fööni, ilman mitään lisukkeita siis. Toimintavalmis ja listahintanen turbo on todellakin kaksi täysin eri asiaa.
Toi T03 eri variaatioina on siis se turbo mikä löytyy lähes kaikista perus autoista jotka on alle 2,5 litrasia, esim Saab ja Volvo käyttää sitä. Halvimpia hyviä. Ei turboja taida edes saada mistään "huonoja" merkkejä. Ehkä jostakin pohjois-koreasta.
Veneeseen mä ostin uuden Schwitzer S2BG turbon hukkaportteineen ja pari uutta letkua ym., niin hintaa tuli 1400¤.
Eli jos saat tosiaankin autoon tonnilla toimivan satsin tiivisteineen, hukkaportteineen, ruiskunohjaimineen tai kaasareineen, putkineen päivineen, niin kerro mulle mistä, niin ostan HETI 5-6 settiä.