2T viritys ja tekniikka

Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.2.2009 4:38

Nyt tuntuu ettei äijä tiiä mistä puhuu.

http://www.youtube.com/watch?v=s_T61WGINVE

pikasella haulla youtubesta. kisaenduroilla pääsee parempaan, tehokkaampia, lyhemmät välit. tosin ei niin etupainosia, rupeevat keulimaan.

ne hevoset ja neliveto tekee ehkä paljon mutta onha siinä painoaki rutkasti enemmä ku tuomosessa endurossa joka painaa tankattuna 110kg ja tehoa reipas 30hp.

ei ehkä evoa vie, eikä evo vie enduroa, mutta rinta rinnan pysyy sataseen.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 14.2.2009 11:04

johani kirjoitti:Nyt tuntuu ettei äijä tiiä mistä puhuu.

http://www.youtube.com/watch?v=s_T61WGINVE

pikasella haulla youtubesta. kisaenduroilla pääsee parempaan, tehokkaampia, lyhemmät välit. tosin ei niin etupainosia, rupeevat keulimaan.

ne hevoset ja neliveto tekee ehkä paljon mutta onha siinä painoaki rutkasti enemmä ku tuomosessa endurossa joka painaa tankattuna 110kg ja tehoa reipas 30hp.

ei ehkä evoa vie, eikä evo vie enduroa, mutta rinta rinnan pysyy sataseen.

Jep kyllä tollenen kisaenska lähtee helposti lyhyillä väleillä 0-100km/h 6s
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.2.2009 13:09

Jaa helposti?
Dank memes melt steel beams.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 14.2.2009 13:41

....
Viimeksi muokannut Domi #312 päivämäärä 14.2.2009 16:59, muokattu yhteensä 1 kerran
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.2.2009 14:12

Domizz kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Jaa helposti?

Suht helposti, kyl se alle 6 sekunttiin menee..


Kerro yksikin todiste joka puoltaa tätä väitettä?
Dank memes melt steel beams.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 14.2.2009 14:44

Domizz kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Jaa helposti?

Suht helposti, kyl se alle 6 sekunttiin menee..

Just joo, joku ammattienskakuski oli muistaakseni päässyt 6,9s 0-100km/h.
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 14.2.2009 15:16

EI se ny alle 6s mee, mutta 6 alkavalle luvulle päästään kyllä :)
Finaste
Liittynyt:
31.10.2008 0:24

ViestiKirjoittanut Finaste » 14.2.2009 15:19

johani kirjoitti:Nyt tuntuu ettei äijä tiiä mistä puhuu.

http://www.youtube.com/watch?v=s_T61WGINVE

pikasella haulla youtubesta. kisaenduroilla pääsee parempaan, tehokkaampia, lyhemmät välit. tosin ei niin etupainosia, rupeevat keulimaan.

ne hevoset ja neliveto tekee ehkä paljon mutta onha siinä painoaki rutkasti enemmä ku tuomosessa endurossa joka painaa tankattuna 110kg ja tehoa reipas 30hp.

ei ehkä evoa vie, eikä evo vie enduroa, mutta rinta rinnan pysyy sataseen.



Nyt kyllä tuntuu ettet sinä tiedä mistä puhut. Mistäs sinä tiedät oliko tuo Rs varmasti Vain TT tai edes 125cc? Joo kyllähän se sano että se on 125cc, mutta mistäs tiedät varmasti? Tai voihan se olla rajusti viritettykkin lukemiin, joihin ei kisaenskoilla pääse, ja jos aletaan sitä pyörää piristään, niin pistetäänkö Evon fööniin paineita lisää?

Joo kyllähän se pyörä nopeesti lähtee liikkeelle pienen painonsa vuoksi, mutta kun se iso massa on saatu liikkeelle niin sitten ne hepat vasta alkavat hirnuun Evon pellin alla.


Tuossa juuri sanottiin että 6,9s 0-100 kisapyörä ammattikuskilla, se tuntuu paljon realistisemmalta kuin alle 6sekuntia.

Ja sitten topikin aiheeseen liittyvä kysymys:

Onko tuo Yamaha Dt 125 suunniteltu alunperin 32mm kaasarille? Siitä siis saisi mukavat pari lisäpollea jos vaihtaisi 28mm pois ja 32mm tilalle. Erot suurempia kuin tehari vaihdettaessa?
Viimeksi muokannut Finaste päivämäärä 15.2.2009 15:12, muokattu yhteensä 2 kertaa
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 14.2.2009 15:40

"2-T tekniikka ja viritys" Eikö täällä saakkaan puhua viritetyistä piikeistä?
Finaste kirjoitti: Mistäs sinä tiedät oliko tuo Rs varmasti Vain TT



Ei reilu 30hp ja 100kg sataseen mennessä hyydy missään vaiheessa. Siitähän oli puhe.
Autoista puhumisen vois jättää kokonaan mp-foorumilla ja autoja on turha verrata pyöriin.
Finaste
Liittynyt:
31.10.2008 0:24

ViestiKirjoittanut Finaste » 14.2.2009 15:58

WPWW kirjoitti:"2-T tekniikka ja viritys" Eikö täällä saakkaan puhua viritetyistä piikeistä?
Finaste kirjoitti: Mistäs sinä tiedät oliko tuo Rs varmasti Vain TT



Ei reilu 30hp ja 100kg sataseen mennessä hyydy missään vaiheessa. Siitähän oli puhe.
Autoista puhumisen vois jättää kokonaan mp-foorumilla ja autoja on turha verrata pyöriin.



Saa puhua viritetyistä, kuka niin on sanonut ettei saisi? Eikä puhe ollut myöskään missään vaiheessa että hyytyykö 30hp ja 100kg 0-100.

Puhe oli siitä että kiihtyykö 125cc kisaenska 6sekunnissa 0-100km/h. Sen takia kysyin tuosta Rs, koska nyt oli puhe kisaenskasta ja Evosta, ja jos tuo Rs olikin viritetty esim 45hp tehoihin ja se meni 6sekuntiin 0-100 niin mihin lukemiin silloin menisi se tehottomampi kisaenska, menisikö se vielä alle tuon Rs vetämän 6sekunnin koska se on kevyempi, lyhyemmät välit?


Ja sitten topikin aiheeseen liittyvä kysymys:

Onko tuo Yamaha Dt 125 suunniteltu alunperin 32mm kaasarille? Siitä siis saisi mukavat pari lisäpollea jos vaihtaisi 28mm pois ja 32mm tilalle. Erot suurempia kuin tehari vaihdettaessa?
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 14.2.2009 16:33

Onko tuo Yamaha Dt 125 suunniteltu alunperin 32mm kaasarille? Siitä siis saisi mukavat pari lisäpollea jos vaihtaisi 28mm pois ja 32mm tilalle. Erot suurempia kuin tehari vaihdettaessa?

Kuulemma, mutta ainakin tuolla 32 kaasarilla saadaan aika iso tehonlisäys. On vissii jonkun verran suurempi ero kuin teharin kanssa. Ja litteäluistinen olisi kaasarin hyvä olla.
nirspu
Pyörä:
dt 125r
Liittynyt:
28.8.2006 21:03

ViestiKirjoittanut nirspu » 14.2.2009 16:37

ei helvetti :D noi on vaa lukuja, tarpeeks nopeesti noi kummiski kiihtyy
jocke-
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
22.5.2006 15:49

ViestiKirjoittanut jocke- » 14.2.2009 23:56

nirspu kirjoitti:ei helvetti :D noi on vaa lukuja, tarpeeks nopeesti noi kummiski kiihtyy


Niimpä saatana ! Laiskoja ne piikit on joka tapauksessa, ja _hitusen_ tärkeempää on se että millä kierrosalueella ne tehot tulee ja kuinka kauan niitä tehoja riittää.
Huom! EN myy enää Talonin rattaita tai RK'n ketjuja.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 15.2.2009 1:05

nirspu kirjoitti:ei helvetti :D noi on vaa lukuja, tarpeeks nopeesti noi kummiski kiihtyy

Jos nää värkit kiihtyis tarpeeks nopeesti tämmösiä keskusteluja ei käytäis. ;) Harvassa on ne pyörät jotka poistuu riittävän liukkaasti paikallisen esson pihasta, kun taas metässä jonne esim. nuo kotarit on suuniteltu on sitä tehoa aivan varmasti tarpeeks ja liikaa perus motottilaiselle ja vielä jää reilusti ylikin.
loomoo
Pyörä:
KTM 125 exc
Liittynyt:
23.6.2008 13:27

ViestiKirjoittanut loomoo » 15.2.2009 2:29

repeilen vaa tääl himas ku amikset kehuvat evoa ja miten se vie piikkejä viivas.taitaa näit vituttaa ku on oma opeli lahonnu käsii ni sit tullaa pätee tänne mite hyvi evo kiihtyy...